V této práci se zabývám trávením volného času dětí. Teoretická část obsahuje poznatky a informace z literatury. První kapitola popisuje volný čas obecně, názory pedagogů. Druhá kapitola zahrnuje volný čas v rodině. Třetí kapitola se věnuje hrám a hračkám. Další kapitola je o pedagogovi volného času. A poslední kapitola popisuje možnosti trávení volného času v Prostějově.
Na teoretickou část navazuje část praktická, kterou tvoří výzkum. Hlavním cílem výzkumu je srovnání volného času dvou generací.
Annotation in English
This thesis is focused on the children´s free time. The theoretical part contains some literature knowledge and information. The fisrt chapter describes free time, teacher´s opinions. The second chapter covers free time in families. The third chapter is concerned about games and toys. The next chapter is about the teacher of free time. And the last chapter describes the possibilities of spending free time in Prostějov.
The theoretical part is of the thesis is followed by the research work. The main point of the research is to compare free time of two generations.
Keywords
Volný čas, výchova, rodina, pedagog volného času, hra.
Keywords in English
Free time, upbringing, family, teacher of free time, game.
Length of the covering note
75 s., 2 s. příloh
Language
CZ
Annotation
V této práci se zabývám trávením volného času dětí. Teoretická část obsahuje poznatky a informace z literatury. První kapitola popisuje volný čas obecně, názory pedagogů. Druhá kapitola zahrnuje volný čas v rodině. Třetí kapitola se věnuje hrám a hračkám. Další kapitola je o pedagogovi volného času. A poslední kapitola popisuje možnosti trávení volného času v Prostějově.
Na teoretickou část navazuje část praktická, kterou tvoří výzkum. Hlavním cílem výzkumu je srovnání volného času dvou generací.
Annotation in English
This thesis is focused on the children´s free time. The theoretical part contains some literature knowledge and information. The fisrt chapter describes free time, teacher´s opinions. The second chapter covers free time in families. The third chapter is concerned about games and toys. The next chapter is about the teacher of free time. And the last chapter describes the possibilities of spending free time in Prostějov.
The theoretical part is of the thesis is followed by the research work. The main point of the research is to compare free time of two generations.
Keywords
Volný čas, výchova, rodina, pedagog volného času, hra.
Keywords in English
Free time, upbringing, family, teacher of free time, game.
Research Plan
Shromáždění infomací k tématu, vymezení hlavních pojmů.
Zpracování teoretické části.
Vytvoření dotazníku.
Provedení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku zaměřeného na dvě generace respondentů.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Research Plan
Shromáždění infomací k tématu, vymezení hlavních pojmů.
Zpracování teoretické části.
Vytvoření dotazníku.
Provedení kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku zaměřeného na dvě generace respondentů.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Recommended resources
SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase : úvod do studia pedagogiky volného času. Brno : MU, 1997. ISBN 80-210-1007-X
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2
HOFBAUER, B. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-927-5
SAK, P. Proměny české mládeže v pohledu sociologických výzkumů. Praha : Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8
Recommended resources
SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase : úvod do studia pedagogiky volného času. Brno : MU, 1997. ISBN 80-210-1007-X
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2
HOFBAUER, B. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-927-5
SAK, P. Proměny české mládeže v pohledu sociologických výzkumů. Praha : Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8