Diplomová práce zpracovává komunikační strategii Plzeňského kraje s veřejností. Samotnému návrhu strategie komunikace předchází vymezení nejdůležitějších pojmů z oblasti marketingové komunikace a veřejné správy včetně stanovení cílů práce a pracovních hypotéz. Praktická část obsahuje shrnutí současných komunikačních aktivit Plzeňského kraje s veřejností a výsledky analýzy využívání informačních zdrojů obyvateli kraje při komunikaci s úřady a institucemi veřejné správy. Na základě těchto údajů je v třetí projektové části navržena vlastní komunikační strategie Plzeňského kraje s veřejností. V závěru je zhodnocena platnost pracovních hypotéz a shrnuty dosažené výsledky práce.
Annotation in English
The diploma work has compiled a communication strategy of the Pilsen Region with the public. First, the most important terms in field of marketing communication and public administration including aims of this work and working hypotheses are present. Practical section of this work includes a summary of the present communication activities of the Pilsen Region with the public and results of an analysis how the information resources for the communication with the public administration are being used by the public. Based on these results the actual communication strategy of the Pilsen Region with the public is pro-posed in the third project section. In the final part the working hypotheses are evaluated and the obtained results are summarized.
Keywords
Komunikace, marketingové komunikace, public relations, komunikační strategie, veřejná správa, kraj, krajský úřad, Plzeňský kraj, Krajský úřad Plzeňského kraje.
Keywords in English
Communication, marketing communication, public relations, communication strategy, public administration, region, regional authority, the Pilsen Region, Regional Authority of the Pilsen Region.
Length of the covering note
95 s., 17 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce zpracovává komunikační strategii Plzeňského kraje s veřejností. Samotnému návrhu strategie komunikace předchází vymezení nejdůležitějších pojmů z oblasti marketingové komunikace a veřejné správy včetně stanovení cílů práce a pracovních hypotéz. Praktická část obsahuje shrnutí současných komunikačních aktivit Plzeňského kraje s veřejností a výsledky analýzy využívání informačních zdrojů obyvateli kraje při komunikaci s úřady a institucemi veřejné správy. Na základě těchto údajů je v třetí projektové části navržena vlastní komunikační strategie Plzeňského kraje s veřejností. V závěru je zhodnocena platnost pracovních hypotéz a shrnuty dosažené výsledky práce.
Annotation in English
The diploma work has compiled a communication strategy of the Pilsen Region with the public. First, the most important terms in field of marketing communication and public administration including aims of this work and working hypotheses are present. Practical section of this work includes a summary of the present communication activities of the Pilsen Region with the public and results of an analysis how the information resources for the communication with the public administration are being used by the public. Based on these results the actual communication strategy of the Pilsen Region with the public is pro-posed in the third project section. In the final part the working hypotheses are evaluated and the obtained results are summarized.
Keywords
Komunikace, marketingové komunikace, public relations, komunikační strategie, veřejná správa, kraj, krajský úřad, Plzeňský kraj, Krajský úřad Plzeňského kraje.
Keywords in English
Communication, marketing communication, public relations, communication strategy, public administration, region, regional authority, the Pilsen Region, Regional Authority of the Pilsen Region.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace a marketingových komunikací s důrazem na vztahy s veřejností v oblasti veřejné správy, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat (kraj, krajský úřad, veřejná správa, samospráva, státní správa aj.).
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikace Plzeňského kraje.
3. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků komunikace zvolené krajské samosprávy a krajského úřadu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry pro tvorbu komunikační strategie.
5. S využitím dostupných metod, forem a prostředků navrhněte komunikační strategii Plzeňského kraje s veřejností, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v jeho realizaci.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti teorie komunikace a marketingových komunikací s důrazem na vztahy s veřejností v oblasti veřejné správy, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat (kraj, krajský úřad, veřejná správa, samospráva, státní správa aj.).
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro analýzu současného stavu komunikace Plzeňského kraje.
3. Zpracujte analýzu současných metod, forem a prostředků komunikace zvolené krajské samosprávy a krajského úřadu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry pro tvorbu komunikační strategie.
5. S využitím dostupných metod, forem a prostředků navrhněte komunikační strategii Plzeňského kraje s veřejností, zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i případná rizika v jeho realizaci.
Recommended resources
Foret, M. - Marketing : základy a principy : [marketingové prostředí, řízení, nástroje, postupy], vyd. 1., Brno: Computer Press, 2003, s. 199, ISBN 80-7226-888-0
Horáková, I.: Strategie firemní komunikace, 1. vyd., Praha: Management Press, 2000, s. 233, ISBN 80-85943-99-9
Hradiská, E.: Psychologie marketingových komunikací, 1.vyd., Brno: Vysoké učení technické, 1999, s.141, ISBN 80-214-1421-9
Kotler, P. - Marketing management, 10. rozš. vyd., Praha: Grada, 2001, s. 719 s., ISBN 80-247-0016-6
Kotler, P. - Moderní marketing : 4. evropské vydání, 1.vyd., Praha: Grada, 2007, s. 1041, ISBN 978-80-247-1545-2
Němec, P. : Public Relations : Zásady komunikace s veřejností, 1. vyd., Praha : Management Press, 1993, s. 114, ISBN 80-85603-26-8
Osvaldová, B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace, 3. rozš. vyd., Praha: Libri, 2007, s. 263, ISBN 978-80-7277-266-7
Pelsmacker, P. de - Marketingová komunikace, Praha : Grada, 2003 , s. 581, ISBN 80-247-0254-1
Rektořík, J. - Jak řídit kraj, město, obec, 1. vyd., Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2002, s. 128 s., ISBN 80-210-2957-9
Recommended resources
Foret, M. - Marketing : základy a principy : [marketingové prostředí, řízení, nástroje, postupy], vyd. 1., Brno: Computer Press, 2003, s. 199, ISBN 80-7226-888-0
Horáková, I.: Strategie firemní komunikace, 1. vyd., Praha: Management Press, 2000, s. 233, ISBN 80-85943-99-9
Hradiská, E.: Psychologie marketingových komunikací, 1.vyd., Brno: Vysoké učení technické, 1999, s.141, ISBN 80-214-1421-9
Kotler, P. - Marketing management, 10. rozš. vyd., Praha: Grada, 2001, s. 719 s., ISBN 80-247-0016-6
Kotler, P. - Moderní marketing : 4. evropské vydání, 1.vyd., Praha: Grada, 2007, s. 1041, ISBN 978-80-247-1545-2
Němec, P. : Public Relations : Zásady komunikace s veřejností, 1. vyd., Praha : Management Press, 1993, s. 114, ISBN 80-85603-26-8
Osvaldová, B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace, 3. rozš. vyd., Praha: Libri, 2007, s. 263, ISBN 978-80-7277-266-7
Pelsmacker, P. de - Marketingová komunikace, Praha : Grada, 2003 , s. 581, ISBN 80-247-0254-1
Rektořík, J. - Jak řídit kraj, město, obec, 1. vyd., Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2002, s. 128 s., ISBN 80-210-2957-9