Tato práce se snaží nastínit hlavní rozdíly mezi klasickou kinematografickou technologií a nastupující digitální technologií. Od záznamu digitálními kamerami, vysvětlení jejich principu, práci s digitálními daty přes postprodukci a její možnosti, až po konečné zobrazení pomocí digitálních projektorů.
Anotace v angličtině
This essay aims to analyze the main difference between the current cinematographical technology and the upcoming digital technology. From the recording with digital camcorders and explanation of their working principles, processing the digital data, post-production and its possibilities to the presentation of the final outcome by using digital projectors.
Tato práce se snaží nastínit hlavní rozdíly mezi klasickou kinematografickou technologií a nastupující digitální technologií. Od záznamu digitálními kamerami, vysvětlení jejich principu, práci s digitálními daty přes postprodukci a její možnosti, až po konečné zobrazení pomocí digitálních projektorů.
Anotace v angličtině
This essay aims to analyze the main difference between the current cinematographical technology and the upcoming digital technology. From the recording with digital camcorders and explanation of their working principles, processing the digital data, post-production and its possibilities to the presentation of the final outcome by using digital projectors.
1. Historický vývoj a jeho technické předpoklady.
2. Co je to digitální film?
3. Porovnání možností a kvality klasického kinematografického a digitálního obrazu různých formátů.
5. HDTV - kamery, formáty záznamu, postprodukce.
6. D-CINEMA - digitální kino.
7. Celkový rozsah bakalářské práce je minimálně 25 normostran textu (ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě) a film na DV a DVD - 1 ks.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj a jeho technické předpoklady.
2. Co je to digitální film?
3. Porovnání možností a kvality klasického kinematografického a digitálního obrazu různých formátů.
5. HDTV - kamery, formáty záznamu, postprodukce.
6. D-CINEMA - digitální kino.
7. Celkový rozsah bakalářské práce je minimálně 25 normostran textu (ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě) a film na DV a DVD - 1 ks.
Seznam doporučené literatury
AUTORSKÝ TÝM: Technické základy fotografie, Komora fotografických činností, ISBN 80-02-01492-8
ČSN 011718 Měření barev, vydavatelství úřadů pro normalizaci a měření, 1966
EIGL, JAN, BLUMOVÁ, VĚRA: Optické základy obrazové techniky. Praha: FAMU, 1993
PEŠEK, JOSEF: Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Jinočany: H and H, 1993
FANDLI JURAJ: Digitálná kinematografia, habilitační práce 2006, VŠMU
PAUL WHEELER: DIGITAL CINEMATOGRAPHY, ISBN 0 240 516141
PAUL WHEELER: HIGT DEFINITION AND 24 P CINEMATOGRAFHY, ISBN 0 240 51576 1
www. SONY, PANASONIC, JVC, Redone, Dalsa
Seznam doporučené literatury
AUTORSKÝ TÝM: Technické základy fotografie, Komora fotografických činností, ISBN 80-02-01492-8
ČSN 011718 Měření barev, vydavatelství úřadů pro normalizaci a měření, 1966
EIGL, JAN, BLUMOVÁ, VĚRA: Optické základy obrazové techniky. Praha: FAMU, 1993
PEŠEK, JOSEF: Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Jinočany: H and H, 1993
FANDLI JURAJ: Digitálná kinematografia, habilitační práce 2006, VŠMU
PAUL WHEELER: DIGITAL CINEMATOGRAPHY, ISBN 0 240 516141
PAUL WHEELER: HIGT DEFINITION AND 24 P CINEMATOGRAFHY, ISBN 0 240 51576 1
www. SONY, PANASONIC, JVC, Redone, Dalsa