V této bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku motivace žáků při výběru střední školy, resp. studijního oboru Reprodukční grafik pro média. V úvodní části popisuji cha-rakteristiku studijního oboru Reprodukční grafik pro média, jeho specifika a náročnost. Teoretická část je zaměřena na použité techniky výzkumu a zdůvodnění jejich použití, vy-mezení pojmu motivace žáka, cílové skupiny. Praktická část obsahuje kvantitativní vý-zkum formou dotazníku, který byl použit v reálném výzkumu na reprezentativním souboru žáků tohoto studijního oboru na Střední průmyslové škole polytechnické - Centru odborné přípravy Zlín. Na závěr jsem se pokusila o vyhodnocení výsledků výzkumu a přijetí odpo-vídajících závěrů..
Anotace v angličtině
In this bachelor work I have been dealing with motivation problems of pupils when they have to choose their secondary school or the education department - the Printing graphic artist for media. In the introductory part there I am describing the characteristics of that education department of the Printing graphic artist for media together with other specifi-cations and difficulties. The theoretical part is focused on the used ways of investigation and also on giving reasons for their application, specifying the notion of pupils motivation, the aimed group. The practical part contains quantitative investigation by a questionnaire which has already been probed in a real research on a representative group of pupils of their education department at the Secondary Industrial Polytechnic School - COP Zlin. At the end I have tried to evaluate the research results and accept the corresponding conclusi-on.
V této bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku motivace žáků při výběru střední školy, resp. studijního oboru Reprodukční grafik pro média. V úvodní části popisuji cha-rakteristiku studijního oboru Reprodukční grafik pro média, jeho specifika a náročnost. Teoretická část je zaměřena na použité techniky výzkumu a zdůvodnění jejich použití, vy-mezení pojmu motivace žáka, cílové skupiny. Praktická část obsahuje kvantitativní vý-zkum formou dotazníku, který byl použit v reálném výzkumu na reprezentativním souboru žáků tohoto studijního oboru na Střední průmyslové škole polytechnické - Centru odborné přípravy Zlín. Na závěr jsem se pokusila o vyhodnocení výsledků výzkumu a přijetí odpo-vídajících závěrů..
Anotace v angličtině
In this bachelor work I have been dealing with motivation problems of pupils when they have to choose their secondary school or the education department - the Printing graphic artist for media. In the introductory part there I am describing the characteristics of that education department of the Printing graphic artist for media together with other specifi-cations and difficulties. The theoretical part is focused on the used ways of investigation and also on giving reasons for their application, specifying the notion of pupils motivation, the aimed group. The practical part contains quantitative investigation by a questionnaire which has already been probed in a real research on a representative group of pupils of their education department at the Secondary Industrial Polytechnic School - COP Zlin. At the end I have tried to evaluate the research results and accept the corresponding conclusi-on.
Zpracování teoretické části, vymezení pojmu motivace žáka, cílové skupiny.
Zpracování praktické části - kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části, vymezení pojmu motivace žáka, cílové skupiny.
Zpracování praktické části - kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 34 - 53 - L/01 Reprodukční grafik pro média, Ministerstvo školství, tělovýchovy a sportu.
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 208 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2004. 270 s. Dotisk 1. vydání. ISBN 80-7184-569-8.
Rýdl, K. Vybíráme školu pro svoje dítě. Praha : Grada, 1993.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ''Vzdělávání pro 21. století‘‘. Praha :
Pedagogická fakulta UK, Ústav výzkumu a rozvoje školství 1997.
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším a jiném vzdělávání.
Madsen, K. B. Moderní teorie motivace. Praha : Academia, 1979.
Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha : SPN, 1984.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 34 - 53 - L/01 Reprodukční grafik pro média, Ministerstvo školství, tělovýchovy a sportu.
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 208 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2004. 270 s. Dotisk 1. vydání. ISBN 80-7184-569-8.
Rýdl, K. Vybíráme školu pro svoje dítě. Praha : Grada, 1993.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ''Vzdělávání pro 21. století‘‘. Praha :
Pedagogická fakulta UK, Ústav výzkumu a rozvoje školství 1997.
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším a jiném vzdělávání.
Madsen, K. B. Moderní teorie motivace. Praha : Academia, 1979.
Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha : SPN, 1984.