Diplomová práce je koncipována jako teoreticko-praktická reflexe sociální pedagogiky, zejména sociálního pedagoga a jeho uplatnění v praxi. Teoretická část pojednává o sociální pedagogice jako vědním oboru. Druhá část teoretické reflexe je věnována sociálnímu pedagogovi a možnostem jeho uplatnění v rezortu Ministerstva vnitra - policie české republiky.
Praktická část práce je věnována reflexi sociálního pedagoga ve službě cizinecké policie a jeho uplatnitelnosti v tomto rezortu. Doplněna je o teoretický model.
Anotace v angličtině
In this M.A. thesis author presented basic facts about social pedagogy as a science construct. Theoretical part deals the social pedagogy from theoretical focus. The thesis described access and problems of social pedagogue as a profession in theoretical and contextual frame. Practical part focus author activities which are presented as a theoretical research of social pedagogue in police on Czech republic.
Klíčová slova
sociální pedagogika, služba cizinecké policie, sociální pedagog, příslušník služby cizinecké policie, kompetence sociálního pedagoga, uplatnění sociálního pedagoga ve službě cizi-necké policie
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, research, social pedagogue, police, competences, immigration
Rozsah průvodní práce
59 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je koncipována jako teoreticko-praktická reflexe sociální pedagogiky, zejména sociálního pedagoga a jeho uplatnění v praxi. Teoretická část pojednává o sociální pedagogice jako vědním oboru. Druhá část teoretické reflexe je věnována sociálnímu pedagogovi a možnostem jeho uplatnění v rezortu Ministerstva vnitra - policie české republiky.
Praktická část práce je věnována reflexi sociálního pedagoga ve službě cizinecké policie a jeho uplatnitelnosti v tomto rezortu. Doplněna je o teoretický model.
Anotace v angličtině
In this M.A. thesis author presented basic facts about social pedagogy as a science construct. Theoretical part deals the social pedagogy from theoretical focus. The thesis described access and problems of social pedagogue as a profession in theoretical and contextual frame. Practical part focus author activities which are presented as a theoretical research of social pedagogue in police on Czech republic.
Klíčová slova
sociální pedagogika, služba cizinecké policie, sociální pedagog, příslušník služby cizinecké policie, kompetence sociálního pedagoga, uplatnění sociálního pedagoga ve službě cizi-necké policie
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, research, social pedagogue, police, competences, immigration
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - pojmosloví
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části - profil sociálního pedagoga v SCP ČR
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - pojmosloví
Zpracování teoretické části
Zpracování praktické části - profil sociálního pedagoga v SCP ČR
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagóg a jeho kompetencie. In Pedagogická revue, roč. 57, 2005, č. 1, s. 12-21.
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. B. Bystrica: PF UMB, 2002.
CHUDÝ, Š. - KLOSOVÁ, D. Sociálna pedagogika, jej pojatie a zameranie. In Konstituování Sociální pedagogiky jako vědeckého oboru. Brno: BonnyPress Brno, 2004.
CHUDÝ, Š. Teoretické východiská sociálnej pedagogiky. In CHUDÝ, Š., ŠVEC, V.(ed.) Pedagogika v teorii a praxi (Vybrané pedagogické problémy). Zlín: UTB, 2004.
CHUDÝ, Š. Kompetencie sociálneho pedagóga ako kľúčová kategória sociálno-pedagogickej pedeutológie. In Sociální pedagogika v teorii a praxi. Brno : IMS, 2006.
CHUDÝ, Š., HLADÍK, J. Aktuálne problémy rozvoja oboru sociálna pedagogika na UTB ve Zlíně In Sociálnopedagogické štúdie 2006. Bratislava: UK PdF, 2006.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagóg a jeho kompetencie. In Pedagogická revue, roč. 57, 2005, č. 1, s. 12-21.
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. B. Bystrica: PF UMB, 2002.
CHUDÝ, Š. - KLOSOVÁ, D. Sociálna pedagogika, jej pojatie a zameranie. In Konstituování Sociální pedagogiky jako vědeckého oboru. Brno: BonnyPress Brno, 2004.
CHUDÝ, Š. Teoretické východiská sociálnej pedagogiky. In CHUDÝ, Š., ŠVEC, V.(ed.) Pedagogika v teorii a praxi (Vybrané pedagogické problémy). Zlín: UTB, 2004.
CHUDÝ, Š. Kompetencie sociálneho pedagóga ako kľúčová kategória sociálno-pedagogickej pedeutológie. In Sociální pedagogika v teorii a praxi. Brno : IMS, 2006.
CHUDÝ, Š., HLADÍK, J. Aktuálne problémy rozvoja oboru sociálna pedagogika na UTB ve Zlíně In Sociálnopedagogické štúdie 2006. Bratislava: UK PdF, 2006.