Cílem této bakalářské práce je seznámení se s novými nástroji a možnostmi 3D grafického programu Blender od verze 2.40 až do verze 2.45. V teoretické části jsou popsány jednotlivé verze programu a jsou zde uvedeny novinky, které tyto verze přinesly. Podrobný popis inovací je umístěn v příručce Inovací a je doplněn názorným obrazovým materiálem s návody k jejich použití. Praktická část bakalářské práce zahrnuje již zmíněnou příručku Inovací, dále příručku pro výuku předmětu Počítačová grafika a také modely, které mají demonstrovat využití novinek Blenderu.
Anotace v angličtině
This thesis discuss the innovations and new options in the 3D graphic program Blender from the release version 2.40 to version 2.45. The theoretical part describes each release version and newly added tools. More detailed description of the new Blender possibilities is placed in the ''Innovation manual‘‘. The practical part of the thesis contains already mentioned ''Inovation manual‘‘, updated study materials for subject called ''Computer Graphic‘‘ and finally new models created in Blender to demonstrate the new capabilities of Blender.
Klíčová slova
Blender, Inovace Blenderu, 3D grafika, animace, simulace, modelování
Klíčová slova v angličtině
Blender, the Innovation of Blender, 3D Graphic, Animation, Simulation, Modelling
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s novými nástroji a možnostmi 3D grafického programu Blender od verze 2.40 až do verze 2.45. V teoretické části jsou popsány jednotlivé verze programu a jsou zde uvedeny novinky, které tyto verze přinesly. Podrobný popis inovací je umístěn v příručce Inovací a je doplněn názorným obrazovým materiálem s návody k jejich použití. Praktická část bakalářské práce zahrnuje již zmíněnou příručku Inovací, dále příručku pro výuku předmětu Počítačová grafika a také modely, které mají demonstrovat využití novinek Blenderu.
Anotace v angličtině
This thesis discuss the innovations and new options in the 3D graphic program Blender from the release version 2.40 to version 2.45. The theoretical part describes each release version and newly added tools. More detailed description of the new Blender possibilities is placed in the ''Innovation manual‘‘. The practical part of the thesis contains already mentioned ''Inovation manual‘‘, updated study materials for subject called ''Computer Graphic‘‘ and finally new models created in Blender to demonstrate the new capabilities of Blender.
Klíčová slova
Blender, Inovace Blenderu, 3D grafika, animace, simulace, modelování
Klíčová slova v angličtině
Blender, the Innovation of Blender, 3D Graphic, Animation, Simulation, Modelling
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s prostředím programu Blender v jeho aktuální verzi.
Zaměřte se zejména na nové nástroje v Blenderu od verze 2.40.
Tyto nástroje podrobně charakterizujte a uveďte jejich uplatnění.
Původní dokumentaci k programu, která byla vytvořena dříve aktualizujte o tyto nové nástroje a koncipujte tak, aby se dala použít při výuce Počítačové grafiky.
Popsané nástroje v dokumentaci doplňte vhodnými ukázkovými příklady. Tyto příklady (soubory s příponou .blend) umístěte v elektronické podobě do přílohy práce na CD.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s prostředím programu Blender v jeho aktuální verzi.
Zaměřte se zejména na nové nástroje v Blenderu od verze 2.40.
Tyto nástroje podrobně charakterizujte a uveďte jejich uplatnění.
Původní dokumentaci k programu, která byla vytvořena dříve aktualizujte o tyto nové nástroje a koncipujte tak, aby se dala použít při výuce Počítačové grafiky.
Popsané nástroje v dokumentaci doplňte vhodnými ukázkovými příklady. Tyto příklady (soubory s příponou .blend) umístěte v elektronické podobě do přílohy práce na CD.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
Blender [online]. 30.1.2008 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender.org/.
BlenderWiki [online]. 19.1.2008 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org/.
3Dscena.cz [online]. 2002 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://www.3dscena.cz/.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
Blender [online]. 30.1.2008 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender.org/.
BlenderWiki [online]. 19.1.2008 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org/.
3Dscena.cz [online]. 2002 [cit. 2008-01-29]. Dostupný z WWW: http://www.3dscena.cz/.
Přílohy volně vložené
1 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací včetně praktických ukázek. Vedoucí ocenil poctivý přístup studentky k zadané práci. Jako hlavní výstup označuje kompletní univerzální výukovou příručku. Oponent kritizoval formátování obrázků. Otázky k obhajobě: jaký je rozdíl mezi geometricky otevřeným a uzavřeným objektem (oponent bakalářské práce).