Systematické a pravidelné hodnocení výkonu a pracovního chování patří k základním pilí-řům personálního managementu. Personální management je důležitou součástí práce každé organizace, veřejné či soukromé. Na kvalitních zaměstnancích totiž značnou měrou závisí její úspěšnost a atraktivnost. Pro firmu ZFP je správný výběr lidských zdrojů a následná práce s nimi důležitá zejména z důvodu plnění nároků klientů na efektivní poskytování služeb a jejich kvalitu. Význam hodnocení pracovníků je dvojí. V prvé řadě poskytuje za-městnavateli informace o tom, jak jeho lidé pracují. Na druhé straně je i zpětnou vazbou pro samotné pracovníky, kteří se tak dozvídají, jak se na ně jejich zaměstnavatel dívá a jak je hodnotí. Diplomová práce analyzuje stávající systém hodnocení pracovníků firmy ZFP a navrhuje doporučení pro jeho zlepšení.
Anotace v angličtině
Systematic and regular performance of rating and working behaviour belongs to the basic pillars of personal management. The personal management is important part of work in each organization, both public and private one. The successfulness and attractiveness of work depend in the huge amount on quality employees. For the ZFP company there is a right selection of human recources and following work with them especially important from the reason of filling demands of customers on the effecient providing services and their qualitty. The meaning of rating workers is double. The first the rating provides infor-mation to the employer about working of his employees. On the other hand there is the feedback for individual employees who learn how their employer looks at them and evalua-tes them. The master thesis analyzes a current system of workers rating of the ZFP compa-ny and suggests recommendation for its inovation.
Klíčová slova
personální management, hodnocení pracovníků, management kvality, meto-da 360° zpětné vazby, metoda BARS, firma ZFP, pojišťovnictví, finanční zprostředkování, vzdělávání, síťový graf, CPM.
Systematické a pravidelné hodnocení výkonu a pracovního chování patří k základním pilí-řům personálního managementu. Personální management je důležitou součástí práce každé organizace, veřejné či soukromé. Na kvalitních zaměstnancích totiž značnou měrou závisí její úspěšnost a atraktivnost. Pro firmu ZFP je správný výběr lidských zdrojů a následná práce s nimi důležitá zejména z důvodu plnění nároků klientů na efektivní poskytování služeb a jejich kvalitu. Význam hodnocení pracovníků je dvojí. V prvé řadě poskytuje za-městnavateli informace o tom, jak jeho lidé pracují. Na druhé straně je i zpětnou vazbou pro samotné pracovníky, kteří se tak dozvídají, jak se na ně jejich zaměstnavatel dívá a jak je hodnotí. Diplomová práce analyzuje stávající systém hodnocení pracovníků firmy ZFP a navrhuje doporučení pro jeho zlepšení.
Anotace v angličtině
Systematic and regular performance of rating and working behaviour belongs to the basic pillars of personal management. The personal management is important part of work in each organization, both public and private one. The successfulness and attractiveness of work depend in the huge amount on quality employees. For the ZFP company there is a right selection of human recources and following work with them especially important from the reason of filling demands of customers on the effecient providing services and their qualitty. The meaning of rating workers is double. The first the rating provides infor-mation to the employer about working of his employees. On the other hand there is the feedback for individual employees who learn how their employer looks at them and evalua-tes them. The master thesis analyzes a current system of workers rating of the ZFP compa-ny and suggests recommendation for its inovation.
Klíčová slova
personální management, hodnocení pracovníků, management kvality, meto-da 360° zpětné vazby, metoda BARS, firma ZFP, pojišťovnictví, finanční zprostředkování, vzdělávání, síťový graf, CPM.
Vymezte rámec aktuálních projektových příležitostí firmy ZFP, a.s., definujte ideu a hypotézu projektového řešení.
Zpracujte teoretické poznatky týkající se hodnocení pracovníků.
II. Praktická část
Proveďte analýzu možností hodnocení pracovníků firmy ZFP, a.s.
Zpracujte syntézu poznatků.
Vypracujte projekt aplikace hodnocení pracovníků firmy ZFP, a.s., s ohledem na současné podmínky ve firmě.
Verifikujte projektové řešení v návaznosti na předchozí bod.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte rámec aktuálních projektových příležitostí firmy ZFP, a.s., definujte ideu a hypotézu projektového řešení.
Zpracujte teoretické poznatky týkající se hodnocení pracovníků.
II. Praktická část
Proveďte analýzu možností hodnocení pracovníků firmy ZFP, a.s.
Zpracujte syntézu poznatků.
Vypracujte projekt aplikace hodnocení pracovníků firmy ZFP, a.s., s ohledem na současné podmínky ve firmě.
Verifikujte projektové řešení v návaznosti na předchozí bod.
Závěr
Seznam doporučené literatury
NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 310 s. ISBN 80-7261-054-6.
NENADÁL, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti (Quality management). 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002. 282 s. ISBN 80-7261-071-6.
VEBER, J. a kol. Management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
WALKER, A. J. a kol. Moderní personální management (Nejnovější trendy a technologie) 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 156 s. ISBN 80-247-0449-08.
Seznam doporučené literatury
NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 310 s. ISBN 80-7261-054-6.
NENADÁL, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti (Quality management). 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002. 282 s. ISBN 80-7261-071-6.
VEBER, J. a kol. Management. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
WALKER, A. J. a kol. Moderní personální management (Nejnovější trendy a technologie) 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 156 s. ISBN 80-247-0449-08.