Cílem diplomové práce je vypracování strategie rozvoje mikroregionu Horňácko v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části charakterizuji cestovní ruch, zabývám se definováním specifik služeb v cestovním ruchu. Dále se zabývám marketingem destinací a jmenuji nástroje a specifika marketingového mixu v cestovním ruchu. Věnuji se problematice mikroregionů a regionálního marketingu. V praktické části analyzuji výchozí podmínky pro rozvoj mikroregionu v oblasti cestovního ruchu a charakterizuji ho. Po analýze současného stavu strategického rozvoje mikroregionu provádím analýzu SWOT. Na základě informací získaných z těchto analýz formuluji v rámci strategie strategickou vizi, a jednotlivé strategické cíle, které pak rozpracovávám do opatření a jednotlivých akčních plánů. V závěru podrobuji akční plány nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma work is to elaborate on the development strategy of the microregion Horňácko in the tourist industry. In the theoretical part I characterize the tourist industry and deal with the definition of the tourist industry specification. I describe marketing destination and specify the tools and details of the marketing mix in tourism. I thouroughly describe microregions and region marketing. In the practical part I analyse the starting conditions for development of the microregion in the tourist industry and characterise it. After the analysis of the present state of strategy development in the microregion, I make SWOT analysis. Based on the results of these analyses, I formulate strategy vision and individual strategic aims, which I develop into cautions and individual action plans. Ultimately, I submit the action plans to both cost analysis and risk analysis.
Cílem diplomové práce je vypracování strategie rozvoje mikroregionu Horňácko v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části charakterizuji cestovní ruch, zabývám se definováním specifik služeb v cestovním ruchu. Dále se zabývám marketingem destinací a jmenuji nástroje a specifika marketingového mixu v cestovním ruchu. Věnuji se problematice mikroregionů a regionálního marketingu. V praktické části analyzuji výchozí podmínky pro rozvoj mikroregionu v oblasti cestovního ruchu a charakterizuji ho. Po analýze současného stavu strategického rozvoje mikroregionu provádím analýzu SWOT. Na základě informací získaných z těchto analýz formuluji v rámci strategie strategickou vizi, a jednotlivé strategické cíle, které pak rozpracovávám do opatření a jednotlivých akčních plánů. V závěru podrobuji akční plány nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma work is to elaborate on the development strategy of the microregion Horňácko in the tourist industry. In the theoretical part I characterize the tourist industry and deal with the definition of the tourist industry specification. I describe marketing destination and specify the tools and details of the marketing mix in tourism. I thouroughly describe microregions and region marketing. In the practical part I analyse the starting conditions for development of the microregion in the tourist industry and characterise it. After the analysis of the present state of strategy development in the microregion, I make SWOT analysis. Based on the results of these analyses, I formulate strategy vision and individual strategic aims, which I develop into cautions and individual action plans. Ultimately, I submit the action plans to both cost analysis and risk analysis.
Zpracujte teoretické poznatky využitelné pro strategii rozvoje mikroregionu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav mikroregionu Horňácko s důrazem na cestovní ruch.
Formulujte vizi, strategické cíle a navrhněte strategii rozvoje mikroregionu Horňácko s ohledem na příležitosti v cestovním ruchu.
Zhodnoťte rizika a náklady spojené s realizací projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky využitelné pro strategii rozvoje mikroregionu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav mikroregionu Horňácko s důrazem na cestovní ruch.
Formulujte vizi, strategické cíle a navrhněte strategii rozvoje mikroregionu Horňácko s ohledem na příležitosti v cestovním ruchu.
Zhodnoťte rizika a náklady spojené s realizací projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 254 s. ISBN 80-7261-010-4.
[3] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-x.
[4] JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍNOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. 177 s. ISBN 80-7169-600-5.
[5] PÁSKOVÁ, M., ZELENKA, J. Cestovní ruch-výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002. 448 s.
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
[2] KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 254 s. ISBN 80-7261-010-4.
[3] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-x.
[4] JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍNOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. 177 s. ISBN 80-7169-600-5.
[5] PÁSKOVÁ, M., ZELENKA, J. Cestovní ruch-výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002. 448 s.