Předkládaná práce pojednává o současné vietnamské komunitě žijící v České republice, o vietnamské kultuře, o vietnamsko-českých vztazích, o multikulturní výchově. Pozornost jsem věnovala zejména mladým Vietnamcům, potomkům vietnamských imigrantů, kteří v ČR dospívají. Cílem praktické části bylo zjistit, zda vietnamská mládež pociťuje ze strany české majoritní společnosti etnické, či rasové předsudky.
Anotace v angličtině
The following work deals with contemporary Vietnamese community in the Czech Republic, Czech-Vietnamese relations, Vietnamese culture and multicultural education. I have focused on young Vietnamese, the descendants of Vietnamese immigrants who grow up in the Czech Republic. The aim of the research part of the work has been to find out whether young Vietnamese feel any ethnic or racial prejudice on part of the majority.
Předkládaná práce pojednává o současné vietnamské komunitě žijící v České republice, o vietnamské kultuře, o vietnamsko-českých vztazích, o multikulturní výchově. Pozornost jsem věnovala zejména mladým Vietnamcům, potomkům vietnamských imigrantů, kteří v ČR dospívají. Cílem praktické části bylo zjistit, zda vietnamská mládež pociťuje ze strany české majoritní společnosti etnické, či rasové předsudky.
Anotace v angličtině
The following work deals with contemporary Vietnamese community in the Czech Republic, Czech-Vietnamese relations, Vietnamese culture and multicultural education. I have focused on young Vietnamese, the descendants of Vietnamese immigrants who grow up in the Czech Republic. The aim of the research part of the work has been to find out whether young Vietnamese feel any ethnic or racial prejudice on part of the majority.
1) Zpracování teoretické části - vymezení základních pojmů
2) Zpracování praktické části - provední výzkumu a jeho zpracování
3) Shrnutí a přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
1) Zpracování teoretické části - vymezení základních pojmů
2) Zpracování praktické části - provední výzkumu a jeho zpracování
3) Shrnutí a přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
1)PRŮCHA, J. Multikulturní výchova . Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV, 2001.199 s. ISBN 80-85866-72-2.
2)PRŮCHA, J.Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. 199 s. ISBN 80-7178-885-6.
3)MAŇÁK, J., ŠVEC, V., Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. 188 s. ISBN 80-7315-078-6.
4)ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-648-9.
5)ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-7178-648-9.
6)ŽANTOVSKÝ, P. a kol. Česká xenofobie. Praha: Votobia, 1998. 180 s. ISBN 80-7178-285-8.
7)NOVÁK, T. O předsudcích. 1. vydání, Brno: Doplněk, 2002. 106 s. ISBN 80-7239-119-4.
8)HAYSOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-198-3.
9)MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. 78 s. ISBN 80-7315-078-6
10)CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. 199 s. ISBN 801244-0765-5
11)NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Pai-do, 2002. 119 s. ISBN 80-7315-012-3
12)BITTNEROVÁ, D., MORAVCOVÁ, M. a kol. Kdo jsem a kam patřím? 1.vydání, Praha: Sofis, 2005. 460 s. ISBN 80-902785-8-2 ( PASTELKA)
13)BROUČEK, S. 2003. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Pra-ha: Etnologický ústav AV ČR.
Seznam doporučené literatury
1)PRŮCHA, J. Multikulturní výchova . Teorie-praxe-výzkum. Praha: ISV, 2001.199 s. ISBN 80-85866-72-2.
2)PRŮCHA, J.Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. 199 s. ISBN 80-7178-885-6.
3)MAŇÁK, J., ŠVEC, V., Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. 188 s. ISBN 80-7315-078-6.
4)ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-648-9.
5)ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-7178-648-9.
6)ŽANTOVSKÝ, P. a kol. Česká xenofobie. Praha: Votobia, 1998. 180 s. ISBN 80-7178-285-8.
7)NOVÁK, T. O předsudcích. 1. vydání, Brno: Doplněk, 2002. 106 s. ISBN 80-7239-119-4.
8)HAYSOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-198-3.
9)MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. 78 s. ISBN 80-7315-078-6
10)CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. 199 s. ISBN 801244-0765-5
11)NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Pai-do, 2002. 119 s. ISBN 80-7315-012-3
12)BITTNEROVÁ, D., MORAVCOVÁ, M. a kol. Kdo jsem a kam patřím? 1.vydání, Praha: Sofis, 2005. 460 s. ISBN 80-902785-8-2 ( PASTELKA)
13)BROUČEK, S. 2003. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Pra-ha: Etnologický ústav AV ČR.