Tato bakalářská práce se zabývá dílčí evaluací základní školy. Na základě dotazníků pro vyučující žáky 6. a 9. ročníku hodnotí dvě komponenty: Průběh vzdělávání a podmínky ke vzdělávání. V oblasti Průběh vzdělávání se zaměřuje na průběh vyučovací hodiny, preferované a osvědčené metody ve výuce a také na hodnocení procesů a výsledků učení žáků. V oblasti Podmínky ke vzdělávání se věnuje sociálnímu, organizačnímu a celkovému prostředí školy a třídy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with partial evaluation of elementary school. Based on the results of the questionnaires distributed to the teachers and pupils of the sixth and ninth years, the thesis evaluates two components: the system of education and its conditions. Regarding the education system the thesis looks in detail at the course of a lesson, preferred and reliable methods employed in education and also the evaluation of results of learning in pupils. In the area of conditions in which education process takes place the work focuses on the so-cial, organizational and general classroom and school environment.
Klíčová slova
Evaluace školy, průběh vyučovací hodiny, preferované metod ve výuce, hodnocení výsledků učení žáků, sociální a organizační prostředí školy a třídy
Klíčová slova v angličtině
evaluation of school, the course of a lesson, preferred methods employed in education, evaluation of the results of pupils´ learning, social and organizatio-nal environment of school and classroom.
Rozsah průvodní práce
43 s. , 40 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá dílčí evaluací základní školy. Na základě dotazníků pro vyučující žáky 6. a 9. ročníku hodnotí dvě komponenty: Průběh vzdělávání a podmínky ke vzdělávání. V oblasti Průběh vzdělávání se zaměřuje na průběh vyučovací hodiny, preferované a osvědčené metody ve výuce a také na hodnocení procesů a výsledků učení žáků. V oblasti Podmínky ke vzdělávání se věnuje sociálnímu, organizačnímu a celkovému prostředí školy a třídy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with partial evaluation of elementary school. Based on the results of the questionnaires distributed to the teachers and pupils of the sixth and ninth years, the thesis evaluates two components: the system of education and its conditions. Regarding the education system the thesis looks in detail at the course of a lesson, preferred and reliable methods employed in education and also the evaluation of results of learning in pupils. In the area of conditions in which education process takes place the work focuses on the so-cial, organizational and general classroom and school environment.
Klíčová slova
Evaluace školy, průběh vyučovací hodiny, preferované metod ve výuce, hodnocení výsledků učení žáků, sociální a organizační prostředí školy a třídy
Klíčová slova v angličtině
evaluation of school, the course of a lesson, preferred methods employed in education, evaluation of the results of pupils´ learning, social and organizatio-nal environment of school and classroom.
Zásady pro vypracování
1. Formulace zadání práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu, pojmové zakotvení prostudované problematiky
3. Vlastní práce v místní škole
4. Analýza získaných výsledků na základě práce
Zásady pro vypracování
1. Formulace zadání práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu, pojmové zakotvení prostudované problematiky
3. Vlastní práce v místní škole
4. Analýza získaných výsledků na základě práce
Seznam doporučené literatury
Petty,G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-070-7
Kyriacou,Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1991,ISBN 80-7178-022-7
Hunterová,M.: Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál,1999, ISBN 80-7178-220-3
Hennig,C.: Antistresový program pro učitele. Praha: Portál,1996,ISBN 80-7178-093-6
Seznam doporučené literatury
Petty,G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-070-7
Kyriacou,Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1991,ISBN 80-7178-022-7
Hunterová,M.: Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál,1999, ISBN 80-7178-220-3
Hennig,C.: Antistresový program pro učitele. Praha: Portál,1996,ISBN 80-7178-093-6