Bakalářská práce se zaměřuje na potřeby zrakově handicapovaného žáka a jeho spolupráci s asistentem pedagoga na půdě běžné základní školy. Autorka se nejprve zabývá vlivem zrakového postižení na osobnost člověka. Popisuje systém vzdělávání zrakově postižených, úlohu rodiny a školy v procesu vzdělávání. K realizaci výzkumu byla zvolena technika hloubkového rozhovoru, který zjišťoval co nejvíce možných detailů. Výzkumný vzorek se skládal z pěti respondentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the needs of visual impaired pupil and his co-operation with the pedagogue´s assistant on the grounds of common elementary school. First, the autor deals with the influence of visual handicap on man´s personality. It describes the education system of these people, the function of family and school in the process of education. The survey uses the technique of depth interview that tries to find out as many details as possible. The research sample consisted of five informants.
Bakalářská práce se zaměřuje na potřeby zrakově handicapovaného žáka a jeho spolupráci s asistentem pedagoga na půdě běžné základní školy. Autorka se nejprve zabývá vlivem zrakového postižení na osobnost člověka. Popisuje systém vzdělávání zrakově postižených, úlohu rodiny a školy v procesu vzdělávání. K realizaci výzkumu byla zvolena technika hloubkového rozhovoru, který zjišťoval co nejvíce možných detailů. Výzkumný vzorek se skládal z pěti respondentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the needs of visual impaired pupil and his co-operation with the pedagogue´s assistant on the grounds of common elementary school. First, the autor deals with the influence of visual handicap on man´s personality. It describes the education system of these people, the function of family and school in the process of education. The survey uses the technique of depth interview that tries to find out as many details as possible. The research sample consisted of five informants.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Příprava výzkumu, charakteristika výzkumného souboru a metod sběru dat. Provedení kvalitativního výzkumu formou rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu. Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Příprava výzkumu, charakteristika výzkumného souboru a metod sběru dat. Provedení kvalitativního výzkumu formou rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu. Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
TAVEL, P. Vybrané kapitoly ze sociální psychologie. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 132 s. ISBN 978-80-244-1658-8.
NOVOSAD, L., Základy speciálního poradenství. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 160 s. ISBN 80-7178-197-5.
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., et al. Speciální pedagogika. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. 313 s. ISBN 80-244-0873-2.
Seznam doporučené literatury
TAVEL, P. Vybrané kapitoly ze sociální psychologie. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 132 s. ISBN 978-80-244-1658-8.
NOVOSAD, L., Základy speciálního poradenství. 1. vyd. Praha : Portál, 2000. 160 s. ISBN 80-7178-197-5.
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., et al. Speciální pedagogika. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. 313 s. ISBN 80-244-0873-2.