Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a způsoby jeho trávení u dětí
mladšího školního věku. V první části jsou vysvětleny pojmy jako volný čas,
význam volného času, základní činnosti ve volném čase, instituce pro volný čas,
vývojové zvláštností dětí mladšího školního věku a město Uherský Brod.
V druhé části jsou uvedeny volnočasové aktivity v tomto městě. Tato část
obsahuje kapitolu, která se zabývá výzkumem volného času dětí mladšího školního
věku. Cílem tohoto výzkumu je najít odpověď na otázky, jakým způsobem děti
5. tříd základní školy tráví svůj volný čas, které činnosti preferují, co jim v
nabídce volnočasových aktivit chybí a jaké kroužky a zařízení děti navštěvují.
Annotation in English
This bachelor work deals with free time and ways to use it among children of
primary school age. Here are listed concepts of free time, meaning of free
time, basic activities during free time, institutions for free time and
individual development of children of primary school age and the town of
Uherský Brod. Furthermore, free-time activities are designated by area in
Uherský Brod. This chapter of this study involves itself with the research of activities among young children. The ultimate goal is to find the answer to the
guestion how kids in fifth grade spend free time, which activities they prefer,
which are missing and what sort of after-school activities these children
attend.
Keywords
volný čas, činnosti ve volném čase, výchova mimo vyučování, zařízení a
prostory pro volný čas, dítě mladšího školního věku, město Uherský Brod
ABSTRACT
Keywords in English
free time, activities in free time, the raising of children outsider the school,
creation and areas for free time, primary school age Kids, town of Uherský Brod
Length of the covering note
62 s., 5 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a způsoby jeho trávení u dětí
mladšího školního věku. V první části jsou vysvětleny pojmy jako volný čas,
význam volného času, základní činnosti ve volném čase, instituce pro volný čas,
vývojové zvláštností dětí mladšího školního věku a město Uherský Brod.
V druhé části jsou uvedeny volnočasové aktivity v tomto městě. Tato část
obsahuje kapitolu, která se zabývá výzkumem volného času dětí mladšího školního
věku. Cílem tohoto výzkumu je najít odpověď na otázky, jakým způsobem děti
5. tříd základní školy tráví svůj volný čas, které činnosti preferují, co jim v
nabídce volnočasových aktivit chybí a jaké kroužky a zařízení děti navštěvují.
Annotation in English
This bachelor work deals with free time and ways to use it among children of
primary school age. Here are listed concepts of free time, meaning of free
time, basic activities during free time, institutions for free time and
individual development of children of primary school age and the town of
Uherský Brod. Furthermore, free-time activities are designated by area in
Uherský Brod. This chapter of this study involves itself with the research of activities among young children. The ultimate goal is to find the answer to the
guestion how kids in fifth grade spend free time, which activities they prefer,
which are missing and what sort of after-school activities these children
attend.
Keywords
volný čas, činnosti ve volném čase, výchova mimo vyučování, zařízení a
prostory pro volný čas, dítě mladšího školního věku, město Uherský Brod
ABSTRACT
Keywords in English
free time, activities in free time, the raising of children outsider the school,
creation and areas for free time, primary school age Kids, town of Uherský Brod
Research Plan
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů
Teoretické zpracování tématiky
Příprava metodiky výzkumné části
Zpracování a vyhodnocení výzkumu
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Research Plan
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů
Teoretické zpracování tématiky
Příprava metodiky výzkumné části
Zpracování a vyhodnocení výzkumu
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi
Recommended resources
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995.
ISBN 80-90-1737-9-9
KRÁLÍKOVÁ, M. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. Praha: SPN, 1985
GRECMANOVÁ, H. a kol. Obecná pedagogika II. Olomouc: HANEX, 2000.
ISBN 80-85783-24-X
ČÍŽKOVÁ, J. a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Universita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-953-0
Recommended resources
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995.
ISBN 80-90-1737-9-9
KRÁLÍKOVÁ, M. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. Praha: SPN, 1985
GRECMANOVÁ, H. a kol. Obecná pedagogika II. Olomouc: HANEX, 2000.
ISBN 80-85783-24-X
ČÍŽKOVÁ, J. a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Universita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-953-0