Účelem této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základní znalostí reklamy, jejím rozdělením a historií. Tato práce také zkoumá otázku rozdílů mezi reklamními a odbornými texty. Práce se rovněž zabývá zakladními složkami reklamního jazyka a zejména použitím metafor v reklamních sloganech. Závěrečná část práce je věnována analýze reklamních textů z lingvistického hlediska.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to give the readers basic knowledge of advertising, its types and history. Current study also examines the question of differences between the advertising and the vocational texts. It also studies the main concepts of the advertising language and in particular the usage of metaphors in the advertising slogans. The last part is dedicated to the advertising text analysis from the linguistic point of view.
Klíčová slova
reklama, reklamní slogan, metafora, jazyk reklamy, tištěná reklama
Klíčová slova v angličtině
advertisement, advertising slogan, metaphor, language of advertising, printed ads
Rozsah průvodní práce
46 s., 30 s. obr. příloh.
Jazyk
AN
Anotace
Účelem této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základní znalostí reklamy, jejím rozdělením a historií. Tato práce také zkoumá otázku rozdílů mezi reklamními a odbornými texty. Práce se rovněž zabývá zakladními složkami reklamního jazyka a zejména použitím metafor v reklamních sloganech. Závěrečná část práce je věnována analýze reklamních textů z lingvistického hlediska.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to give the readers basic knowledge of advertising, its types and history. Current study also examines the question of differences between the advertising and the vocational texts. It also studies the main concepts of the advertising language and in particular the usage of metaphors in the advertising slogans. The last part is dedicated to the advertising text analysis from the linguistic point of view.
Klíčová slova
reklama, reklamní slogan, metafora, jazyk reklamy, tištěná reklama
Klíčová slova v angličtině
advertisement, advertising slogan, metaphor, language of advertising, printed ads
Zásady pro vypracování
Vysvětlení pojmu reklamní jazyk
Základní prvky jazyka reklamy
Metafora jako jazykový prostředek
Metafora jako prostředek reklamy
Analýza reklamních textů a sloganů
Metafora v reklamních sloganech
Zásady pro vypracování
Vysvětlení pojmu reklamní jazyk
Základní prvky jazyka reklamy
Metafora jako jazykový prostředek
Metafora jako prostředek reklamy
Analýza reklamních textů a sloganů
Metafora v reklamních sloganech
Seznam doporučené literatury
Lakoff, George, and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: University Of Chicago Press, 1980.
Kovecses, Zoltan. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
Kovecses, Zoltan. Metaphor: A Practical Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2001.
American Marketing Association. "Marketing Information." MarketingPower, Inc. http://www.marketingpower.com/ (accesed November 25, 2007).
Seznam doporučené literatury
Lakoff, George, and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: University Of Chicago Press, 1980.
Kovecses, Zoltan. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
Kovecses, Zoltan. Metaphor: A Practical Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2001.
American Marketing Association. "Marketing Information." MarketingPower, Inc. http://www.marketingpower.com/ (accesed November 25, 2007).