Bakalářská práce analyzuje problematiku šikany dětí na základních školách. Práce je v její teoretické části zaměřena na definování pojmů vztahující se k šikaně jako patologickému jevu. Práce také popisuje specifika šikanování ve školním prostředí, odhalování a řešení následků šikany. Taktéž se snaží naznačit možnou prevenci. V praktické části práce popisuji vlastní výzkum, který jsem provedl na základních školách.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis analyses problems of bullying among the primary school’s children. The aim of the theoretical part is to define conceptions relating to bullying as pathological model. My work describes different kinds of abuse in school enviroment, uncovering various causes of bullying and the way how to deal with it. It ries to imply the possible prevention too. In the practical part I describe my own research, which I have done at primary schools.
Klíčová slova
šikana, školní šikana, agresor šikany, oběť šikany, žák, základní škola, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
bullying, school bullying, aggressor of bullying, victim of bullying, pupil, primary school, bullying prevention
Rozsah průvodní práce
84 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje problematiku šikany dětí na základních školách. Práce je v její teoretické části zaměřena na definování pojmů vztahující se k šikaně jako patologickému jevu. Práce také popisuje specifika šikanování ve školním prostředí, odhalování a řešení následků šikany. Taktéž se snaží naznačit možnou prevenci. V praktické části práce popisuji vlastní výzkum, který jsem provedl na základních školách.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis analyses problems of bullying among the primary school’s children. The aim of the theoretical part is to define conceptions relating to bullying as pathological model. My work describes different kinds of abuse in school enviroment, uncovering various causes of bullying and the way how to deal with it. It ries to imply the possible prevention too. In the practical part I describe my own research, which I have done at primary schools.
Klíčová slova
šikana, školní šikana, agresor šikany, oběť šikany, žák, základní škola, prevence šikany
Klíčová slova v angličtině
bullying, school bullying, aggressor of bullying, victim of bullying, pupil, primary school, bullying prevention
Zásady pro vypracování
Formulace názvu bakalářské práce a shromažďování odborné literatury.
Dobré pojmové zakotvení v teoretické části práce.
Stanovit výzkumný problém a vymezit výzkumné metody. (Vytvořit dotazník k výzkumu zaměřenému na zjištění aktuálního stavu výskytu šikany na zlínských školách.
Vyhodnotit výsledky výzkumu.
Zásady pro vypracování
Formulace názvu bakalářské práce a shromažďování odborné literatury.
Dobré pojmové zakotvení v teoretické části práce.
Stanovit výzkumný problém a vymezit výzkumné metody. (Vytvořit dotazník k výzkumu zaměřenému na zjištění aktuálního stavu výskytu šikany na zlínských školách.
Vyhodnotit výsledky výzkumu.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vydání. Praha: Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7367-014-3.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole bezpečí. 1. vydání. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: Nakladatelství G plus G, 1999. 186 s. ISBN 80-86103-21-8
HEWSTONE M., STROEBE W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5
POKORNÁ V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3. rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7078-570-9
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2. vydání. Praha: Portál, 2001. 256 s. ISBN 80-7367-014-3.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole bezpečí. 1. vydání. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9.
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: Nakladatelství G plus G, 1999. 186 s. ISBN 80-86103-21-8
HEWSTONE M., STROEBE W. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5
POKORNÁ V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 3. rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7078-570-9