Ve své diplomové práci jsem se v teoretické části zaměřil především na dítě způsobilé a nezpůsobilé školní docházky, kritéria a znaky školní zralosti. Rovněž se věnuji vlivu rodiny a mateřské školy na vstup dítěte do první třídy. Popisuji zápis dítěte do první třídy tradiční i netradiční formou. V praktické části jsem zjišťoval míru spolupráce mezi mateřskou a základní školou za pomoci dotazníkové metody. Dále jsem uvedl výsledky výzkumu a jejich analýzu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my diploma thesis I concentrated first of all on child fitness and unfitness for school attendance, criteria and characteristics of school maturity. Also I pay attention to the influence of family and kindergarten on the enrolment of a child in the first year. I describe the enrolment of a child in the first year/grade in a conventional as well as unconventional way. In the practical part I investigate the extent of cooperation between kindergarten and primary school using a questionnaire method. Then I present results of the research and their analysis.
Klíčová slova
školní zralost a nezralost, školní připravenost, tradiční a netradiční zápis
Klíčová slova v angličtině
school maturity and immaturity, school readiness, traditional and untraditional enrolment
Rozsah průvodní práce
60 s. , 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci jsem se v teoretické části zaměřil především na dítě způsobilé a nezpůsobilé školní docházky, kritéria a znaky školní zralosti. Rovněž se věnuji vlivu rodiny a mateřské školy na vstup dítěte do první třídy. Popisuji zápis dítěte do první třídy tradiční i netradiční formou. V praktické části jsem zjišťoval míru spolupráce mezi mateřskou a základní školou za pomoci dotazníkové metody. Dále jsem uvedl výsledky výzkumu a jejich analýzu.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my diploma thesis I concentrated first of all on child fitness and unfitness for school attendance, criteria and characteristics of school maturity. Also I pay attention to the influence of family and kindergarten on the enrolment of a child in the first year. I describe the enrolment of a child in the first year/grade in a conventional as well as unconventional way. In the practical part I investigate the extent of cooperation between kindergarten and primary school using a questionnaire method. Then I present results of the research and their analysis.
Klíčová slova
školní zralost a nezralost, školní připravenost, tradiční a netradiční zápis
Klíčová slova v angličtině
school maturity and immaturity, school readiness, traditional and untraditional enrolment
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů
Teoretické zpracování tématiky - názvosloví, vytýčení cílů
Metodika práce - výzkumné aktivity-možnosti, popis zkoumaného vzorku
Sběr dat a jejich zpracování
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí
Doporučení pro praxi a zpracování DP
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů
Teoretické zpracování tématiky - názvosloví, vytýčení cílů
Metodika práce - výzkumné aktivity-možnosti, popis zkoumaného vzorku
Sběr dat a jejich zpracování
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí
Doporučení pro praxi a zpracování DP
Seznam doporučené literatury
JANOUŠEK,J. Sociální psychologie. Praha:SPN,1988.
KLÉGROVÁ,J. Máme doma prvňáčka. Praha:Mladá fronta,2003.ISBN 80-204-1020-1.
KUTÁLKOVÁ,D. Jak připravit dítě do první třídy. Praha:Grada,2005. ISBN 80-247-1040-4.
MATĚJČEK,Z. Dítě a rodina. Praha:SPN,1992.ISBN 80-04-25236-2.
ŠIKULOVÁ,R.,KOLÁŘ,Z. Kapitoly z obecné pedagogiky. Ústí nad Labem:UJEP,2003.
TRPIŠOVSKÁ,D. Vývojová psychologie pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: UJEP,1998.
VERECKÁ,N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha:Lidové noviny,2002.
ISBN 80-7106-474-2.
WEDLICHOVÁ,I. Vývoj osobnosti předškolního dítěte. Ústí nad Labem:UJEP,2004.
Seznam doporučené literatury
JANOUŠEK,J. Sociální psychologie. Praha:SPN,1988.
KLÉGROVÁ,J. Máme doma prvňáčka. Praha:Mladá fronta,2003.ISBN 80-204-1020-1.
KUTÁLKOVÁ,D. Jak připravit dítě do první třídy. Praha:Grada,2005. ISBN 80-247-1040-4.
MATĚJČEK,Z. Dítě a rodina. Praha:SPN,1992.ISBN 80-04-25236-2.
ŠIKULOVÁ,R.,KOLÁŘ,Z. Kapitoly z obecné pedagogiky. Ústí nad Labem:UJEP,2003.
TRPIŠOVSKÁ,D. Vývojová psychologie pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: UJEP,1998.
VERECKÁ,N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha:Lidové noviny,2002.
ISBN 80-7106-474-2.
WEDLICHOVÁ,I. Vývoj osobnosti předškolního dítěte. Ústí nad Labem:UJEP,2004.