Předmětem mé práce je vztah mezi učitelem a žákem. V teoretické části shrnuji poznatky o profesi učitele, dále se zaměřuji na osobnost učitele a žáka, které mají ve vztahu učitele a žáka nepostradatelnou úlohu.
Praktická část shrnuje údaje získané pomocí dotazníkového šetření. Výzkum je zaměřen na rovnocenný (partnerský) vztah učitele a žáka. Zabývá se otázkou jaké vlastnosti by takový vztah měl mít.
Anotace v angličtině
Object my work is relationship between teacher and pupil. In theoretical part shovel down knowledge about profession teacher, next aim at personality teacher and pupil, who have about relation teacher and pupil indispensable role.
Practical part shovel down data enlist help questionnaire saving. Research is aim at equiva-lent (partner) relation teacher and pupil. Deal with question what properties by such relati-on had have.
Předmětem mé práce je vztah mezi učitelem a žákem. V teoretické části shrnuji poznatky o profesi učitele, dále se zaměřuji na osobnost učitele a žáka, které mají ve vztahu učitele a žáka nepostradatelnou úlohu.
Praktická část shrnuje údaje získané pomocí dotazníkového šetření. Výzkum je zaměřen na rovnocenný (partnerský) vztah učitele a žáka. Zabývá se otázkou jaké vlastnosti by takový vztah měl mít.
Anotace v angličtině
Object my work is relationship between teacher and pupil. In theoretical part shovel down knowledge about profession teacher, next aim at personality teacher and pupil, who have about relation teacher and pupil indispensable role.
Practical part shovel down data enlist help questionnaire saving. Research is aim at equiva-lent (partner) relation teacher and pupil. Deal with question what properties by such relati-on had have.
Zvolení vhodného názvu práce.
Kompletovat a zpracovat teoretickou literaturu na zadané téma.
Srovnání jak jsou teoretické požadavky na profesi učitele uplatňo-
vány v praxi, jak se vidí učitel (sebereflexe) a jak jej vidí žáci.
Metoda dotazníku, pozorování a řízeného rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Zvolení vhodného názvu práce.
Kompletovat a zpracovat teoretickou literaturu na zadané téma.
Srovnání jak jsou teoretické požadavky na profesi učitele uplatňo-
vány v praxi, jak se vidí učitel (sebereflexe) a jak jej vidí žáci.
Metoda dotazníku, pozorování a řízeného rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 2005.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
ŠVEC, V. Pedagogické znalosti učitele : teorie a praxe. Praha : ASPI, 2005. ISBN 80-7357-072-6.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-628-8.
PRŮCHA, J. Učitel : současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 2005.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
ŠVEC, V. Pedagogické znalosti učitele : teorie a praxe. Praha : ASPI, 2005. ISBN 80-7357-072-6.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-628-8.
PRŮCHA, J. Učitel : současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.