Čína pro nás může být významným obchodním partnerem, podnikatelskou šancí. Abychom mohli tuto šanci uchopit je důležité znát obchodní a kulturní zvyklosti v Číně. Tyto znalosti si musíme osvojit dříve než se pokusíme navázat obchodní vztahy. Vhodné způsoby chování nám mohou urychlit cestu k uzavření obchodu a naopak ty nevhodné nám mohou na dlouhou dobu všechny cesty k obchodu v Číně uzavřít. Moje diplomová práce se zaměřuje na navázání obchodních vztahů v Čínské lidové republice.
Anotace v angličtině
China may become our most important business partner; enormous business opportunity. We need to learn all about unusualness of entrepreneurial activity; business and cultural traits in China to make this business opportunity real. Appropriate conduct can open the door to the Chinese business world for us; contrariwise an inappropriate conduct can close all the doors to Chinese world for long time. The aim of my thesis is to establish business contacts in the People’s Republic of China.
Klíčová slova
Čína, guanxi, komunikace, konfucianismus, kulturní zvyklosti, mezinárodní marketing, obchodní vztahy, vztahový management.
Klíčová slova v angličtině
China, guanxi, communication, Confucianism, cultural traits, international marketing, business relations, relationship management.
Rozsah průvodní práce
96 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Čína pro nás může být významným obchodním partnerem, podnikatelskou šancí. Abychom mohli tuto šanci uchopit je důležité znát obchodní a kulturní zvyklosti v Číně. Tyto znalosti si musíme osvojit dříve než se pokusíme navázat obchodní vztahy. Vhodné způsoby chování nám mohou urychlit cestu k uzavření obchodu a naopak ty nevhodné nám mohou na dlouhou dobu všechny cesty k obchodu v Číně uzavřít. Moje diplomová práce se zaměřuje na navázání obchodních vztahů v Čínské lidové republice.
Anotace v angličtině
China may become our most important business partner; enormous business opportunity. We need to learn all about unusualness of entrepreneurial activity; business and cultural traits in China to make this business opportunity real. Appropriate conduct can open the door to the Chinese business world for us; contrariwise an inappropriate conduct can close all the doors to Chinese world for long time. The aim of my thesis is to establish business contacts in the People’s Republic of China.
Klíčová slova
Čína, guanxi, komunikace, konfucianismus, kulturní zvyklosti, mezinárodní marketing, obchodní vztahy, vztahový management.
Klíčová slova v angličtině
China, guanxi, communication, Confucianism, cultural traits, international marketing, business relations, relationship management.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte kulturní zvyklosti v Číně.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na obchodní činnost.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav obchodních činností v Číně.
Na základě analýzy vytvořte projekt využití znalostí zvláštností podnikatelského prostředí v Číně pro úspěšné navázání obchodních vztahů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte kulturní zvyklosti v Číně.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na obchodní činnost.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav obchodních činností v Číně.
Na základě analýzy vytvořte projekt využití znalostí zvláštností podnikatelského prostředí v Číně pro úspěšné navázání obchodních vztahů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
YONG, Li, REUVID, Jonathan. Doing Business with China. 4th edition. London: Kogan Page, 2003. 770 s. ISBN 0-7494-3911-4.
USUNIER, Jean. Marketing Across Cultures. 3rd edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 627 s. ISBN 0-13-010668-2.
CHEN, Ming-Jer. Inside Chinese Business: A Guide for Managers Worldwide. 1st edition. Boston: Harvard Business School Press, 2001. 234 s. ISBN 1-59139-327-2.
BRAHM, Laurence. When Yes Means No: How to Negotiate a Deal in China. 1st edition. Singapure: Tuttle Publishing, 2005. 160 s. ISBN 0-8048-3667-1.
SHENKAR, Oded. The Chinese Century: The Rising Chinese Economy and Its Impact on the Global Economy, the Balance of Power, and Your Job. 1st edition. New Jersey: Wharton School Publishing, 2006. 203 s. ISBN 0-13-187731-3.
Seznam doporučené literatury
YONG, Li, REUVID, Jonathan. Doing Business with China. 4th edition. London: Kogan Page, 2003. 770 s. ISBN 0-7494-3911-4.
USUNIER, Jean. Marketing Across Cultures. 3rd edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2000. 627 s. ISBN 0-13-010668-2.
CHEN, Ming-Jer. Inside Chinese Business: A Guide for Managers Worldwide. 1st edition. Boston: Harvard Business School Press, 2001. 234 s. ISBN 1-59139-327-2.
BRAHM, Laurence. When Yes Means No: How to Negotiate a Deal in China. 1st edition. Singapure: Tuttle Publishing, 2005. 160 s. ISBN 0-8048-3667-1.
SHENKAR, Oded. The Chinese Century: The Rising Chinese Economy and Its Impact on the Global Economy, the Balance of Power, and Your Job. 1st edition. New Jersey: Wharton School Publishing, 2006. 203 s. ISBN 0-13-187731-3.