Cieľom mojej práce je podrobne sa zoznámiť s Irrlicht enginom a zamerať sa hlavne na objekty a funkcie grafického rozhrania a prácu so súbormi.V praktickej časti potom vytvoriť komplexnejší program v spolupráci so študentom, ktorý rieši téma "Irrlicht engine, podpora grafických technológií a management scény." Navrhnutý program bude napísaný v jazyku C/C++.
Anotace v angličtině
My goal of this bachelor thesis is closely execute with Irrlicht engine abd focus mainly on objects and functions of graphical interface and work with files. In practical part create a complex program cooperate with student who solve topic "Irrlicht engine - graphic technology support and management scene." The program will be written in C/C++.
Klíčová slova
Irrlicht engine, grafické rozhranie, práca so súbormi
Cieľom mojej práce je podrobne sa zoznámiť s Irrlicht enginom a zamerať sa hlavne na objekty a funkcie grafického rozhrania a prácu so súbormi.V praktickej časti potom vytvoriť komplexnejší program v spolupráci so študentom, ktorý rieši téma "Irrlicht engine, podpora grafických technológií a management scény." Navrhnutý program bude napísaný v jazyku C/C++.
Anotace v angličtině
My goal of this bachelor thesis is closely execute with Irrlicht engine abd focus mainly on objects and functions of graphical interface and work with files. In practical part create a complex program cooperate with student who solve topic "Irrlicht engine - graphic technology support and management scene." The program will be written in C/C++.
Klíčová slova
Irrlicht engine, grafické rozhranie, práca so súbormi
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s enginem Irrlicht. Zaměřte se zejména na objekty a funkce grafického rozhraní a práce se soubory.
Uvedenou oblast v předchozím bodu zadání podrobně popište. Zkrácenou verzi popisu uveďte v tištěné verzi práce, v elektronické příloze se bude nacházet popis celý.
Ve spolupráci se studentem řešící téma \"Irllicht engine - podpora grafických technologií a management scény\" proveďte návrh komplexnějšího programu využívající tento engine.
Navržený program naprogramujte v jazyce C/C++. Program odlaďte a zdrojové kódy doplňte srozumitelnými komentáři.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s enginem Irrlicht. Zaměřte se zejména na objekty a funkce grafického rozhraní a práce se soubory.
Uvedenou oblast v předchozím bodu zadání podrobně popište. Zkrácenou verzi popisu uveďte v tištěné verzi práce, v elektronické příloze se bude nacházet popis celý.
Ve spolupráci se studentem řešící téma \"Irllicht engine - podpora grafických technologií a management scény\" proveďte návrh komplexnějšího programu využívající tento engine.
Navržený program naprogramujte v jazyce C/C++. Program odlaďte a zdrojové kódy doplňte srozumitelnými komentáři.
Seznam doporučené literatury
Irrlicht engine - a free open source 3d engine [online]. 2007 [cit. 2008-01-22]. Dostupný z WWW: http://irrlicht.sourceforge.net
FINNEY, Kenneth C. 3D game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. s. ISBN 1-59200-136-X.
TEIXEIRA DE SOUSA, Bruno Miguel. Game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. 992 s. ISBN 1-931841-23-3.
MORRISON, Michael. Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin. 1. vyd. Brno. : Computer Press, 2004. 421 s. ISBN 80-251-0371-4.
LIBERTY, Jesse. Naučte se C++ za 21 dní. Brno : Computer Press, 2007. 796 s. ISBN -80-251-1583-1.
Seznam doporučené literatury
Irrlicht engine - a free open source 3d engine [online]. 2007 [cit. 2008-01-22]. Dostupný z WWW: http://irrlicht.sourceforge.net
FINNEY, Kenneth C. 3D game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. s. ISBN 1-59200-136-X.
TEIXEIRA DE SOUSA, Bruno Miguel. Game programming all in one. [s.l.] : Premier press, 2002. 992 s. ISBN 1-931841-23-3.
MORRISON, Michael. Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin. 1. vyd. Brno. : Computer Press, 2004. 421 s. ISBN 80-251-0371-4.
LIBERTY, Jesse. Naučte se C++ za 21 dní. Brno : Computer Press, 2007. 796 s. ISBN -80-251-1583-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou BP. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka.
Po plynulé obhajobě následovaly tyto otázky:
1. Jakým způsobem lze obsluhovat události GUI Irrlicht? (Bližňák oponent )
2. zkoumal jste kompatibilitu grafických formátů? (Bližňák oponent)
3. řada hrubých chyb - slovensko-čechismy (Kureková)
4. lze uvolnit (smazat) GUI prvek pomocí operátoru "delete", nebo je nutné použít
speciální funkci "drop"? (Bližňák oponent )
5. jaká implementace XML parseru je v IrrLichtu použita? Jedná se o SAX,
nebo DOM parser? (Bližňák oponent )