Předkládaná diplomová práce ''Postoje Romů ke vzdělání‘‘ pojednává o současném vztahu ke vzdělání u jedinců romského etnika. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část uvádí do problematiky týkající se života Romů. Záměrem praktické části práce je zjistit jak vzdělání romských rodičů ovlivňuje postoj dětí ke vzdělání. Porovnat kde v hodnotovém žebříčku romských a neromských dětí stojí hodnota vzdělání a zda jsou nemajoritní děti spokojenější se svým školním prospěchem než děti majoritní.
Anotace v angličtině
The presentated dissertation work ‘‘Romanies Attitude Towards Education‘‘ discuss about the present relations of education individuals of Romanies ethnic. It is divided into two parts. The theoretic part actuate into problematical of the life of Romany ethnic in our territory. Purpose of the research part is to find out how the education of Romany parents influence attitude of Romany children. Compare where is education in the value list of majority and minor children. And if the minor children are more satisfied with their school marks then majority children.
Klíčová slova
Rom, romský žák, národnostní menšina, minorita, majorita, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Romany, Romany pupil, national minority,minor, majority, education
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
AN
Anotace
Předkládaná diplomová práce ''Postoje Romů ke vzdělání‘‘ pojednává o současném vztahu ke vzdělání u jedinců romského etnika. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část uvádí do problematiky týkající se života Romů. Záměrem praktické části práce je zjistit jak vzdělání romských rodičů ovlivňuje postoj dětí ke vzdělání. Porovnat kde v hodnotovém žebříčku romských a neromských dětí stojí hodnota vzdělání a zda jsou nemajoritní děti spokojenější se svým školním prospěchem než děti majoritní.
Anotace v angličtině
The presentated dissertation work ‘‘Romanies Attitude Towards Education‘‘ discuss about the present relations of education individuals of Romanies ethnic. It is divided into two parts. The theoretic part actuate into problematical of the life of Romany ethnic in our territory. Purpose of the research part is to find out how the education of Romany parents influence attitude of Romany children. Compare where is education in the value list of majority and minor children. And if the minor children are more satisfied with their school marks then majority children.
Klíčová slova
Rom, romský žák, národnostní menšina, minorita, majorita, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Romany, Romany pupil, national minority,minor, majority, education
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
2. Charakteristika výzkumného souboru.
3. Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
5. Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
2. Charakteristika výzkumného souboru.
3. Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
5. Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
BAKALÁŘ, P. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-180-8
NAVRÁTIL, P.: Romové v české společnosti, Praha, Portál, 2003,
ISBN 80-72789-741-8
NEČAS, C.: Romové v České republice včera a dnes, UP Olomouc, 1999,
ISBN 80-7067-952-2
ŘÍČAN, P.: S Romy žít budeme - jde o to jak, Praha, Portál, 2000,
ISBN 80-7178-410-9
ŠIŠKOVÁ, T.: Menšiny a migranti v České republice, Praha, Portál, 2001,
ŠOTOLOVÁ, E.: Vzdělávání Romů, Praha, Grada Publishing s.r.o., 2000,
Seznam doporučené literatury
BAKALÁŘ, P. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-180-8
NAVRÁTIL, P.: Romové v české společnosti, Praha, Portál, 2003,
ISBN 80-72789-741-8
NEČAS, C.: Romové v České republice včera a dnes, UP Olomouc, 1999,
ISBN 80-7067-952-2
ŘÍČAN, P.: S Romy žít budeme - jde o to jak, Praha, Portál, 2000,
ISBN 80-7178-410-9
ŠIŠKOVÁ, T.: Menšiny a migranti v České republice, Praha, Portál, 2001,
ŠOTOLOVÁ, E.: Vzdělávání Romů, Praha, Grada Publishing s.r.o., 2000,