Těžištěm této práce je kvalitativní výzkum vlivu internetu na životní styl mládeže, prováděný na vzorku žáků střední školy. Výzkum se opírá o teoretická východiska a ve všech třech částech potvrzuje, že internet významně ovlivňuje životní styl středoškolské mládeže. Prokazuje, že je nutné s tímto vlivem počítat jako s novým a významným pedagogicko sociologickým jevem se všemi jeho pozitivy i negativy.
Anotace v angličtině
The focus of this graduation theses is qualitative research of the internet affect on the lifestyle of secondary school tennagers. The research was made with the sample of pupils of the secondary school and comes from theoretical starting points. It confirms in its all three parts that the internet affects significantly lifestyle of secondary school teen-agers. It documents this affect like new and significant pedagogic sociologic phenomenon with all its positives and negatives.
Klíčová slova
Počítač, internet, kyberprostor, komunikace, informace, edukační proces, e-learning, styly učení, žák, životní styl, hodnotový systém, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Computer, internet, cyberspace, communications, information, education, e-learning, styles of teaching, pupil, life style, value system, leisure time
Rozsah průvodní práce
85 s., 20 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Těžištěm této práce je kvalitativní výzkum vlivu internetu na životní styl mládeže, prováděný na vzorku žáků střední školy. Výzkum se opírá o teoretická východiska a ve všech třech částech potvrzuje, že internet významně ovlivňuje životní styl středoškolské mládeže. Prokazuje, že je nutné s tímto vlivem počítat jako s novým a významným pedagogicko sociologickým jevem se všemi jeho pozitivy i negativy.
Anotace v angličtině
The focus of this graduation theses is qualitative research of the internet affect on the lifestyle of secondary school tennagers. The research was made with the sample of pupils of the secondary school and comes from theoretical starting points. It confirms in its all three parts that the internet affects significantly lifestyle of secondary school teen-agers. It documents this affect like new and significant pedagogic sociologic phenomenon with all its positives and negatives.
Klíčová slova
Počítač, internet, kyberprostor, komunikace, informace, edukační proces, e-learning, styly učení, žák, životní styl, hodnotový systém, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Computer, internet, cyberspace, communications, information, education, e-learning, styles of teaching, pupil, life style, value system, leisure time
Zásady pro vypracování
1. Zpracovat rešerši naší a zahraniční literatury za období posledních pěti let
2. Připravit a zrealizovat předvýzkum k ověření zvolené metody dotazníku a rozhovoru
3. Vyhodnotit předvýzkum a zpracovat design výzkumu
4. Zrealizovat kvalitativní výzkum podle tohoto designu
5. Vyhodnotit výzkum a provést redakci diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracovat rešerši naší a zahraniční literatury za období posledních pěti let
2. Připravit a zrealizovat předvýzkum k ověření zvolené metody dotazníku a rozhovoru
3. Vyhodnotit předvýzkum a zpracovat design výzkumu
4. Zrealizovat kvalitativní výzkum podle tohoto designu
5. Vyhodnotit výzkum a provést redakci diplomové práce
Seznam doporučené literatury
McLuhan,M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000, ISBN 80-7217-128-3
Mičienka,M.,Jirák,J. Rozumět médiím. Praha: Partners Czech, 2006, ISBN 80-239-6762-2
Sak,P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč,2000, ISBN 80-7229-042-8
Sak,P., Saková, K. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda servis, 2004, ISBN 80-86320-33-2
Zounek,J., Kříž,R. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001, ISBN 80-247-0044-1 Internetové zdroje:
Česká škola
Učitelské listy
Seznam doporučené literatury
McLuhan,M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000, ISBN 80-7217-128-3
Mičienka,M.,Jirák,J. Rozumět médiím. Praha: Partners Czech, 2006, ISBN 80-239-6762-2
Sak,P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč,2000, ISBN 80-7229-042-8
Sak,P., Saková, K. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda servis, 2004, ISBN 80-86320-33-2
Zounek,J., Kříž,R. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001, ISBN 80-247-0044-1 Internetové zdroje:
Česká škola
Učitelské listy