Cílem této práce je vytvoření jednoduchého informačního portálu pro studenty, zaměřeného na ztrátovou kompresi. Přesněji jde o JPEG. Projekt je primárně rozdělen do dvou částí. První z nich je část teoretická, kde je popsán samotný proces komprese. Druhá část se věnuje tvorbě animací a aplikaci jako takové.
Anotace v angličtině
This work introduces an information portal for students about lossy image compression, called JPEG. In order to achieve desired portal with flash animations, the project is split into a two main parts. The first one is theoretical part, where the all steps of image compression are discussed. The second part is focussing on the process of creating the portal.
Cílem této práce je vytvoření jednoduchého informačního portálu pro studenty, zaměřeného na ztrátovou kompresi. Přesněji jde o JPEG. Projekt je primárně rozdělen do dvou částí. První z nich je část teoretická, kde je popsán samotný proces komprese. Druhá část se věnuje tvorbě animací a aplikaci jako takové.
Anotace v angličtině
This work introduces an information portal for students about lossy image compression, called JPEG. In order to achieve desired portal with flash animations, the project is split into a two main parts. The first one is theoretical part, where the all steps of image compression are discussed. The second part is focussing on the process of creating the portal.
Vypracovat dotazník (jestli lidé ví jak JPEG komprese vůbec funguje).
Seznámení se základními pojmy komprese.
Seznámení s barevnými modely (RGB, CMYK, HLS, YUV).
DCT (Diskrétní kosínová transformace).
Quantization (Kvantizace).
Zig-Zag Ordering (Linearizace).
RLE kódóvání.
Huffman Encoding.
Druhý dotazník (ukázat hotové dílo a zeptat se jestli pochopili jak JPEG funguje).
Zásady pro vypracování
Vypracovat dotazník (jestli lidé ví jak JPEG komprese vůbec funguje).
Seznámení se základními pojmy komprese.
Seznámení s barevnými modely (RGB, CMYK, HLS, YUV).
DCT (Diskrétní kosínová transformace).
Quantization (Kvantizace).
Zig-Zag Ordering (Linearizace).
RLE kódóvání.
Huffman Encoding.
Druhý dotazník (ukázat hotové dílo a zeptat se jestli pochopili jak JPEG funguje).
Seznam doporučené literatury
Acharya, T., 2005, JPEG2000 Standard for Image Compression, John Wiley and sons.
Creative Team by Adobe, 2005, Adobe Photoshop CS2 CLASSROOM IN A BOOK, Adobe Press.
Ghanbari, M., 2003, Standard Codecs: Image Compression to Advanced Video Coding, The Institution of Electrical Engineers.
Ghinea, G., 2006, Digital Multimedia Perception and Design, Idea Group Publishing.
Hillman, C., 2000, Flash Web Design The Art of Motion Graphics, New Riders Publishing.
Hoekman, R., 2006, Flash 8: Projects for Learning Animation and Interactivity, O\'Reilly.
Makar, J., 2006, Macromedia Flas 8 ActionScript: Training from the Source, Macromedia.
Nelson, M., 1999, The Data Compression Book, 2nd ed., IDG Books Worldwide, Inc.
Salomon, D., 2004, Data Compression The Complete reference, 3rd ed., Springer.
Shi, Q., 2000, Image and Video Compression for Multimedia Engineering, CRC Press LLC.
Seznam doporučené literatury
Acharya, T., 2005, JPEG2000 Standard for Image Compression, John Wiley and sons.
Creative Team by Adobe, 2005, Adobe Photoshop CS2 CLASSROOM IN A BOOK, Adobe Press.
Ghanbari, M., 2003, Standard Codecs: Image Compression to Advanced Video Coding, The Institution of Electrical Engineers.
Ghinea, G., 2006, Digital Multimedia Perception and Design, Idea Group Publishing.
Hillman, C., 2000, Flash Web Design The Art of Motion Graphics, New Riders Publishing.
Hoekman, R., 2006, Flash 8: Projects for Learning Animation and Interactivity, O\'Reilly.
Makar, J., 2006, Macromedia Flas 8 ActionScript: Training from the Source, Macromedia.
Nelson, M., 1999, The Data Compression Book, 2nd ed., IDG Books Worldwide, Inc.
Salomon, D., 2004, Data Compression The Complete reference, 3rd ed., Springer.
Shi, Q., 2000, Image and Video Compression for Multimedia Engineering, CRC Press LLC.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Student odpověděl na dotazy od vedoucího a oponenta.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Dulík: Student by měl mít větší povědomí o realizovaných algoritmech.