Práce se zabývá zážitkovou pedagogikou a jejím využitím na Obchodní akademii v Šumperku, konkrétně kurzem GO!. V teoretické části je popsána historie a metody zážit-kové pedagogiky a také Projekt GO!. Samozřejmostí je i zmínění Prázdninové školy Lip-nice a Hnutí GO!, které mají v této oblasti pedagogiky své nezastupitelné místo.
V praktické části je popsán konkrétní kurz zážitkové pedagogiky, který byl realizován na Obchodní akademii Šumperk. V rámci tohoto kurzu bylo provedeno výzkumné šetření s cílem analyzovat kurzy tohoto typu a navrhnout některá zlepšení pro jejich další realizaci. Práce bude mít konkrétní využití na škole a při přípravě dalších kurzů GO!.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deal with the experiential education and its usage at the Bussines academy in Šumperk, especially the course GO!.
History and the methods of experiential learning and Project GO! are described in the theo-retical part of the thesis. Naturally, Vacation school Lipnice and Movement GO! are men-tioned. These activities are important in the sphere of the experiential education.
Concrete course of the experiential education, which took place at the Bussines academy in Šumperk, is described in the practical part. The research was done within the course, the aim was to analyze the courses of this kind and to suggest some improvements for their further realization. Thesis will have concrete usage for this school and for preparation of further courses GO!.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, výchova prožitkem, kurz GO!, Prázdninová škola Lipnice, Hnutí GO!, Obchodní akademie
Klíčová slova v angličtině
experiential education, course GO!, Vacation school Lipnice, Movement GO!, Bussines academy
Rozsah průvodní práce
77 s., 17 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá zážitkovou pedagogikou a jejím využitím na Obchodní akademii v Šumperku, konkrétně kurzem GO!. V teoretické části je popsána historie a metody zážit-kové pedagogiky a také Projekt GO!. Samozřejmostí je i zmínění Prázdninové školy Lip-nice a Hnutí GO!, které mají v této oblasti pedagogiky své nezastupitelné místo.
V praktické části je popsán konkrétní kurz zážitkové pedagogiky, který byl realizován na Obchodní akademii Šumperk. V rámci tohoto kurzu bylo provedeno výzkumné šetření s cílem analyzovat kurzy tohoto typu a navrhnout některá zlepšení pro jejich další realizaci. Práce bude mít konkrétní využití na škole a při přípravě dalších kurzů GO!.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deal with the experiential education and its usage at the Bussines academy in Šumperk, especially the course GO!.
History and the methods of experiential learning and Project GO! are described in the theo-retical part of the thesis. Naturally, Vacation school Lipnice and Movement GO! are men-tioned. These activities are important in the sphere of the experiential education.
Concrete course of the experiential education, which took place at the Bussines academy in Šumperk, is described in the practical part. The research was done within the course, the aim was to analyze the courses of this kind and to suggest some improvements for their further realization. Thesis will have concrete usage for this school and for preparation of further courses GO!.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, výchova prožitkem, kurz GO!, Prázdninová škola Lipnice, Hnutí GO!, Obchodní akademie
Klíčová slova v angličtině
experiential education, course GO!, Vacation school Lipnice, Movement GO!, Bussines academy
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek tématu práce na základě studia odborné literatury.
Příprava souboru výzkumných nástrojů pro provedení vlastního šetření.
Realizace výzkumného šetření mezi účastníky vybraného kurzu GO!.
Analýza dat a následná formulace doporučení pro další praxi kurzů zážitkové pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek tématu práce na základě studia odborné literatury.
Příprava souboru výzkumných nástrojů pro provedení vlastního šetření.
Realizace výzkumného šetření mezi účastníky vybraného kurzu GO!.
Analýza dat a následná formulace doporučení pro další praxi kurzů zážitkové pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
FINK, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
JIRÁSEK, I.: Prožitek a možné světy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0256-4.
VÁŽANSKÝ, M.: Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Masarykova Univerzita, 1994. ISBN 80-210-0428-2.
ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A., FRANC, D. Učení zážitkem a hrou - praktická příručka pro instruktora. Brno: Computer press, 2007. ISBN 978-80-251-170.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
FINK, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
JIRÁSEK, I.: Prožitek a možné světy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0256-4.
VÁŽANSKÝ, M.: Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Masarykova Univerzita, 1994. ISBN 80-210-0428-2.
ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A., FRANC, D. Učení zážitkem a hrou - praktická příručka pro instruktora. Brno: Computer press, 2007. ISBN 978-80-251-170.