Tato bakalářská práce se věnuje současným výukovým metodám a strategiím výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce.
Teoretická čast, ve které je mimo jiné zmíněn i průřez historií výuky anglického jazyka, se především věnuje charakteristice výukových metod čtení a poslechu využívaných v současné době.
Praktická část, která je zpracována na základě zúčastněného pozorování na jazykové škole LINGUA a Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka, podrobně analyzuje průběh výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce. Popis jednotlivých hodin výchází z poznatků teoretické části. Jednotlivé vyučovací hodiny jsou zaznamenány na CD, která jsou součástí příloh této práce.
Anotace v angličtině
The present Bachelor Thesis is dealing with current methods and strategies used for teaching receptive skills.
The theoretical part containing a brief description of the history of teaching English is focusing its attention mainly on the characteristics of teaching methods of reading and listening at the present time.
The analytical part analyzes the process of teaching reading and listening, according to the observation at the language school LINGUA and at Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka. The description is based on the findings as mentioned in the theoretical part.
The individual lessons have been recorded on a CD attached to the present thesis.
Klíčová slova
metoda, strategie, výuka, čtení, poslech, pozorování
Tato bakalářská práce se věnuje současným výukovým metodám a strategiím výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce.
Teoretická čast, ve které je mimo jiné zmíněn i průřez historií výuky anglického jazyka, se především věnuje charakteristice výukových metod čtení a poslechu využívaných v současné době.
Praktická část, která je zpracována na základě zúčastněného pozorování na jazykové škole LINGUA a Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka, podrobně analyzuje průběh výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce. Popis jednotlivých hodin výchází z poznatků teoretické části. Jednotlivé vyučovací hodiny jsou zaznamenány na CD, která jsou součástí příloh této práce.
Anotace v angličtině
The present Bachelor Thesis is dealing with current methods and strategies used for teaching receptive skills.
The theoretical part containing a brief description of the history of teaching English is focusing its attention mainly on the characteristics of teaching methods of reading and listening at the present time.
The analytical part analyzes the process of teaching reading and listening, according to the observation at the language school LINGUA and at Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka. The description is based on the findings as mentioned in the theoretical part.
The individual lessons have been recorded on a CD attached to the present thesis.
Klíčová slova
metoda, strategie, výuka, čtení, poslech, pozorování
Teoretická část
Úvod
Historie metod výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce
Současné výukové metody a přístupy ve výuce čtení a poslechu v anglickém jazyce
Praktická část
Analýza výukových metod a přístupů pro přípravu žáků středních a jazykových škol na státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a test FCE
Rozbor problémových oblastí čtení a poslechu v anglickém jazyce
Závěr práce
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Úvod
Historie metod výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce
Současné výukové metody a přístupy ve výuce čtení a poslechu v anglickém jazyce
Praktická část
Analýza výukových metod a přístupů pro přípravu žáků středních a jazykových škol na státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a test FCE
Rozbor problémových oblastí čtení a poslechu v anglickém jazyce
Závěr práce
Seznam doporučené literatury
Harmer, Jeremy. The Practise of English language teaching. Harlow: Longman, 1992.
Ur, Penny. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.
Nuttall, Christine. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Oxford: Macmillan, 2005.
Scrivener, Jim. Learning Teaching. Oxford: Heinemann, 1994.
Seznam doporučené literatury
Harmer, Jeremy. The Practise of English language teaching. Harlow: Longman, 1992.
Ur, Penny. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.
Nuttall, Christine. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Oxford: Macmillan, 2005.
Scrivener, Jim. Learning Teaching. Oxford: Heinemann, 1994.