Předmětem diplomové práce je projekt zvýšení konkurenceschopnosti malé firmy z oblasti kadeřnických a kosmetických služeb - Salonu Lada. Teoretická část vymezuje základní poznatky z oblasti služeb, konkurence a konkurenceschopnosti. V praktické části je uvedena charakteristika firmy a provedeny analýzy makroprostředí, mikroprostředí, SWOT analýza a analýza marketingového mixu firmy. Na základě poznatků, které vyplynuly z analýz, jsou v projektové části navržena opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti Salonu Lada na místním trhu, zejména v oblasti technologie a komunikačního mixu. Pomocí nákladové, časové a rizikové analýzy je navržen postup implementace vzniklého projektu do praxe.
Anotace v angličtině
The subject of the Master thesis is the project of increase of the small company competitiveness in the area of hairstyling and cosmetic services - Salon Lada. The theoretical part defines basic terms from the area of services, competition and competitiveness. The practical part provides characteristics of the company and analyses macro and micro economic environment, SWOT analysis and the company’s marketing mix. The analysis conclusions are the ground for measures proposed to increase competitiveness of Salon Lada in the local market, especially as to technology and communication mix. Cost, time and risk analysis are instruments for the project of implementation in practice.
competition, competitiveness, services, marketing mix, SWOT analysis, SLEPTE analysis, Porter’s analysis of five competing forces, BCG analysis, technology, promotion, quality, communication mix, hairstyling, cosmetics, pedicure, manicure
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je projekt zvýšení konkurenceschopnosti malé firmy z oblasti kadeřnických a kosmetických služeb - Salonu Lada. Teoretická část vymezuje základní poznatky z oblasti služeb, konkurence a konkurenceschopnosti. V praktické části je uvedena charakteristika firmy a provedeny analýzy makroprostředí, mikroprostředí, SWOT analýza a analýza marketingového mixu firmy. Na základě poznatků, které vyplynuly z analýz, jsou v projektové části navržena opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti Salonu Lada na místním trhu, zejména v oblasti technologie a komunikačního mixu. Pomocí nákladové, časové a rizikové analýzy je navržen postup implementace vzniklého projektu do praxe.
Anotace v angličtině
The subject of the Master thesis is the project of increase of the small company competitiveness in the area of hairstyling and cosmetic services - Salon Lada. The theoretical part defines basic terms from the area of services, competition and competitiveness. The practical part provides characteristics of the company and analyses macro and micro economic environment, SWOT analysis and the company’s marketing mix. The analysis conclusions are the ground for measures proposed to increase competitiveness of Salon Lada in the local market, especially as to technology and communication mix. Cost, time and risk analysis are instruments for the project of implementation in practice.
competition, competitiveness, services, marketing mix, SWOT analysis, SLEPTE analysis, Porter’s analysis of five competing forces, BCG analysis, technology, promotion, quality, communication mix, hairstyling, cosmetics, pedicure, manicure
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Analyzujte dosavadní teoretické poznatky v oblasti managementu a marketingu z hlediska konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný konkurenční stav Salonu Lada na místním trhu.
Formulujte doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti Salonu Lada.
Vytvořte projekt zdokonalení konkurenčních možností Salonu Lada.
Navrhněte postup implementace vzniklého projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Analyzujte dosavadní teoretické poznatky v oblasti managementu a marketingu z hlediska konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný konkurenční stav Salonu Lada na místním trhu.
Formulujte doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti Salonu Lada.
Vytvořte projekt zdokonalení konkurenčních možností Salonu Lada.
Navrhněte postup implementace vzniklého projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing: základy a principy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0.
CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi: praktický návod pro manažery a podnikatele: od firemní kultury po schopnost vydělávat peníze: příklady a studie z praxe v ČR. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
JÁČ, I., RYDVALOVÁ, P., ŽIŽKA, M. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. 174 s. ISBN 80-251-0853-8.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
Seznam doporučené literatury
FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing: základy a principy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0.
CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi: praktický návod pro manažery a podnikatele: od firemní kultury po schopnost vydělávat peníze: příklady a studie z praxe v ČR. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
JÁČ, I., RYDVALOVÁ, P., ŽIŽKA, M. Inovace v malém a středním podnikání. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. 174 s. ISBN 80-251-0853-8.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.