Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku tvorby školního vzdělávacího programu. V teoretické části se zabývá teoretickou podstatou školního vzdělávacího programu, na kterou navazuje rozpracování podstaty výchovně vzdělávacích cílů pro potřeby tvorby daného vzdělávacího programu. Teoretickou část uzavírá nástin klasifikace výukových metod. Praktická část představuje nástin řešení tvorby školního vzdělávacího programu na SOŠ a SOU - MŠP, Letovice, Tyršova 500. Praktická část je uzavřena sebereflexí výukových metod na jmenované střední škole.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is focused on problematics of school educational progragramm ( SEP) creation. The teoretical part talks about is devoted to teoretical core of SEP on which continues envolving core of educational aims for needs of creation that SEP. The outline of clasification of educational methods closes the teoretical part. The practical part represents outline of solution of SEP at SOŠ & SOU, MŠP Letovice, Tyršova 500. It´s summed up with selt reflection of educational methods at that shool.
Klíčová slova
Školní vzdělávací program, kurikulum školy, výukové cíle, strategie výuky, sebereflexe výukových metod.
Klíčová slova v angličtině
SEP, school curiculum, educational aims strategy of education, selfreflection of educational methods.
Rozsah průvodní práce
76s.,4 s. tabulek
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku tvorby školního vzdělávacího programu. V teoretické části se zabývá teoretickou podstatou školního vzdělávacího programu, na kterou navazuje rozpracování podstaty výchovně vzdělávacích cílů pro potřeby tvorby daného vzdělávacího programu. Teoretickou část uzavírá nástin klasifikace výukových metod. Praktická část představuje nástin řešení tvorby školního vzdělávacího programu na SOŠ a SOU - MŠP, Letovice, Tyršova 500. Praktická část je uzavřena sebereflexí výukových metod na jmenované střední škole.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is focused on problematics of school educational progragramm ( SEP) creation. The teoretical part talks about is devoted to teoretical core of SEP on which continues envolving core of educational aims for needs of creation that SEP. The outline of clasification of educational methods closes the teoretical part. The practical part represents outline of solution of SEP at SOŠ & SOU, MŠP Letovice, Tyršova 500. It´s summed up with selt reflection of educational methods at that shool.
Klíčová slova
Školní vzdělávací program, kurikulum školy, výukové cíle, strategie výuky, sebereflexe výukových metod.
Klíčová slova v angličtině
SEP, school curiculum, educational aims strategy of education, selfreflection of educational methods.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části zaměřené na problematiku tvorby ŠVP pro úroveň středního školství a charakteristika výukových strategiií, které mohou být použity k dosažení stanovených vzdělávacích cílů v daném oboru vzdělávání.
Zpracování praktické části bude zaměřeno na zpracování ŠVP na SOŠ a SOU - MŠP, Letovice pro obor Obchodně podnikatelská činnost. Dále zde bude analyzováno uplatnění jednotlivých strategií výuky v oblasti odborných ekonomických předmětů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části zaměřené na problematiku tvorby ŠVP pro úroveň středního školství a charakteristika výukových strategiií, které mohou být použity k dosažení stanovených vzdělávacích cílů v daném oboru vzdělávání.
Zpracování praktické části bude zaměřeno na zpracování ŠVP na SOŠ a SOU - MŠP, Letovice pro obor Obchodně podnikatelská činnost. Dále zde bude analyzováno uplatnění jednotlivých strategií výuky v oblasti odborných ekonomických předmětů.
Seznam doporučené literatury
Národní ústav odborného vzdělávání(online)dostupný z www:nuov.cz
KOŠŤÁLOVÁ H. a kolektiv autorů: Školní vzdělávací program krok za krokem, Verlag Dashöfer, spol. s r. o.,Praha 2005, 1. aktualizované vydání, ISBN 80-86897-00-1
JANKOVCOVÁ M a kol.: Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol,1988, SPN Praha,ISBN 80-04-23209-4
SILBERMAN M. " 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování, Portál1997,ISBN 80-7178-124-x
HORÁK F.: Aktivizující didaktické metody, Univerzita Palackého Olomouc,1991, ISBN 80-7067-003-7
PETTY G.: Moderní vyučování, Portál1996, ISBN 80-7178-070-7
Seznam doporučené literatury
Národní ústav odborného vzdělávání(online)dostupný z www:nuov.cz
KOŠŤÁLOVÁ H. a kolektiv autorů: Školní vzdělávací program krok za krokem, Verlag Dashöfer, spol. s r. o.,Praha 2005, 1. aktualizované vydání, ISBN 80-86897-00-1
JANKOVCOVÁ M a kol.: Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol,1988, SPN Praha,ISBN 80-04-23209-4
SILBERMAN M. " 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování, Portál1997,ISBN 80-7178-124-x
HORÁK F.: Aktivizující didaktické metody, Univerzita Palackého Olomouc,1991, ISBN 80-7067-003-7
PETTY G.: Moderní vyučování, Portál1996, ISBN 80-7178-070-7