Bakalářská práce se zabývá subjektivním pojetím výchovy a vzdělávání z pohledu učitele. Teoretická část se věnuje vymezením odborných termínů jako je výchovně-vzdělávací pro-ces, pedagogická komunikace, činitelé ovlivňující výuku a osobnost učitele. V praktické části se snažím zjistit, pomocí kvantitativního výzkumu, jaké názory učitelé na základní škole preferují, z pohledu jejich výchovy a vzdělávání ve třídě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with subjective interpretation of upbringing and education from teacher‘s point of view. The theoretical part attends to define technical terms such as pedagogic-educational process, pedagogical communication, factors influencing the education and teacher‘s personality. In the practical part I try to find out with help of quantitative research which opinions teachers prefer at the elementary school from view of their upbrin-ging and education in the class.
Bakalářská práce se zabývá subjektivním pojetím výchovy a vzdělávání z pohledu učitele. Teoretická část se věnuje vymezením odborných termínů jako je výchovně-vzdělávací pro-ces, pedagogická komunikace, činitelé ovlivňující výuku a osobnost učitele. V praktické části se snažím zjistit, pomocí kvantitativního výzkumu, jaké názory učitelé na základní škole preferují, z pohledu jejich výchovy a vzdělávání ve třídě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with subjective interpretation of upbringing and education from teacher‘s point of view. The theoretical part attends to define technical terms such as pedagogic-educational process, pedagogical communication, factors influencing the education and teacher‘s personality. In the practical part I try to find out with help of quantitative research which opinions teachers prefer at the elementary school from view of their upbrin-ging and education in the class.
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 8073151049.
KOPŘIVA, P. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
PARDEL, T. - kol.: Pedagogická psychologie. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1963.
ČERMÁK, I. Dětská agrese. Brno: Cerm akademické nakladatelství, 1998. ISBN 80-7204-098-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 8073151049.
KOPŘIVA, P. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
PARDEL, T. - kol.: Pedagogická psychologie. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1963.
ČERMÁK, I. Dětská agrese. Brno: Cerm akademické nakladatelství, 1998. ISBN 80-7204-098-7.