Hlavním cílem této diplomové práce je stanovení komunikační strategie pro neziskovou organizaci Horizont, spadající pod Centrum sociálních služeb ve Zlíně. Na začátku je pro-vedena obecná analýza možností a vhodných způsobů komunikace neziskových organizací, poté audit aktuálního stavu v dané organizaci, a projektová část se zabývá návrhem komu-nikačního modelu. Klíčovým prvkem je fakt, že práce byla od začátku koncipována pro aplikaci v konkrétních podmínkách CSS Horizont Zlín, a organizace do budoucna plánuje na jejím základě vytvořit obecnou komunikační platformu.
Anotace v angličtině
The primary objective of this thesis is to set up the communication strategy for the non-profit organisation Horizont, which comes under the competence of the Centre for Social Services in Zlín. In the first part of the thesis, the general analysis of possibilities and sui-table communication vehicles is carried out, then the audit of actual state of communicati-on in given organisation and finally the project part specifies the proposed communication model. The key theme is that the thesis was conceived for the application in real conditions from the very beginning, and CSS Horizont will use it in the future as a basis for creation of their general communication platform.
Hlavním cílem této diplomové práce je stanovení komunikační strategie pro neziskovou organizaci Horizont, spadající pod Centrum sociálních služeb ve Zlíně. Na začátku je pro-vedena obecná analýza možností a vhodných způsobů komunikace neziskových organizací, poté audit aktuálního stavu v dané organizaci, a projektová část se zabývá návrhem komu-nikačního modelu. Klíčovým prvkem je fakt, že práce byla od začátku koncipována pro aplikaci v konkrétních podmínkách CSS Horizont Zlín, a organizace do budoucna plánuje na jejím základě vytvořit obecnou komunikační platformu.
Anotace v angličtině
The primary objective of this thesis is to set up the communication strategy for the non-profit organisation Horizont, which comes under the competence of the Centre for Social Services in Zlín. In the first part of the thesis, the general analysis of possibilities and sui-table communication vehicles is carried out, then the audit of actual state of communicati-on in given organisation and finally the project part specifies the proposed communication model. The key theme is that the thesis was conceived for the application in real conditions from the very beginning, and CSS Horizont will use it in the future as a basis for creation of their general communication platform.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na komunikační strategii a formulujte teoretická východiska pro analýzu komunikačních aktivit Centra sociálních služeb Horizont Zlín. Identifikujte účel, fungování, cíle a zásady práce neziskových organizací.
2. Charakterizujte cíle diplomové práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Proveďte analýzu činnosti Centra sociálních služeb Horizont Zlín se zaměřením na komunikační strategii směřující na dárce (soukromé i firemní), klienty (jejich rozdělení), zprostředkovatele (nadace a fondy), agentury (marketingová praxe zaměřená na sociální sféru) a státní strukturu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
5. Na podkladě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt vedoucí k zefektivnění současných forem komunikace Centra sociálních služeb Horizont Zlín, určete a charakterizujte nové komunikační cíle, stanovte jejich realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů, stručně charakterizujte ekonomickou náročnost Vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na komunikační strategii a formulujte teoretická východiska pro analýzu komunikačních aktivit Centra sociálních služeb Horizont Zlín. Identifikujte účel, fungování, cíle a zásady práce neziskových organizací.
2. Charakterizujte cíle diplomové práce a stanovte pracovní hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
3. Proveďte analýzu činnosti Centra sociálních služeb Horizont Zlín se zaměřením na komunikační strategii směřující na dárce (soukromé i firemní), klienty (jejich rozdělení), zprostředkovatele (nadace a fondy), agentury (marketingová praxe zaměřená na sociální sféru) a státní strukturu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
5. Na podkladě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt vedoucí k zefektivnění současných forem komunikace Centra sociálních služeb Horizont Zlín, určete a charakterizujte nové komunikační cíle, stanovte jejich realizaci v čase, určete zpětnou vazbu a způsob kontroly cílů, stručně charakterizujte ekonomickou náročnost Vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
Filantropie v České republice a účast občanů na věcech veřejných. Praha, Open Society Fund 2000.
Frič, Pavol a kol: Dárcovství a dobrovolnictví v České republice. Praha, NROS-Agnes 2001.
Seznam doporučené literatury
Filantropie v České republice a účast občanů na věcech veřejných. Praha, Open Society Fund 2000.
Frič, Pavol a kol: Dárcovství a dobrovolnictví v České republice. Praha, NROS-Agnes 2001.