Tématem mé bakalářské práce bylo identifikovat a analyzovat volnočasové aktivity žáků na Základní škole praktické Zlín. Toto téma jsem zpracovávala na základě dotazníkového šetření, které bylo prováděno u žáků vyšších ročníků. V teoretické části se zabývám po-znatky získanými z literatury a je zaměřena především na volný čas mládeže, výchovu mi-mo vyučování, neformální sociální skupiny, základní činnosti ve volném čase, prostory pro volný čas a instituce pro volný čas. Praktická část představuje samotný průzkum trávení volného času mládeže. Smyslem mé práce bylo pomocí tohoto výzkumu najít odpovědi na otázky, jakým způsobem děti 6, 7, 8 a 9 tříd základní školy tráví svůj volný čas. Například, kterým činnostem dávají přednost, s kým svůj volný čas prožívají a kolik vůbec volného času mají.
Anotace v angličtině
The theme of my Bachelor work is to identify and analyze pastime activities of pupils at basic school focused on practical skills. The school is located in Zlín. The elaborat of my work is based on a questionnaire survey which was carried out on the students of upper grades. In the theoretical part I deal with the set of knowledge obtained from literature. Primarily it is directed towards the pastime of our youths, the discipline apart of education, informal groups of socializing, basic pastime activities and institutions and spaces atten-ding to these pastime activities. The practice part presents the pastime survey itself carried out among the youths. The purpose of the survey was to investigate to the answers to the questions so as to how the pupils of the 6, 7, 8 and 9 grades at practical skills basic school choose to spend their time, which activities they opt for, whose company they opt for and, actually, how much free time they have got.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, dotazník, volný čas, výchova, rodinné prostředí, funkce rodiny, trávení volného času, analýza, průzkum.
Klíčová slova v angličtině
pastime activities, a questionnaire, pastime, discipline, family environment, family functions, spending of the pastime, an analysis, a survey.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce bylo identifikovat a analyzovat volnočasové aktivity žáků na Základní škole praktické Zlín. Toto téma jsem zpracovávala na základě dotazníkového šetření, které bylo prováděno u žáků vyšších ročníků. V teoretické části se zabývám po-znatky získanými z literatury a je zaměřena především na volný čas mládeže, výchovu mi-mo vyučování, neformální sociální skupiny, základní činnosti ve volném čase, prostory pro volný čas a instituce pro volný čas. Praktická část představuje samotný průzkum trávení volného času mládeže. Smyslem mé práce bylo pomocí tohoto výzkumu najít odpovědi na otázky, jakým způsobem děti 6, 7, 8 a 9 tříd základní školy tráví svůj volný čas. Například, kterým činnostem dávají přednost, s kým svůj volný čas prožívají a kolik vůbec volného času mají.
Anotace v angličtině
The theme of my Bachelor work is to identify and analyze pastime activities of pupils at basic school focused on practical skills. The school is located in Zlín. The elaborat of my work is based on a questionnaire survey which was carried out on the students of upper grades. In the theoretical part I deal with the set of knowledge obtained from literature. Primarily it is directed towards the pastime of our youths, the discipline apart of education, informal groups of socializing, basic pastime activities and institutions and spaces atten-ding to these pastime activities. The practice part presents the pastime survey itself carried out among the youths. The purpose of the survey was to investigate to the answers to the questions so as to how the pupils of the 6, 7, 8 and 9 grades at practical skills basic school choose to spend their time, which activities they opt for, whose company they opt for and, actually, how much free time they have got.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, dotazník, volný čas, výchova, rodinné prostředí, funkce rodiny, trávení volného času, analýza, průzkum.
Klíčová slova v angličtině
pastime activities, a questionnaire, pastime, discipline, family environment, family functions, spending of the pastime, an analysis, a survey.
Zásady pro vypracování
Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu BP a uvést teoretické poznatky.
Analýza současné situace u dětí na Základní škole praktické Zlín v návaznosti na získané poznatky a provedení vyhodnocení výsledků výzkumu.
Zhodnocení zjištěných poznatků a doporučení možných závěrů pro praxi.
Zásady pro vypracování
Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu BP a uvést teoretické poznatky.
Analýza současné situace u dětí na Základní škole praktické Zlín v návaznosti na získané poznatky a provedení vyhodnocení výsledků výzkumu.
Zhodnocení zjištěných poznatků a doporučení možných závěrů pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1. VÁŽANSKÝ,M.Základy pedagogiky volného času, 1.vyd. Brno:Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9
2. VÁŽANSKÝ,M.Volný čas a pedagogika zážitků, 1.vyd. Brno:Masarykova univerzita, 1994. 64 s. ISBN 80-210-0428-2
3. KUBÍČKOVÁ,M.Průzkum trhu, Skriptum VOŠE, Zlín, 1999. 116 s.
4. PÁVKOVÁ,J. a kol.Pedagogika volného času, 3. vyd. Praha:Portál, 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6
5. HOFBAUER,B.Děti, mládež a volný čas, 1.vyd. Praha:Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5
Seznam doporučené literatury
1. VÁŽANSKÝ,M.Základy pedagogiky volného času, 1.vyd. Brno:Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9
2. VÁŽANSKÝ,M.Volný čas a pedagogika zážitků, 1.vyd. Brno:Masarykova univerzita, 1994. 64 s. ISBN 80-210-0428-2
3. KUBÍČKOVÁ,M.Průzkum trhu, Skriptum VOŠE, Zlín, 1999. 116 s.
4. PÁVKOVÁ,J. a kol.Pedagogika volného času, 3. vyd. Praha:Portál, 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6
5. HOFBAUER,B.Děti, mládež a volný čas, 1.vyd. Praha:Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5