Diplomová práce se zabývá návrhem strategického rozvoje Olomouckého kraje se zaměřením na cestovní ruch. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s regionálním rozvojem, regionální strategií a regionálním marketingem. V analytické části je provedena analýza současného stavu regionu, která je východiskem pro zpracování projektu. V praktické části je navržen systém organizace a řízení cestovního ruchu v Olomouckém kraji, který zde dosud chybí. Destinační management podpoří image regionu, marketingové aktivity a přispěje ke zvýšení návštěvnosti regionu domácími i zahraničními turisty.
Anotace v angličtině
Dissertation concerns suggestion of strategic development of the Olomouc region with accent on tourism. In the theoretical part, the basic terms are defined relating to regional development, regional strategy and regional marketing. The analytical part includes the analysis of the current situation of the region, which represents the base of the project. In the practical part there is a proposal of the system of organisation and management of tourism in the Olomouc region, which is still lacking there. The destination management will support image of the region, marketing activities and will contribute to improvement of attendance of the region by Czech and foreign tourists.
Klíčová slova
Region, regionální rozvoj, regionální politika, regionální strategie, regionální marketing, kraj, marketingový mix, cestovní ruch, turista, destinační management.
Diplomová práce se zabývá návrhem strategického rozvoje Olomouckého kraje se zaměřením na cestovní ruch. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s regionálním rozvojem, regionální strategií a regionálním marketingem. V analytické části je provedena analýza současného stavu regionu, která je východiskem pro zpracování projektu. V praktické části je navržen systém organizace a řízení cestovního ruchu v Olomouckém kraji, který zde dosud chybí. Destinační management podpoří image regionu, marketingové aktivity a přispěje ke zvýšení návštěvnosti regionu domácími i zahraničními turisty.
Anotace v angličtině
Dissertation concerns suggestion of strategic development of the Olomouc region with accent on tourism. In the theoretical part, the basic terms are defined relating to regional development, regional strategy and regional marketing. The analytical part includes the analysis of the current situation of the region, which represents the base of the project. In the practical part there is a proposal of the system of organisation and management of tourism in the Olomouc region, which is still lacking there. The destination management will support image of the region, marketing activities and will contribute to improvement of attendance of the region by Czech and foreign tourists.
Klíčová slova
Region, regionální rozvoj, regionální politika, regionální strategie, regionální marketing, kraj, marketingový mix, cestovní ruch, turista, destinační management.
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické východiska využitelné v diplomovém projektu.
II. Praktická část
Popište základní charakteristické údaje Olomouckého kraje.
Analyzujte současný stav, identifikujte stávající problémy, zhodnoťte možnosti využitelnosti regionu a proveďte SWOT analýzu.
Navrhněte projekt strategického rozvoje Olomouckého kraje z pohledu rozvoje cestovního ruchu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické východiska využitelné v diplomovém projektu.
II. Praktická část
Popište základní charakteristické údaje Olomouckého kraje.
Analyzujte současný stav, identifikujte stávající problémy, zhodnoťte možnosti využitelnosti regionu a proveďte SWOT analýzu.
Navrhněte projekt strategického rozvoje Olomouckého kraje z pohledu rozvoje cestovního ruchu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, J., UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
SKOKAN, K. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2004. 160 s. ISBN 80-7329-059-6.
VITURKA, M. Zahraniční investice a strategie regionálního rozvoje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000. 81 s. ISBN 80-210-2297-3.
VI. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 320 s. ISBN 80-210-3289-8.
GLOGAR, A. a kol. Marketingové plánování, controlling a audit. Zlín: UTB ve Zlíně, FAME Zlín, 2006. 148 s. ISBN 80-7318-401-X.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, J., UHLÍŘ, D. Teorie regionálního rozvoje. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
SKOKAN, K. Konkurenceschopnost, inovace a klastry v regionálním rozvoji. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2004. 160 s. ISBN 80-7329-059-6.
VITURKA, M. Zahraniční investice a strategie regionálního rozvoje. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000. 81 s. ISBN 80-210-2297-3.
VI. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 320 s. ISBN 80-210-3289-8.
GLOGAR, A. a kol. Marketingové plánování, controlling a audit. Zlín: UTB ve Zlíně, FAME Zlín, 2006. 148 s. ISBN 80-7318-401-X.