Tématem této práce je historie sociálně-právní ochrany dětí. Zabývá se vývojem ochrany dětí od starověku až po dnešní dobu. Popisuje také dnešní podobu sociálně právní ochrany, jaká práva dětí jsou uzákoněny v Ústavě České republiky. Dále pak jaké jsou orgány sociálně právní ochrany dětí, kdo pečoval o děti a jejich práva v minulých dobách. Tato práce se snaží o pohled na vývoj sociálně právní ochraně dětí a jejích dřívějších podob.
Anotace v angličtině
The subject of the Thesis is ''The History of Social-Legal Protection of Children‘‘. It deals with the delopment of child protection from ancient times till present. It also describes today’s form of social-legal protection, children’s rights regularized by the Constitution of the Czech Republic. Further, it lists the child social-legal protection authorities and who took care of child rights in the past. The Thesis goes through the historical devel-opment of social-legal protection of children and its earlier forms.
Tématem této práce je historie sociálně-právní ochrany dětí. Zabývá se vývojem ochrany dětí od starověku až po dnešní dobu. Popisuje také dnešní podobu sociálně právní ochrany, jaká práva dětí jsou uzákoněny v Ústavě České republiky. Dále pak jaké jsou orgány sociálně právní ochrany dětí, kdo pečoval o děti a jejich práva v minulých dobách. Tato práce se snaží o pohled na vývoj sociálně právní ochraně dětí a jejích dřívějších podob.
Anotace v angličtině
The subject of the Thesis is ''The History of Social-Legal Protection of Children‘‘. It deals with the delopment of child protection from ancient times till present. It also describes today’s form of social-legal protection, children’s rights regularized by the Constitution of the Czech Republic. Further, it lists the child social-legal protection authorities and who took care of child rights in the past. The Thesis goes through the historical devel-opment of social-legal protection of children and its earlier forms.
1. Volba tématu bakalářské práce a odůvodnění.
2. Studium literatury a shromažďování informací v oblasti zvolené problematiky.
3. Tvorba projektu empirické části bakalářské práce.
4. Etapy výzkumu.
5. Zhodnocení přínosu bakalářské práce pro teorii a praxi.
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce a odůvodnění.
2. Studium literatury a shromažďování informací v oblasti zvolené problematiky.
3. Tvorba projektu empirické části bakalářské práce.
4. Etapy výzkumu.
5. Zhodnocení přínosu bakalářské práce pro teorii a praxi.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha:Grada Publishing, 1995, 248 s. ISBN 80-7169-192-5.
KRAUSOVÁ, L., NOVOTNÁ, V. Sociálně-právní ochrana dětí. Praha:ASPI, 2006, 228 s. ISBN 80-7357-214-1.
MATĚJČEK, Z., LANGMEIER, J. Výpravy za člověkem. Praha:ODEON, 1931
MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno:Paido, 1996, 77 s. ISBN 80-7169-192-5.
ÚMLUVA O PRÁVECH DÍTĚTE. In sdělení FMZV č. 104/1991 Sb.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha:Grada Publishing, 1995, 248 s. ISBN 80-7169-192-5.
KRAUSOVÁ, L., NOVOTNÁ, V. Sociálně-právní ochrana dětí. Praha:ASPI, 2006, 228 s. ISBN 80-7357-214-1.
MATĚJČEK, Z., LANGMEIER, J. Výpravy za člověkem. Praha:ODEON, 1931
MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno:Paido, 1996, 77 s. ISBN 80-7169-192-5.
ÚMLUVA O PRÁVECH DÍTĚTE. In sdělení FMZV č. 104/1991 Sb.