Teoretická část práce obsahuje souhrn zásad uplatňovaných v obchodní korespondenci, specifikuje jednotlivé komunikační kanály a vývoj obchodní korespondence se zaměřením na stížnosti a reklamace.
Praktická část zahrnuje srovnávací analýzu shromážděné české a anglické korespondence obsahující stížnosti a reklamace s přihlédnutím k výběru komunikačního kanálu a účelnosti korespondence.
Annotation in English
There is an summary of standards how to write business correspondence, description
of communication channels and developement of the business correspondence dealing with claims and complaints in the theoretical part.
Practical part contains the analysis of collected czech and english letters and e-mails of claim and complaint.The aim of the analysis is to summarize the main differences between czech and english correspondence dealing with claims and complaints with focus on the communication channel and its application.
Keywords
Obchodní komunikace a korespondence, reklamační korespondence, stížnostní korespondence, moderní obchodní komunikace a korespondence.
Keywords in English
Keywords: Business communication and correspondence, Letters of Complaint,
Letters of Claim, Present-time business communication and correspondence.
Length of the covering note
61 s.
Language
AN
Annotation
Teoretická část práce obsahuje souhrn zásad uplatňovaných v obchodní korespondenci, specifikuje jednotlivé komunikační kanály a vývoj obchodní korespondence se zaměřením na stížnosti a reklamace.
Praktická část zahrnuje srovnávací analýzu shromážděné české a anglické korespondence obsahující stížnosti a reklamace s přihlédnutím k výběru komunikačního kanálu a účelnosti korespondence.
Annotation in English
There is an summary of standards how to write business correspondence, description
of communication channels and developement of the business correspondence dealing with claims and complaints in the theoretical part.
Practical part contains the analysis of collected czech and english letters and e-mails of claim and complaint.The aim of the analysis is to summarize the main differences between czech and english correspondence dealing with claims and complaints with focus on the communication channel and its application.
Keywords
Obchodní komunikace a korespondence, reklamační korespondence, stížnostní korespondence, moderní obchodní komunikace a korespondence.
Keywords in English
Keywords: Business communication and correspondence, Letters of Complaint,
Letters of Claim, Present-time business communication and correspondence.
Research Plan
Teoretická část:
Úvod do problematiky obchodní korespondence
Charakteristické rysy obchodního písemného styku
Korespondence zaměřená na stížnosti a reklamace a její rysy
Součásti efektivní korespondence
Praktická část:
Vytvoření korpusu obchodních dopisů zaměřených na stížnosti a reklamace
Komparativní analýza strukturálních částí stížností a reklamací
Komparativní analýza korespondence z hlediska stylistického, lexikálního a gramatického
Vyhodnocení výsledků analýzy
Shrnutí výsledků a stanovení závěrů
Research Plan
Teoretická část:
Úvod do problematiky obchodní korespondence
Charakteristické rysy obchodního písemného styku
Korespondence zaměřená na stížnosti a reklamace a její rysy
Součásti efektivní korespondence
Praktická část:
Vytvoření korpusu obchodních dopisů zaměřených na stížnosti a reklamace
Komparativní analýza strukturálních částí stížností a reklamací
Komparativní analýza korespondence z hlediska stylistického, lexikálního a gramatického
Vyhodnocení výsledků analýzy
Shrnutí výsledků a stanovení závěrů
Recommended resources
Ashley,A.Oxford Handbook of Commercial Correspondence.London:Oxford University Press,2003.
Bly,Robert V.The Encyclopedia of Business Letters, Fax Memos and E-mail. Career Press,1999.
Rejtharová,Vlasta. Příručka anglického odborného stylu.Praha:Academia,1981.
Neumayer,G.Obchodní korespondence:dopisy,e-maily,faxy:jak přesvědčivě písemně komunikovat a vyvarovat se chyb.Praha:Grada,2006.
Recommended resources
Ashley,A.Oxford Handbook of Commercial Correspondence.London:Oxford University Press,2003.
Bly,Robert V.The Encyclopedia of Business Letters, Fax Memos and E-mail. Career Press,1999.
Rejtharová,Vlasta. Příručka anglického odborného stylu.Praha:Academia,1981.
Neumayer,G.Obchodní korespondence:dopisy,e-maily,faxy:jak přesvědčivě písemně komunikovat a vyvarovat se chyb.Praha:Grada,2006.