Cílem této práce je přinést pohled na animovanou reklamu, na její vývoj a nové trendy, jako významného komunikačního prostředku. Animace prochází v dnešní době, díky novým technologiím, velikým rozvojem a získává si nezastupitelné místo v reklamním průmyslu. Práce je doprovázena mnohými výroky slavných umělců o reklamě a to kladnými i zápornými a je jenom na čtenáři, jaký úsudek si udělá. Sama vnáším i svůj pohled na výroky slavných a ne vždy se vším souhlasím. Jsou to názory odborníků určitě ve své době poplatné, ale dnes mnohdy nicneříkající. Zabývám se morálkou a důvody, proč zvolit právě animovanou reklamu.
Druhá část je praktická ve formě přípravy animované reklamy, pro neziskovou organizaci, zabývající se mezilidskými vztahy v rodině a životním prostředím. Vytvořila jsem scénář a storyboard s doplněním výtvarných návrhů připravených na rozpohybování. Chtěla jsem, aby reklamní spot působil jako ruční práce, ne technicky. Praktická část doplňuje teoretickou a přibližuje, jak taková animovaná reklama vzniká.
Celá práce může sloužit pro reklamní a marketingové pracovníky, kteří se často rozhodují, jaký typ reklamy zvolit, nebo může sloužit studentům uměleckých škol, jako výukový materiál.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to bring the look on the animated advertising, it´s progression and new trends as important comware. Nowadays the animation goes through huge development and due to new technology gets unforgettable place in advertising industry.
The work is accompanied by many positive and negative statements of famous artists about advertising and it depends only on the reader what will be his judgement. I bring my personal opinion on their statements and not always agree with them. These opinions of specialists were in their time surely highly valued but nowadays often without any meaning. I deal with the moral and reason why to choose just the animated advertising.
The second part is practical in form of preparation of animated advertising, for non-profit association conversant with human relations in family and environment. I have created scenario and storyboard with addition of graphic proposals prepared on making of movement. I wanted the advertisement shot look like hand-made work, not technical. The practical part supports theoretical and shows how actually animated advertising has been created.
This work can minister to advertising and marketing personnel who always decide what type of advertising to choose from or it can also minister to students from art schools as tutorial material.
Klíčová slova
Animace, Reklama, Marketing
Klíčová slova v angličtině
Animation, Advertising, Marketing
Rozsah průvodní práce
74 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je přinést pohled na animovanou reklamu, na její vývoj a nové trendy, jako významného komunikačního prostředku. Animace prochází v dnešní době, díky novým technologiím, velikým rozvojem a získává si nezastupitelné místo v reklamním průmyslu. Práce je doprovázena mnohými výroky slavných umělců o reklamě a to kladnými i zápornými a je jenom na čtenáři, jaký úsudek si udělá. Sama vnáším i svůj pohled na výroky slavných a ne vždy se vším souhlasím. Jsou to názory odborníků určitě ve své době poplatné, ale dnes mnohdy nicneříkající. Zabývám se morálkou a důvody, proč zvolit právě animovanou reklamu.
Druhá část je praktická ve formě přípravy animované reklamy, pro neziskovou organizaci, zabývající se mezilidskými vztahy v rodině a životním prostředím. Vytvořila jsem scénář a storyboard s doplněním výtvarných návrhů připravených na rozpohybování. Chtěla jsem, aby reklamní spot působil jako ruční práce, ne technicky. Praktická část doplňuje teoretickou a přibližuje, jak taková animovaná reklama vzniká.
Celá práce může sloužit pro reklamní a marketingové pracovníky, kteří se často rozhodují, jaký typ reklamy zvolit, nebo může sloužit studentům uměleckých škol, jako výukový materiál.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to bring the look on the animated advertising, it´s progression and new trends as important comware. Nowadays the animation goes through huge development and due to new technology gets unforgettable place in advertising industry.
The work is accompanied by many positive and negative statements of famous artists about advertising and it depends only on the reader what will be his judgement. I bring my personal opinion on their statements and not always agree with them. These opinions of specialists were in their time surely highly valued but nowadays often without any meaning. I deal with the moral and reason why to choose just the animated advertising.
The second part is practical in form of preparation of animated advertising, for non-profit association conversant with human relations in family and environment. I have created scenario and storyboard with addition of graphic proposals prepared on making of movement. I wanted the advertisement shot look like hand-made work, not technical. The practical part supports theoretical and shows how actually animated advertising has been created.
This work can minister to advertising and marketing personnel who always decide what type of advertising to choose from or it can also minister to students from art schools as tutorial material.
Klíčová slova
Animace, Reklama, Marketing
Klíčová slova v angličtině
Animation, Advertising, Marketing
Zásady pro vypracování
Vypracujte obrázkový scénář a výtvarné návrhy na dané téma.
Výtvarné návrhy a obrázkový scénář jako prezentace ve formátu 70x100 cm, v digitální podobě ve formátu PDF.
Rozsah písemné části bakalářské práce: přibližně 35 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony rtf) ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči, v tištěné podobě 1 ks pevná vazba, 1 ks kroužková vazba.
Zásady pro vypracování
Vypracujte obrázkový scénář a výtvarné návrhy na dané téma.
Výtvarné návrhy a obrázkový scénář jako prezentace ve formátu 70x100 cm, v digitální podobě ve formátu PDF.
Rozsah písemné části bakalářské práce: přibližně 35 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony rtf) ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči, v tištěné podobě 1 ks pevná vazba, 1 ks kroužková vazba.
Seznam doporučené literatury
Poš, Jan: Výtvarníci animovaného filmu, Odeon, Praha 1990
Animace a doba 1955-2000, Sdružení přátel odborného filmového tisku, Praha 2004
Kubíček, Jiří: Úvod do estetiky animace, AMU, Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
Dutka Edgar, Minimum z dějin světové animace, Akademie múzických umění, Praha 2004, ISBN 80-7331-012-0 160
Urc, Rudolf: Animovaný film, 1984
časopis PIXEL, ATLANTIDA Publishing s.r.o., Čechova 4, 170 00 Praha 7, www. pixel.cz
časopis Film a doba
ANIMATOIN NOW! Taschen 2007, www.taschen.com, ISBN 978-3-8228-3789-4
OGILVY, DAVID: Ogilvy o reklamě
HALAS, J. Základy animace
ECO, UMBERTO, Skeptikové a těšitelé, ARGO 2007 (2. vydání), ISBN: 80-7203-706-4
ECO, UMBERTO, O zrcadlech a jiné eseje, Mladá fronta, Praha 2002, www.mf.cz
DOVNIKOVIČ, B. Škola kresleného filmu, Praha Institut výchovy a vzdělávání
URC, RUDOLF, Benešová, Marie Dějiny animovaného filmu, I., VŠMU Bratislava 1995
URC, RUDOLF, Dějiny animovaného filmu, II., VŠMU Bratislava 1999
Seznam doporučené literatury
Poš, Jan: Výtvarníci animovaného filmu, Odeon, Praha 1990
Animace a doba 1955-2000, Sdružení přátel odborného filmového tisku, Praha 2004
Kubíček, Jiří: Úvod do estetiky animace, AMU, Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
Dutka Edgar, Minimum z dějin světové animace, Akademie múzických umění, Praha 2004, ISBN 80-7331-012-0 160
Urc, Rudolf: Animovaný film, 1984
časopis PIXEL, ATLANTIDA Publishing s.r.o., Čechova 4, 170 00 Praha 7, www. pixel.cz
časopis Film a doba
ANIMATOIN NOW! Taschen 2007, www.taschen.com, ISBN 978-3-8228-3789-4
OGILVY, DAVID: Ogilvy o reklamě
HALAS, J. Základy animace
ECO, UMBERTO, Skeptikové a těšitelé, ARGO 2007 (2. vydání), ISBN: 80-7203-706-4
ECO, UMBERTO, O zrcadlech a jiné eseje, Mladá fronta, Praha 2002, www.mf.cz
DOVNIKOVIČ, B. Škola kresleného filmu, Praha Institut výchovy a vzdělávání
URC, RUDOLF, Benešová, Marie Dějiny animovaného filmu, I., VŠMU Bratislava 1995
URC, RUDOLF, Dějiny animovaného filmu, II., VŠMU Bratislava 1999