Bakalářská práce na téma Zátěž rodiny při péči o postižené dítě zaměřené na děti se sluchovým postižením se skládá s teoretické a praktické části. V teoretické části jsou uvedeny informace o anatomii a fyziologii sluchového orgánu, etiologii, diagnostice, klasifikaci, kompenzaci, terapii a vzdělávání osob s postižením sluchu. V praktické části analyzuji dotazníky rozdané rodičům, kteří se starají o sluchově postižené dítě. V závěru nabízím výsledky šetření.
Ráda bych, aby tato práce byla přínosem nejen osobám pečujícím o takto postižené děti, ale i osobám, které o postižené nepečují.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis themed Stress of the family, which looks after disabled children intent on auditory handicapped children. This work includes theoretical and practical parts. The theoretical part contains information about anatomy and physiology auditory systém, etiology, diagnostic, classification, therapy and education auditory handicapped. In practical part there is analyze of interviews of parents, which také care of children with auditory handicapped . At the end of this work there are results of interviews and confrontation of these results and my previous hypotheses.
I would be glad, if this bachleor´s thesis was a benefit for people, who také care of disabled children, and also for those.
Bakalářská práce na téma Zátěž rodiny při péči o postižené dítě zaměřené na děti se sluchovým postižením se skládá s teoretické a praktické části. V teoretické části jsou uvedeny informace o anatomii a fyziologii sluchového orgánu, etiologii, diagnostice, klasifikaci, kompenzaci, terapii a vzdělávání osob s postižením sluchu. V praktické části analyzuji dotazníky rozdané rodičům, kteří se starají o sluchově postižené dítě. V závěru nabízím výsledky šetření.
Ráda bych, aby tato práce byla přínosem nejen osobám pečujícím o takto postižené děti, ale i osobám, které o postižené nepečují.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis themed Stress of the family, which looks after disabled children intent on auditory handicapped children. This work includes theoretical and practical parts. The theoretical part contains information about anatomy and physiology auditory systém, etiology, diagnostic, classification, therapy and education auditory handicapped. In practical part there is analyze of interviews of parents, which také care of children with auditory handicapped . At the end of this work there are results of interviews and confrontation of these results and my previous hypotheses.
I would be glad, if this bachleor´s thesis was a benefit for people, who také care of disabled children, and also for those.
Zpracování teoretické části:
Stanovení cíle práce
Zpracovat problematiku zdravotně postižený jedinec ve společnosti; postoje k postiženým.
Sluchově postižené dítě - druhy postižení, reakce rodiny na postižení dítěte, sociální pomoc rodinám.
Přehled výchovně vzdělávacích institucí pro sluchově postižené děti.
Metoda zpracování praktické části.
Zpracování praktické části:
Průzkum Zátěž rodiny při péči o postižené dítě zaměřit na rodiny se sluchově postiženým dítětem.
Kontaktovat se se speciálními zařízeními, která zajišťují výchovu a vzdělávání těchto dětí - dotazník dát rodičům dětí různých věkových skupin (minimálně 60 respondentům).
Vyhodnotit získané informace, závěry aplikovat na hypotézy.
Navrhnout možnosti pomoci rodinám s postiženými jedinci.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části:
Stanovení cíle práce
Zpracovat problematiku zdravotně postižený jedinec ve společnosti; postoje k postiženým.
Sluchově postižené dítě - druhy postižení, reakce rodiny na postižení dítěte, sociální pomoc rodinám.
Přehled výchovně vzdělávacích institucí pro sluchově postižené děti.
Metoda zpracování praktické části.
Zpracování praktické části:
Průzkum Zátěž rodiny při péči o postižené dítě zaměřit na rodiny se sluchově postiženým dítětem.
Kontaktovat se se speciálními zařízeními, která zajišťují výchovu a vzdělávání těchto dětí - dotazník dát rodičům dětí různých věkových skupin (minimálně 60 respondentům).
Vyhodnotit získané informace, závěry aplikovat na hypotézy.
Navrhnout možnosti pomoci rodinám s postiženými jedinci.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3.vyd. Jinočany: Nakladatelství H&H, 2001. 147 s. ISBN 80-86022-92-7.
POKORNÝ, J. Úspěšnost zaručena. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 2004.
207 s. ISBN 80-7204348-X.
SLOWIK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007. 160 s. ISBN 978-80-247-1733-3.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 173 s.
ISBN 80-7178-559-8.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. 4.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995. 600 s. ISBN 80-247-1049-8.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 2.vyd. Praha: Portál, 1999. 444 s. ISBN 80-7178-496-6.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3.vyd. Jinočany: Nakladatelství H&H, 2001. 147 s. ISBN 80-86022-92-7.
POKORNÝ, J. Úspěšnost zaručena. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 2004.
207 s. ISBN 80-7204348-X.
SLOWIK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007. 160 s. ISBN 978-80-247-1733-3.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 173 s.
ISBN 80-7178-559-8.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. 4.vyd. Praha: Grada Publishing, 1995. 600 s. ISBN 80-247-1049-8.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 2.vyd. Praha: Portál, 1999. 444 s. ISBN 80-7178-496-6.