Úkolem mé bakalářské práce je nastínit problematiku specifických poruch učení. Ve své práci se zaměřuji na žáky základních škol, u kterých byla některá porucha diagnos-tikována. V teoretické části se věnuji především popisu jednotlivých poruch a možnostmi reedukace, praktická část by měla objasnit, jak dané poruchy vnímají samotní žáci a jejich rodiče.
Anotace v angličtině
My project is dealing with specific learning disturbances. To design pupils with some of learning disability is the main target of my bachelor work. My project will describe each of specific learning difficulties and possibility of their reeducation. I would like to explain how children and their parents find these learning disabilities.
Klíčová slova
specifické vývojové poruchy učení, dysfunkce, dyslexie, porucha pozornosti s hyperaktivitou, základní škola.
Úkolem mé bakalářské práce je nastínit problematiku specifických poruch učení. Ve své práci se zaměřuji na žáky základních škol, u kterých byla některá porucha diagnos-tikována. V teoretické části se věnuji především popisu jednotlivých poruch a možnostmi reedukace, praktická část by měla objasnit, jak dané poruchy vnímají samotní žáci a jejich rodiče.
Anotace v angličtině
My project is dealing with specific learning disturbances. To design pupils with some of learning disability is the main target of my bachelor work. My project will describe each of specific learning difficulties and possibility of their reeducation. I would like to explain how children and their parents find these learning disabilities.
Klíčová slova
specifické vývojové poruchy učení, dysfunkce, dyslexie, porucha pozornosti s hyperaktivitou, základní škola.
1. Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
2. Teoretické zpracování tématiky.
3. Příprava metodiky výzkumné části.
4. Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
5. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
2. Teoretické zpracování tématiky.
3. Příprava metodiky výzkumné části.
4. Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
5. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: nakl.Tobiáš, 2001. ISBN 80-7311-000-8.
KAPROVÁ, Z. O problémech žáků s poruchami učení a cestách k jejich řešení. Praha: Tech-Market, 1997. ISBN 80-86114-32-5.
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-315-3.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-481-8.
MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ M. (ed) Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2.
Seznam doporučené literatury
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: nakl.Tobiáš, 2001. ISBN 80-7311-000-8.
KAPROVÁ, Z. O problémech žáků s poruchami učení a cestách k jejich řešení. Praha: Tech-Market, 1997. ISBN 80-86114-32-5.
SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-315-3.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-481-8.
MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ M. (ed) Sociální aspekty dyslexie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1173-2.