Bakalářská práce se zabývá postoji studentů k imigrantům, migraci a k multikulturní výchově v rámci vzdělávání na střední škole.
Teoretická část práce uvádí historii azylu a exilu v České republice, definice týkající se azylové problematiky a ukazuje, jak je multikulturní výchova na našich školách uplatňována v rámci RVP.
Praktická část práce je zaměřena na zjištění postojů studentů středních škol ve městě Kostelec nad Orlicí k azylové problematice.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with attitude of students to immigrants, migration and to multi-cultural upbringing within the framework of education at secondary schools.
Theoretic part of thesis describes history of asylum in Czech Republic, definition related to asylum problems and shows, how the multi-cultural upbringing is used within RVP at our schools.
Practical part of thesis analyses the attitude of secondary school student at town Kostelec nad Orlicí to asylum problems.
Bakalářská práce se zabývá postoji studentů k imigrantům, migraci a k multikulturní výchově v rámci vzdělávání na střední škole.
Teoretická část práce uvádí historii azylu a exilu v České republice, definice týkající se azylové problematiky a ukazuje, jak je multikulturní výchova na našich školách uplatňována v rámci RVP.
Praktická část práce je zaměřena na zjištění postojů studentů středních škol ve městě Kostelec nad Orlicí k azylové problematice.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with attitude of students to immigrants, migration and to multi-cultural upbringing within the framework of education at secondary schools.
Theoretic part of thesis describes history of asylum in Czech Republic, definition related to asylum problems and shows, how the multi-cultural upbringing is used within RVP at our schools.
Practical part of thesis analyses the attitude of secondary school student at town Kostelec nad Orlicí to asylum problems.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X
GULOVÁ, L., ŠTĚPAŘOVÁ, E. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-14-4
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Postál, 2004. ISBN 80-7178-885-6
Seznam doporučené literatury
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X
GULOVÁ, L., ŠTĚPAŘOVÁ, E. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-14-4
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Postál, 2004. ISBN 80-7178-885-6