Tématem diplomové práce je identifikace klíčových atributů českého televizního zpravodajství s ohledem na jejich uplatnění při přípravě a realizaci marketingových kampaní. Práci tvoří tři části. Teoretická část poskytuje základní rámec, ve kterém lze prostředí českého televizního zpravodajství studovat, a umožňuje formulovat hypotézy. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem zaměřeným na divácké priority spojené se sledováním českého televizního zpravodajství. V této souvislosti nabízí diplomová práce ve své projektové části návrhy, zaměřené na optimalizaci procesu řízení marketingověkomunikačních kampaní zpravodajství České televize. Práce potvrzuje hypotézu, že skupina českých adolescentů a dospělých preferuje z dostupných typů propagace formu aktuální upoutávky, s tím, že existují významné rozdíly v postojích a preferovaných formách propagace českého televizního zpravodajství u definovaných skupin české populace. Výzkum naopak vyvrací předpoklad kritického postoje českých dospělých a adolescentů vůči českému televiznímu zpravodajství.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the identification of key attributes of the Czech TV news with regard to their use for preparation and implementation of marketing campaigns. The thesis consists of three parts. The theoretical part offers a basic framework for the study of the of the Czech TV news and allows to formulate a hypothesis. The empirical part is composed of results of a quantitative research focused on viewer´s preferences in the Czech TV news. In the project part the thesis presents proposals aiming to optimize the process of marketing communications campaigns management of the News department of the Czech TV. The thesis confirms the hypothesis that Czech adolescents and adults prefer actual trailer from all available types of promotion. At the same time, it claims that there are significant differences in attitudes and in preferred forms of promotion in the Czech TV news in dif-ferent groups of the Czech population. The research, on the other hand, refuses the assump-tion of a negative attitude of Czech adolescents and adults towards the Czech TV news.
Klíčová slova
Média, marketing, televize, zpravodajství, ČT
Klíčová slova v angličtině
Media, Marketing, TVNews, Czech TV
Rozsah průvodní práce
93 s., 41 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je identifikace klíčových atributů českého televizního zpravodajství s ohledem na jejich uplatnění při přípravě a realizaci marketingových kampaní. Práci tvoří tři části. Teoretická část poskytuje základní rámec, ve kterém lze prostředí českého televizního zpravodajství studovat, a umožňuje formulovat hypotézy. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem zaměřeným na divácké priority spojené se sledováním českého televizního zpravodajství. V této souvislosti nabízí diplomová práce ve své projektové části návrhy, zaměřené na optimalizaci procesu řízení marketingověkomunikačních kampaní zpravodajství České televize. Práce potvrzuje hypotézu, že skupina českých adolescentů a dospělých preferuje z dostupných typů propagace formu aktuální upoutávky, s tím, že existují významné rozdíly v postojích a preferovaných formách propagace českého televizního zpravodajství u definovaných skupin české populace. Výzkum naopak vyvrací předpoklad kritického postoje českých dospělých a adolescentů vůči českému televiznímu zpravodajství.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the identification of key attributes of the Czech TV news with regard to their use for preparation and implementation of marketing campaigns. The thesis consists of three parts. The theoretical part offers a basic framework for the study of the of the Czech TV news and allows to formulate a hypothesis. The empirical part is composed of results of a quantitative research focused on viewer´s preferences in the Czech TV news. In the project part the thesis presents proposals aiming to optimize the process of marketing communications campaigns management of the News department of the Czech TV. The thesis confirms the hypothesis that Czech adolescents and adults prefer actual trailer from all available types of promotion. At the same time, it claims that there are significant differences in attitudes and in preferred forms of promotion in the Czech TV news in dif-ferent groups of the Czech population. The research, on the other hand, refuses the assump-tion of a negative attitude of Czech adolescents and adults towards the Czech TV news.
Klíčová slova
Média, marketing, televize, zpravodajství, ČT
Klíčová slova v angličtině
Media, Marketing, TVNews, Czech TV
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů vztahujících se k problematice masmédií, zejména s ohledem na televizní zpravodajství ve specifickém sociokulturním prostředí České republiky
2. V teoretické části práce popište psychosociální aspekty masové komunikace ve vztahu k mediálnímu publiku, charakterizujte televizní vysílání a blíže popište české televizní zpravodajství. Na základě analýzy dostupných odborných zdrojů specifikujte klíčové normativní a marketingové atributy českého televizního zpravodajství. Proveďte strategickou analýzu zpravodajství ČT.
3. Na základě poznatků shrnutých v teoretické části práce stanovte cíle a hypotézy diplomové práce.
4. V praktické části práce proveďte dotazníkové šetření mediálního publika českého televizního zpravodajství, zaměřte se na statistické potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
5. S využitím výsledků výzkumu navrhněte v projektové části práce možná východiska pro zefektivnění selfpromotion kampaní veřejnoprávního vysílatele zpravodajství
6. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů vztahujících se k problematice masmédií, zejména s ohledem na televizní zpravodajství ve specifickém sociokulturním prostředí České republiky
2. V teoretické části práce popište psychosociální aspekty masové komunikace ve vztahu k mediálnímu publiku, charakterizujte televizní vysílání a blíže popište české televizní zpravodajství. Na základě analýzy dostupných odborných zdrojů specifikujte klíčové normativní a marketingové atributy českého televizního zpravodajství. Proveďte strategickou analýzu zpravodajství ČT.
3. Na základě poznatků shrnutých v teoretické části práce stanovte cíle a hypotézy diplomové práce.
4. V praktické části práce proveďte dotazníkové šetření mediálního publika českého televizního zpravodajství, zaměřte se na statistické potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
5. S využitím výsledků výzkumu navrhněte v projektové části práce možná východiska pro zefektivnění selfpromotion kampaní veřejnoprávního vysílatele zpravodajství
6. Shrňte závěry diplomové práce a naznačte další možný vývoj řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, B. Tváří v tvář obrazovce. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85-850-11-7.
BLAŽEK, B. Venkov,města média. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85-850-11-7.
BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67.
DE PELSMACKER, P., GEVENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
ČULÍK, J. V hlavních zprávách: Televize: fakta, která před vámi zatajili. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-736-139-5.
KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. 1vyd. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-86155-16-1 .
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-6.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2 vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80- 7178-714-0.
SCHULZ, W., et al. Analýza obsahu mediálních sdělení . Irena Reifová. 2. dopl. vyd. Praha : Karolinum, 2004. 149 s. ISBN 80-246-0827-8.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
VÁGNER, I. Televizní zprávy - psychický nátlak. 1.vyd. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-7203-160-0.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, B. Tváří v tvář obrazovce. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. ISBN 80-85-850-11-7.
BLAŽEK, B. Venkov,města média. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85-850-11-7.
BURTON, G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67.
DE PELSMACKER, P., GEVENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
ČULÍK, J. V hlavních zprávách: Televize: fakta, která před vámi zatajili. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-736-139-5.
KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. 1vyd. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-86155-16-1 .
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-6.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. 2 vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80- 7178-714-0.
SCHULZ, W., et al. Analýza obsahu mediálních sdělení . Irena Reifová. 2. dopl. vyd. Praha : Karolinum, 2004. 149 s. ISBN 80-246-0827-8.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
VÁGNER, I. Televizní zprávy - psychický nátlak. 1.vyd. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-7203-160-0.