Tato bakalářká práce je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na základní vymezení pojmu, členění poruch autistického spektra a na intervenci a péči o tyto děti. Praktická část je realizována formou kazuistik. Jejím cílem bylo nahlédnout více do tého problematiky a poukázat na různé možnosti výuky dětí s poruchou autistického spektra.
Anotace v angličtině
This bachelor work is devoted to upbringing and education of children with autistic spectrum disorders. It is divided into theoterical into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the definicion of basic terms, classification of autistic spektrum disorders, intervention and taking care of children with autism. The practical part is created in the form of casuistries. The aim of this part was to take a deep look into issues surrounding autism and to present various forms of education of children with autistic spectrum disorders.
Klíčová slova
autismus, výchova a vzdělávání, struktura, terapie
Klíčová slova v angličtině
autism, upbringing and education, structure, therapy
Rozsah průvodní práce
65 s., 1 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářká práce je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na základní vymezení pojmu, členění poruch autistického spektra a na intervenci a péči o tyto děti. Praktická část je realizována formou kazuistik. Jejím cílem bylo nahlédnout více do tého problematiky a poukázat na různé možnosti výuky dětí s poruchou autistického spektra.
Anotace v angličtině
This bachelor work is devoted to upbringing and education of children with autistic spectrum disorders. It is divided into theoterical into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the definicion of basic terms, classification of autistic spektrum disorders, intervention and taking care of children with autism. The practical part is created in the form of casuistries. The aim of this part was to take a deep look into issues surrounding autism and to present various forms of education of children with autistic spectrum disorders.
Klíčová slova
autismus, výchova a vzdělávání, struktura, terapie
Klíčová slova v angličtině
autism, upbringing and education, structure, therapy
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek pro praktickou část práce
Příprava metodologického výzkumu
Zpracování výzkumu včetně výzkumných technik
Provedení výzkumu a vyhodnocení výsledků výzkumu
Shrnutí výsledků výzkumu a stanovení odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek pro praktickou část práce
Příprava metodologického výzkumu
Zpracování výzkumu včetně výzkumných technik
Provedení výzkumu a vyhodnocení výsledků výzkumu
Shrnutí výsledků výzkumu a stanovení odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
SCHOPLER, E., LANSING, M., WATERS, L. Výukové aktivity pro děti s autismem. Praha: Modrý klíč, 2000.
SROKOVÁ, E., OLŠÁKOVÁ, P. Autismus ve školní praxi. Ostrava: Montanex, 2004.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000.
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003.
BEYER, J.,GAMMELTOFT, L. Autismus a hra. Praha: Portál, 2006.
DEGRIECK, S. Učím se I - náměty pro výuku dětí s autismem. Praha: Modrý klíč, 2006.
Seznam doporučené literatury
SCHOPLER, E., LANSING, M., WATERS, L. Výukové aktivity pro děti s autismem. Praha: Modrý klíč, 2000.
SROKOVÁ, E., OLŠÁKOVÁ, P. Autismus ve školní praxi. Ostrava: Montanex, 2004.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000.
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003.
BEYER, J.,GAMMELTOFT, L. Autismus a hra. Praha: Portál, 2006.
DEGRIECK, S. Učím se I - náměty pro výuku dětí s autismem. Praha: Modrý klíč, 2006.