Význam vzdělání v dnešní době zcela bez pochybností roste. Rodinné pro-středí a rodina působí na jedince při vzdělávání, a to zejména svým přístupem ke škole, vzdělání a vzdělávání.
Teoretická část se zabývá v první kapitole vymezením pojmu rodina. Popi-suje její funkce a zmiňuje socializaci. Druhá kapitola je věnována vzdělání a vý-chově, poslední pak vlivu rodiny na vzdělávání dětí.
Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je zaměřen na vliv rodi-čů na vzdělávání respondentů. Následuje interpretace sesbíraných dat.
V zakončení nalezneme obecné závěry, které vyplývají jak z teorie tak i
z provedeného průzkumu.
Anotace v angličtině
Relevance of education shoots up absolutely without douptfulnis in nowa-days. Family environment and family touch to person by education, primarily with accession to school and education.
Theoretically part pursue the determination of conception of family in the first chapter. It describes functions of family and alludes to socialization. Second chapter is apply to education and upbringing, the last one tells about influence od family to education of children.
Practically part contains qualitative research, specialized to influence of parents to education to informants. After that follow interpretaions of collected data.
We can find the universal results at fine. These results ensue from theory and also from research that was made.
Význam vzdělání v dnešní době zcela bez pochybností roste. Rodinné pro-středí a rodina působí na jedince při vzdělávání, a to zejména svým přístupem ke škole, vzdělání a vzdělávání.
Teoretická část se zabývá v první kapitole vymezením pojmu rodina. Popi-suje její funkce a zmiňuje socializaci. Druhá kapitola je věnována vzdělání a vý-chově, poslední pak vlivu rodiny na vzdělávání dětí.
Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, který je zaměřen na vliv rodi-čů na vzdělávání respondentů. Následuje interpretace sesbíraných dat.
V zakončení nalezneme obecné závěry, které vyplývají jak z teorie tak i
z provedeného průzkumu.
Anotace v angličtině
Relevance of education shoots up absolutely without douptfulnis in nowa-days. Family environment and family touch to person by education, primarily with accession to school and education.
Theoretically part pursue the determination of conception of family in the first chapter. It describes functions of family and alludes to socialization. Second chapter is apply to education and upbringing, the last one tells about influence od family to education of children.
Practically part contains qualitative research, specialized to influence of parents to education to informants. After that follow interpretaions of collected data.
We can find the universal results at fine. These results ensue from theory and also from research that was made.
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části
Zpracování výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
DE SIGLY, F. Sociologie současné rodiny. Praha, Portál 1999. ISBN: 80-7071782-49-1
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha, Portál 2007. ISBN:978-80-7367-327-7
MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha, SLON 1999. ISBN: 80-85850-75-3
KATRŇÁK, T. Odsouzeni k manuální práci - vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha, SLON 2004. ISBN: 80-86429-29-6
BURIÁNEK, J. Sociologie. Praha, Fortuna 1996. ISBN: 80-7168-304-3
Seznam doporučené literatury
DE SIGLY, F. Sociologie současné rodiny. Praha, Portál 1999. ISBN: 80-7071782-49-1
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha, Portál 2007. ISBN:978-80-7367-327-7
MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha, SLON 1999. ISBN: 80-85850-75-3
KATRŇÁK, T. Odsouzeni k manuální práci - vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha, SLON 2004. ISBN: 80-86429-29-6
BURIÁNEK, J. Sociologie. Praha, Fortuna 1996. ISBN: 80-7168-304-3