Diplomová práce bude mít jasný cíl - zmapovat význam marketingu pro
veřejnoprávní média. Týkat se bude jednoho veřejnoprávního média -
Českého rozhlasu. Odpoví na základní otázky typu: Potřebují média veřejné
služby reklamu? Jaká je nejpřesvědčivější forma propagace produktů
/pořadů/ veřejnoprávních médií? Kolik finančních prostředků by média
placená veřejností měla dávat na svou vlastní propagaci? Jak by se měla
lišit forma propagace jednotlivých stanic nebo studií České rozhlasu?
V diplomové práci také zmapuji finanční zázemí Českého rozhlasu, podíl
příjmů z jednotlivých činností, efektivní využití prostředků pocházejících
z koncesionářských poplatků. Porovnám atraktivitu inzerce prostřednictvím
veřejnoprávních médií ve srovnání s médii soukromými. Budu se snažit najít
vhodný poměr mezi objemem investic do vlastní propagace a efektem, který
tato propagace může přinést.
Součástí diplomové práce bude analýza silných a slabých stránek současné
marketingové filosofie veřejnoprávních médií.
Anotace v angličtině
This thesis has a clear goal: to understand the role
of marketing in public media. Work is going to focus
on one media in particular - Cesky Rozhlas. The
thesis will try to answers questions about the needs
of commercials and other advertising for public media
companies, find the most affective ways to market
their product (radio shows and broadcasts) to the
public and finally state how much money Cesky Rozhlas,
a company financed with public money, should spend on
an advertising. The thesis will analyze the current
financial situation of Cesky Rozhlas by identifying
income sources and find effective ways of marketing
itself to public. Part of this thesis is also going to
be a detailed analysis of the current marketing
strategies of Cesky Rozhlas indentifying weaknesses
and strengths.
Klíčová slova
Veřejnoprávní média, Český rozhlas, marketing, koncesionářské poplatky, koncesionář, propagace, marketingová strategie, marketingový plán, mediální prostředí
Klíčová slova v angličtině
marketing, public media, marketing strategies, Cesky Rozhlas, hypothesis, marketing analyses,
Rozsah průvodní práce
100 s., 10 příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce bude mít jasný cíl - zmapovat význam marketingu pro
veřejnoprávní média. Týkat se bude jednoho veřejnoprávního média -
Českého rozhlasu. Odpoví na základní otázky typu: Potřebují média veřejné
služby reklamu? Jaká je nejpřesvědčivější forma propagace produktů
/pořadů/ veřejnoprávních médií? Kolik finančních prostředků by média
placená veřejností měla dávat na svou vlastní propagaci? Jak by se měla
lišit forma propagace jednotlivých stanic nebo studií České rozhlasu?
V diplomové práci také zmapuji finanční zázemí Českého rozhlasu, podíl
příjmů z jednotlivých činností, efektivní využití prostředků pocházejících
z koncesionářských poplatků. Porovnám atraktivitu inzerce prostřednictvím
veřejnoprávních médií ve srovnání s médii soukromými. Budu se snažit najít
vhodný poměr mezi objemem investic do vlastní propagace a efektem, který
tato propagace může přinést.
Součástí diplomové práce bude analýza silných a slabých stránek současné
marketingové filosofie veřejnoprávních médií.
Anotace v angličtině
This thesis has a clear goal: to understand the role
of marketing in public media. Work is going to focus
on one media in particular - Cesky Rozhlas. The
thesis will try to answers questions about the needs
of commercials and other advertising for public media
companies, find the most affective ways to market
their product (radio shows and broadcasts) to the
public and finally state how much money Cesky Rozhlas,
a company financed with public money, should spend on
an advertising. The thesis will analyze the current
financial situation of Cesky Rozhlas by identifying
income sources and find effective ways of marketing
itself to public. Part of this thesis is also going to
be a detailed analysis of the current marketing
strategies of Cesky Rozhlas indentifying weaknesses
and strengths.
Klíčová slova
Veřejnoprávní média, Český rozhlas, marketing, koncesionářské poplatky, koncesionář, propagace, marketingová strategie, marketingový plán, mediální prostředí
Klíčová slova v angličtině
marketing, public media, marketing strategies, Cesky Rozhlas, hypothesis, marketing analyses,
Zásady pro vypracování
1. Za pomoci teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy marketingové strategie a identifikujte zásady strategie tvorby marketingového plánu včetně teoretické charakteristiky aplikovaných marketingových analýz.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci trhu, na kterém firma Český rozhlas působí. Posuďte hledisko využívání a efektivnost marketingové strategie s využitím marketingových analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou marketingovou strategii, určete a charakterizujte nové marketingové cíle, stanovte jejich realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Za pomoci teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy marketingové strategie a identifikujte zásady strategie tvorby marketingového plánu včetně teoretické charakteristiky aplikovaných marketingových analýz.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Analyzujte současnou situaci trhu, na kterém firma Český rozhlas působí. Posuďte hledisko využívání a efektivnost marketingové strategie s využitím marketingových analýz (charakterizovaných v teoretické části).
4. S využitím výsledků analýz navrhněte v projektové části novou marketingovou strategii, určete a charakterizujte nové marketingové cíle, stanovte jejich realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stručně charakterizujte ekonomickou náročnost vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
DeFLEUR, Melvin L.- BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996. ISBN 80-7184-099-8
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P. GEUENS, M. BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
REIFOVÁ, I. (a kol.): Slovník mediální komunikace. Portál, Praha 2004. ISBN 80-7178-926-7
DeFLEUR, Melvin L.- BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996. ISBN 80-7184-099-8
JIRÁK, Jan-KÖPPLOVÁ, Barbara: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7
KUNCZIK, Michael: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha 1995. ISBN 80-7184-134-X
McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál 1999. ISBN 80-7178-200-9
PELSMACKER, P. GEUENS, M. BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1