Tato bakalářská práce se zaměřuje na nadané děti v naší společnosti. V první kapitole se
zabývám nadáním, talentem a tvořivostí, modely nadání a také druhy a stupni nadání. Ve
druhé kapitole popisuji nadané dítě, jeho vlastnosti, charakteristiky, typy nadaných dětí a
jejich identifikaci. V následující kapitole se věnuji výukovým strategiím, které je možné ve
škole, kde jsou nadané děti, využívat. Poslední kapitola teoretické části zahrnuje instituce
pro nadané děti, kde mohou svoje nadání uplatnit.
Anotace v angličtině
This bachelor work with point at gifted children in our society. In the first chapter go about
gift, talent and creativity, models of gift and also it is about kind and level of gift. I describe
in the second chapter gifted child, his properties, characterization, types of gifted children
and their identification. In following chapter I devote education strategies, which is
possible use at school where are gifted children. The last chapter of treoretical part contain
institutions for gifted children when can his gift use.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na nadané děti v naší společnosti. V první kapitole se
zabývám nadáním, talentem a tvořivostí, modely nadání a také druhy a stupni nadání. Ve
druhé kapitole popisuji nadané dítě, jeho vlastnosti, charakteristiky, typy nadaných dětí a
jejich identifikaci. V následující kapitole se věnuji výukovým strategiím, které je možné ve
škole, kde jsou nadané děti, využívat. Poslední kapitola teoretické části zahrnuje instituce
pro nadané děti, kde mohou svoje nadání uplatnit.
Anotace v angličtině
This bachelor work with point at gifted children in our society. In the first chapter go about
gift, talent and creativity, models of gift and also it is about kind and level of gift. I describe
in the second chapter gifted child, his properties, characterization, types of gifted children
and their identification. In following chapter I devote education strategies, which is
possible use at school where are gifted children. The last chapter of treoretical part contain
institutions for gifted children when can his gift use.
1. Zvolení tématu bakalářské práce a vyhledání informací v dané oblasti
2. Zpracování teoretické části bakalářské práce, pojmové zakotvení
3. Provedení kvalitativního výzkumu na základě rozhovoru s respondenty
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
5. Prezentace výsledků výzkumu
Zásady pro vypracování
1. Zvolení tématu bakalářské práce a vyhledání informací v dané oblasti
2. Zpracování teoretické části bakalářské práce, pojmové zakotvení
3. Provedení kvalitativního výzkumu na základě rozhovoru s respondenty
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
5. Prezentace výsledků výzkumu
Seznam doporučené literatury
1. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa - jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2003. ISBN 80-88778-23-8
2. DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý. Praha: NLN, 2005. ISBN 80-7106-840-3
3. FOŘTÍK, V, FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3
4. JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X
5. HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-7290-213-X
6. STERNBERG, R. J. Úspěšná inteligence: jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: GRADA, 2001. ISBN 80-247-0120-0
Seznam doporučené literatury
1. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa - jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2003. ISBN 80-88778-23-8
2. DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý. Praha: NLN, 2005. ISBN 80-7106-840-3
3. FOŘTÍK, V, FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3
4. JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X
5. HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-7290-213-X
6. STERNBERG, R. J. Úspěšná inteligence: jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: GRADA, 2001. ISBN 80-247-0120-0