Tato práce se zabývá realizací Multikulturní výchovy na státních základních školách v České republice. V teoretické části rozebírám multikulturalismus a koncepci multikulturní výchovy. V praktické části popisuji výsledky výzkumu, který jsem provedla v únoru 2008 ve Zlínském a Olomouckém kraji. Provedla jsem interview s učiteli. Výzkum zjišťoval metody práce, zdroje informací. Otázky se týkaly také osobnosti učitele a názorů na současný školský zákon.
Anotace v angličtině
This work is about realization of multiculturaly education in state schools in Czech republic. I analyse in theoretic part multiculturalism and conception of multicultural education.I describe in practic part result of research, which i did on February 2008 in Zlin and Olomouc region. I did interview with teachers. Research find methods of work, source of information. Questions have to do with personality of teacher and opinion on contemporary law of school.
Tato práce se zabývá realizací Multikulturní výchovy na státních základních školách v České republice. V teoretické části rozebírám multikulturalismus a koncepci multikulturní výchovy. V praktické části popisuji výsledky výzkumu, který jsem provedla v únoru 2008 ve Zlínském a Olomouckém kraji. Provedla jsem interview s učiteli. Výzkum zjišťoval metody práce, zdroje informací. Otázky se týkaly také osobnosti učitele a názorů na současný školský zákon.
Anotace v angličtině
This work is about realization of multiculturaly education in state schools in Czech republic. I analyse in theoretic part multiculturalism and conception of multicultural education.I describe in practic part result of research, which i did on February 2008 in Zlin and Olomouc region. I did interview with teachers. Research find methods of work, source of information. Questions have to do with personality of teacher and opinion on contemporary law of school.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení výzkumu - analýza ŠVP, rozhovory s učiteli.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení výzkumu - analýza ŠVP, rozhovory s učiteli.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Gulová, L.,Štěpařová, E.:Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno : Katedra sociální pedagogiky Pedagogické, 2004.
ISBN 80-86633-14-4
Mistrík, E.:Kultúra a multikultúrna výchova. Bratislava : Iris, 1999.
ISBN 80-88778-81-6
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : Bílá kniha / Ministerstvo školství. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001.
ISBN 80-211-0372-8
Průcha, J.:Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum.1.vyd. Praha : ISV, 2001.ISBN 80-85866-72-2
Šoltésová, K. MULTI-KULTI na školách : metodická príručka pre multikulturnu výchovu.1. vyd. Bratislava : Nadácia Milana Šimečku, 2006. 164 s. ISBN 80-89008-21-6.
Švingalová, D. Úvod do multikulturní výchovy.1. vyd. Liberec : Liberecké Romské sdružení, 2007. 112 s. ISBN 978-80-903953-0-5.
Seznam doporučené literatury
Gulová, L.,Štěpařová, E.:Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno : Katedra sociální pedagogiky Pedagogické, 2004.
ISBN 80-86633-14-4
Mistrík, E.:Kultúra a multikultúrna výchova. Bratislava : Iris, 1999.
ISBN 80-88778-81-6
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice : Bílá kniha / Ministerstvo školství. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001.
ISBN 80-211-0372-8
Průcha, J.:Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum.1.vyd. Praha : ISV, 2001.ISBN 80-85866-72-2
Šoltésová, K. MULTI-KULTI na školách : metodická príručka pre multikulturnu výchovu.1. vyd. Bratislava : Nadácia Milana Šimečku, 2006. 164 s. ISBN 80-89008-21-6.
Švingalová, D. Úvod do multikulturní výchovy.1. vyd. Liberec : Liberecké Romské sdružení, 2007. 112 s. ISBN 978-80-903953-0-5.