Informace o kvalifikační práci Projekt zvýšení konkurenceschopnosti komunitních škol cestou rozvoje vzdělávání za finanční podpory strukturálních fondů
Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt v oblasti operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost v rámci sdružení komunitních škol Moravskoslezského kraje. Záměrem praktické části je analyzování indikátorového systému a identifikace prioritních os vzhledem k možnosti získání podpory sociálních fondů. Důraz při sestavování návrhu je kladen na jeho praktickou využitelnost, ekonomický efekt a na zhodnocení současného programu Rozvoje lidských zdrojů tak, aby bylo možné zvýšit efektivitu čerpání i provede-ní projektu směrem k jeho udržitelnosti. Tato diplomová práce by měla sloužit žadateli, Obchodní akademii v Bruntále, jako podklad při první výzvě MŠMT v oblasti podpory Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení.
Anotace v angličtině
The purpose of my thesis is to create a project of Education for competitiveness Opera-tional Programme for school association in Moravian-Silesian region. The practical part outlined analysis of indicators of monitoring and identification of priority axes for possibil-ity to draw financial means from European Union Funds. In the course of creating project, emphasis is put on its use in practice, economic effect and evaluation recent Human Re-sources Development Operational Programme to make it possible to draw subsidies from the funds and to implement the project more effectively for its sustainability. This thesis should serve the applicant, Business Academy in Bruntál, as a guideline for the first appeal of Ministry of education, youth and sports implemented in the areas of intervention ''Fur-ther education of employees of schools and educational institutes‘‘.
Klíčová slova
strukturální fondy, operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost, operační program Rozvoj lidských zdrojů, vzdělávání, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
structural funds, Education for competitiveness Operational Programme, Human Resources Development Operational Programme, education, allowance organization
Rozsah průvodní práce
106 s., 19 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt v oblasti operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost v rámci sdružení komunitních škol Moravskoslezského kraje. Záměrem praktické části je analyzování indikátorového systému a identifikace prioritních os vzhledem k možnosti získání podpory sociálních fondů. Důraz při sestavování návrhu je kladen na jeho praktickou využitelnost, ekonomický efekt a na zhodnocení současného programu Rozvoje lidských zdrojů tak, aby bylo možné zvýšit efektivitu čerpání i provede-ní projektu směrem k jeho udržitelnosti. Tato diplomová práce by měla sloužit žadateli, Obchodní akademii v Bruntále, jako podklad při první výzvě MŠMT v oblasti podpory Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení.
Anotace v angličtině
The purpose of my thesis is to create a project of Education for competitiveness Opera-tional Programme for school association in Moravian-Silesian region. The practical part outlined analysis of indicators of monitoring and identification of priority axes for possibil-ity to draw financial means from European Union Funds. In the course of creating project, emphasis is put on its use in practice, economic effect and evaluation recent Human Re-sources Development Operational Programme to make it possible to draw subsidies from the funds and to implement the project more effectively for its sustainability. This thesis should serve the applicant, Business Academy in Bruntál, as a guideline for the first appeal of Ministry of education, youth and sports implemented in the areas of intervention ''Fur-ther education of employees of schools and educational institutes‘‘.
Klíčová slova
strukturální fondy, operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost, operační program Rozvoj lidských zdrojů, vzdělávání, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
structural funds, Education for competitiveness Operational Programme, Human Resources Development Operational Programme, education, allowance organization
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište možnosti financování z operačních programů vzdělávání pro konkurenceschopnost a rozvoj lidských zdrojů ze strukturálních fondů.
II. Praktická část
Analyzujte indikátorový systém a rizika rozvojového programu vzhledem k žadateli.
Proveďte analýzu možnosti získání podpory sociálních fondů z pohledu prioritních os.
Na základě zhodnocení současného projektu rozvoje lidských zdrojů vypracujte model v oblasti vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vyhodnoťte přínos pro komunitní školy, ekonomický efekt, ale i možná rizika při realizaci návrhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište možnosti financování z operačních programů vzdělávání pro konkurenceschopnost a rozvoj lidských zdrojů ze strukturálních fondů.
II. Praktická část
Analyzujte indikátorový systém a rizika rozvojového programu vzhledem k žadateli.
Proveďte analýzu možnosti získání podpory sociálních fondů z pohledu prioritních os.
Na základě zhodnocení současného projektu rozvoje lidských zdrojů vypracujte model v oblasti vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vyhodnoťte přínos pro komunitní školy, ekonomický efekt, ale i možná rizika při realizaci návrhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] OMONDI, R. Průvodce fondy EU pro neziskové organizace. Praha: Nadace rozvoje občanské společnosti, 2005. 224 s. ISBN 80-902302-5-2.
[2] Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost [online]. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2007.
[3] PAVLÁK, M. Lidské zdroje a fondy EU: Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: ASPI, 2005. 128 s. ISBN 80-7357-139-0.
[4] Průvodce fondy Evropské unie. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky, odbor vnějších vztahů, 2004. 145 s. ISBN 8023932853.
[5] VILAMOVÁ, Š. Čerpáme finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1194-X.
Seznam doporučené literatury
[1] OMONDI, R. Průvodce fondy EU pro neziskové organizace. Praha: Nadace rozvoje občanské společnosti, 2005. 224 s. ISBN 80-902302-5-2.
[2] Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost [online]. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2007.
[3] PAVLÁK, M. Lidské zdroje a fondy EU: Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: ASPI, 2005. 128 s. ISBN 80-7357-139-0.
[4] Průvodce fondy Evropské unie. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky, odbor vnějších vztahů, 2004. 145 s. ISBN 8023932853.
[5] VILAMOVÁ, Š. Čerpáme finanční zdroje Evropské unie. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1194-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Hasprová
Doplňující otázka ke způsobilosti nákladů.
prof. Nejezchleba
Výsledky projektu v oblasti školení.