Tato bakalářská práce se zabývá analýzou propagace časopisu Cosmopolitan v České republice. Cosmopolitan je považován za jeden z nejpopulárnějších časopisů pro ženy s dlouhou tradicí a s rozsáhlou distribucí ve více než 100 zemích světa.
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza pozice na trhu a výběr vhodné marketingové strategie s důrazem na tvorbu značky pomocí marketingových komunikačních nástrojů. Znalosti získané z teoretické části práce jsou použity na vlastní zpracování analýzy praktické části. V praktické části analýza ukazuje přímou konkurenci spolu se silnými a slabými stránkami. V komunikačním mixu byl největší důraz kladen na propagaci produktu. Fakta získaná marketingovým výzkumem, který byl zpracován formou dotazníku umístěného na webových stránkách, byla použita za účelem pomoci prodejci zjistit reálnou situaci časopisu Cosmopolitan na českém trhu a reálné priority zákazníků. Číselné údaje poskytnuté Cosmopolitanem byly použity pro udání prodejnosti stejně tak jako popularity časopisu. Poslední analýza se zabývá průměrnými zisky a jejich výpočty. Ve finální části bakalářské práce jsou výsledky shrnuty a následovány doporučeními pro prodejce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with promotion analysis of the magazine Cosmopolitan in the Czech Republic. Cosmopolitan is regarded as one of the most popular magazine for women with the long tradition and large distribution in over than 100 countries around the word.
The main aim of the bachelor thesis is analysis of the position on the market and selection of a suitable marketing strategy with respect to emphasizing of brand building through different marketing communication tools. Knowledge obtained in the theoretical part of the thesis is used for own elaboration of analysis in the practical part. In the practical part the analysis showed a direct competitor together with its strengths and weaknesses. In the communications mix the biggest emphasis was the promotion part of the product. Data obtained in marketing research which was done by simple questionnaire placed on the web pages were used to help the seller to find out the real situation of the magazine Cosmopolitan on the Czech market and real preferences of customers. Figures provided by Cosmopolitan were used for indication of saleability as well as popularity of the magazine. The last analysis deals with average profits and their calculation. In the final part results of the thesis are summarized followed by recommendations for the seller.
Klíčová slova
nástroje marketingové komunikace, marketingový mix, konkurence, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing communication tools, marketing mix, competition, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou propagace časopisu Cosmopolitan v České republice. Cosmopolitan je považován za jeden z nejpopulárnějších časopisů pro ženy s dlouhou tradicí a s rozsáhlou distribucí ve více než 100 zemích světa.
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza pozice na trhu a výběr vhodné marketingové strategie s důrazem na tvorbu značky pomocí marketingových komunikačních nástrojů. Znalosti získané z teoretické části práce jsou použity na vlastní zpracování analýzy praktické části. V praktické části analýza ukazuje přímou konkurenci spolu se silnými a slabými stránkami. V komunikačním mixu byl největší důraz kladen na propagaci produktu. Fakta získaná marketingovým výzkumem, který byl zpracován formou dotazníku umístěného na webových stránkách, byla použita za účelem pomoci prodejci zjistit reálnou situaci časopisu Cosmopolitan na českém trhu a reálné priority zákazníků. Číselné údaje poskytnuté Cosmopolitanem byly použity pro udání prodejnosti stejně tak jako popularity časopisu. Poslední analýza se zabývá průměrnými zisky a jejich výpočty. Ve finální části bakalářské práce jsou výsledky shrnuty a následovány doporučeními pro prodejce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with promotion analysis of the magazine Cosmopolitan in the Czech Republic. Cosmopolitan is regarded as one of the most popular magazine for women with the long tradition and large distribution in over than 100 countries around the word.
The main aim of the bachelor thesis is analysis of the position on the market and selection of a suitable marketing strategy with respect to emphasizing of brand building through different marketing communication tools. Knowledge obtained in the theoretical part of the thesis is used for own elaboration of analysis in the practical part. In the practical part the analysis showed a direct competitor together with its strengths and weaknesses. In the communications mix the biggest emphasis was the promotion part of the product. Data obtained in marketing research which was done by simple questionnaire placed on the web pages were used to help the seller to find out the real situation of the magazine Cosmopolitan on the Czech market and real preferences of customers. Figures provided by Cosmopolitan were used for indication of saleability as well as popularity of the magazine. The last analysis deals with average profits and their calculation. In the final part results of the thesis are summarized followed by recommendations for the seller.
Klíčová slova
nástroje marketingové komunikace, marketingový mix, konkurence, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing communication tools, marketing mix, competition, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Vymezení pojmu marketingový mix (výrobek, cena, propagace, distribuce)
Vymezení pojmu komunikační mix (reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej)
Praktická část:
Analýza propagace časopisu Cosmopolitan v ČR
- Představení společnosti Stratosféra s.r.o. a časopisu Cosmopolitan
- Pozice časopisu na trhu z hlediska konkurence
- Komunikační mix
- Prodejnost a výnosy
Doporuční a zlepšení
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Vymezení pojmu marketingový mix (výrobek, cena, propagace, distribuce)
Vymezení pojmu komunikační mix (reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej)
Praktická část:
Analýza propagace časopisu Cosmopolitan v ČR
- Představení společnosti Stratosféra s.r.o. a časopisu Cosmopolitan
- Pozice časopisu na trhu z hlediska konkurence
- Komunikační mix
- Prodejnost a výnosy
Doporuční a zlepšení
Seznam doporučené literatury
Hackley, Chris. Advertising and Promotion. London: Sage, 2005.
Kotler, Philip and Kevin, Keller. Marketing management. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2006.
Švarcová, Jena a kol. Ekonomie: stručný přehled - teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. Zlín: CEED, 2004.
Tellis, Gerard. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
Seznam doporučené literatury
Hackley, Chris. Advertising and Promotion. London: Sage, 2005.
Kotler, Philip and Kevin, Keller. Marketing management. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2006.
Švarcová, Jena a kol. Ekonomie: stručný přehled - teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. Zlín: CEED, 2004.
Tellis, Gerard. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.