Diplomová práce je tematicky zaměřená na klasifikaci didaktických prostředků materiální i nemateriální povahy v kontextu historickém, ale i současném. Součástí práce je hodnocení didaktických prostředků několika známými autory a samozřejmě také jejich uplatnění při výuce. Nejsou zde opomenuty ani vybrané moderní didaktické prostředky z oblastí komunikace a informačních technologií. Pozornost je také věnována e-learningovému systému a způsobu jeho využití ve vyučování. Součástí praktické části této práce jsou základní informace o výukovém systému Moodle a jeho principech.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on classification of didactic means, that are both of material and non-material character, in the historical and current context. One part of the thesis presents the evaluation of the didactic means by known authors and their application in the classwork. Modern didactic means from the range of communication and information technologies have been concerned as well. Special attention is paid to e-learning system and its application in the education. The practical part of the thesis presents among others the basic information about the Moodle learning system and its principles.
Klíčová slova
didaktické prostředky, e-learning, e-kurz, interaktivní tabule, LMS, Moodle, virtuální třída
Diplomová práce je tematicky zaměřená na klasifikaci didaktických prostředků materiální i nemateriální povahy v kontextu historickém, ale i současném. Součástí práce je hodnocení didaktických prostředků několika známými autory a samozřejmě také jejich uplatnění při výuce. Nejsou zde opomenuty ani vybrané moderní didaktické prostředky z oblastí komunikace a informačních technologií. Pozornost je také věnována e-learningovému systému a způsobu jeho využití ve vyučování. Součástí praktické části této práce jsou základní informace o výukovém systému Moodle a jeho principech.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on classification of didactic means, that are both of material and non-material character, in the historical and current context. One part of the thesis presents the evaluation of the didactic means by known authors and their application in the classwork. Modern didactic means from the range of communication and information technologies have been concerned as well. Special attention is paid to e-learning system and its application in the education. The practical part of the thesis presents among others the basic information about the Moodle learning system and its principles.
Klíčová slova
didaktické prostředky, e-learning, e-kurz, interaktivní tabule, LMS, Moodle, virtuální třída
Shromážděte tematicky zaměřenou literaturu a proveďte její analýzu pro využití k danému tématu.
Teoreticky pojednejte o didaktických prostředcích (materiální a nemateriální povahy) v historickém kontextu.
Pojednejte o didaktických prostředcích v kontextu současnosti.
Vytvořte e-learningový kurz z daného pedagogického předmětu.
Zásady pro vypracování
Shromážděte tematicky zaměřenou literaturu a proveďte její analýzu pro využití k danému tématu.
Teoreticky pojednejte o didaktických prostředcích (materiální a nemateriální povahy) v historickém kontextu.
Pojednejte o didaktických prostředcích v kontextu současnosti.
Vytvořte e-learningový kurz z daného pedagogického předmětu.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk, OBST, Otto. Školní didaktika. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS o.s., 2003. 122 s. ISBN 80-239-0106-0.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2002. 488 s. ISBN 80-7178-631-4.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 328 s. ISBN 80-247-1110-9.
MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita, 1995. 104 s. ISBN 80-210-1124-6
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk, OBST, Otto. Školní didaktika. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS o.s., 2003. 122 s. ISBN 80-239-0106-0.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2002. 488 s. ISBN 80-7178-631-4.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 328 s. ISBN 80-247-1110-9.
MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita, 1995. 104 s. ISBN 80-210-1124-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Musil: Uvažoval jste o využití třetí větve pro didaktické prostředky.
2) Ing. Bližňák: Co rozumíte pod pojmem modul v systému Moodle?