Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte na základní škole a na možnosti výchovně-vzdělávací práce s nadanými žáky. V teoretické části jsem se zabývala pojmem nadání, modely nadání, charakteristickými znaky talentovaného dítěte a možnostmi podpory nadání. V praktické části jsem průzkumným šetřením zjišťovala znalosti učitelů a jejich přístup k problematice nadaných dětí.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis deals with problems of talent child in primary school and posibility of pedagogical and educational work with a talented pupil. In the theoretic part of this work I examined the concept of talent, the models of talent and characteristics of these pupils. After I examined the possibility of educationally-instructional work. In the practical part I used a questionnaire to find out the knowledge of teachers and their access to the problems of talented children.
talent, talent (gifted) child, manifestations of talent, identify of talent, characteristics of talent, possibilities education of gifted pupils
Rozsah průvodní práce
79 s., 20 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte na základní škole a na možnosti výchovně-vzdělávací práce s nadanými žáky. V teoretické části jsem se zabývala pojmem nadání, modely nadání, charakteristickými znaky talentovaného dítěte a možnostmi podpory nadání. V praktické části jsem průzkumným šetřením zjišťovala znalosti učitelů a jejich přístup k problematice nadaných dětí.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis deals with problems of talent child in primary school and posibility of pedagogical and educational work with a talented pupil. In the theoretic part of this work I examined the concept of talent, the models of talent and characteristics of these pupils. After I examined the possibility of educationally-instructional work. In the practical part I used a questionnaire to find out the knowledge of teachers and their access to the problems of talented children.
talent, talent (gifted) child, manifestations of talent, identify of talent, characteristics of talent, possibilities education of gifted pupils
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-840-3
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3979-5
MŐNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0445-5
Seznam doporučené literatury
DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-840-3
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3
MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3979-5
MŐNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0445-5