Hlavním cílem diplomové práce je vypracování analýzy konkurenčního prostředí Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. V teoretické části je zpracována rešerše litera-tury, je zde zmínka o dosavadním stavu řešení dané problematiky a také vysvětleny pojmy týkající se marketingu a konkurence se zaměřením na oblast školství. V praktické části se zabývám charakteristikou zvolené instituce a analýzou jejích konkurentů. Ve své práci využívám následující přístupy: Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, dále SWOT analýzu, zobrazuji také mapu tržního bojiště. Na základě zpracovaných analýz pak hodnotím sou-časné postavení instituce ve vztahu ke konkurentům. V projektové části navrhuji na základě zjištěných výsledků doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti Fakulty multimediálních komunikací.
Annotation in English
The main aim of the diploma thesis is to carry out a competitive environment analysis at the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University in Zlín. The theoretical part contains literary search and a short description of the current state of the problems as well as the summary of terms on marketing and school competitive environment. The practical part explores the characteristics of the selected institution and gives the analysis of its documents. The following methods used at the diploma thesis are Porter's 5 forces analysis and SWOT analysis. I have also enclosed a map of the market battleground. The elaborated analysis then provides the outcome which helps me to evaluate the current position of the institution towards its competitors. The project part deals with suggestions which might increase competitiveness of the Faculty of Multimedia Communications.
Marketing, competition, education, Porter's 5 forces analysis, SWOT analysis, map of the market battleground
Length of the covering note
106
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování analýzy konkurenčního prostředí Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. V teoretické části je zpracována rešerše litera-tury, je zde zmínka o dosavadním stavu řešení dané problematiky a také vysvětleny pojmy týkající se marketingu a konkurence se zaměřením na oblast školství. V praktické části se zabývám charakteristikou zvolené instituce a analýzou jejích konkurentů. Ve své práci využívám následující přístupy: Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, dále SWOT analýzu, zobrazuji také mapu tržního bojiště. Na základě zpracovaných analýz pak hodnotím sou-časné postavení instituce ve vztahu ke konkurentům. V projektové části navrhuji na základě zjištěných výsledků doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti Fakulty multimediálních komunikací.
Annotation in English
The main aim of the diploma thesis is to carry out a competitive environment analysis at the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University in Zlín. The theoretical part contains literary search and a short description of the current state of the problems as well as the summary of terms on marketing and school competitive environment. The practical part explores the characteristics of the selected institution and gives the analysis of its documents. The following methods used at the diploma thesis are Porter's 5 forces analysis and SWOT analysis. I have also enclosed a map of the market battleground. The elaborated analysis then provides the outcome which helps me to evaluate the current position of the institution towards its competitors. The project part deals with suggestions which might increase competitiveness of the Faculty of Multimedia Communications.
Marketing, competition, education, Porter's 5 forces analysis, SWOT analysis, map of the market battleground
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích, konkurenci a konkurenceschopnosti obecně se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství.
2. Analyzujte dosavadní stav řešení dané problematiky.
3. Stanovte pracovní hypotézy.
4. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a SWOT analýzu zvolené instituce.
5. Zhodnoďte výsledky analýz ve vztahu ke konkurentům instituce a vyhodnoťte pracovní hypotézy.
6. Na základě zjištěných výsledků formulujte vhodná doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti instituce.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích, konkurenci a konkurenceschopnosti obecně se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství.
2. Analyzujte dosavadní stav řešení dané problematiky.
3. Stanovte pracovní hypotézy.
4. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a SWOT analýzu zvolené instituce.
5. Zhodnoďte výsledky analýz ve vztahu ke konkurentům instituce a vyhodnoťte pracovní hypotézy.
6. Na základě zjištěných výsledků formulujte vhodná doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti instituce.
Recommended resources
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti (1), 1. vydání, Praha: Radix, 2002, 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy, 1. vydání, Plzeň: Cechtuma, 2002, 111 s. ISBN 80-903225-2-2
EGER, L. Komunikace školy s veřejností, 1. vydání, Plzeň: Západočeská univerzita, 2001, 122 s. ISBN 80-7082-828-5
FORET M. Marketingová komunikace, 2. vydání, Brno: Masarykova univerzita, 1997, 157 s. ISBN 80-210-1681-7
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, přel. J. Novotná, 1. vydání, Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7
JAKUBÍKOVÁ, D. Aplikace marketingu ve školství, 1. vydání, Plzeň: Západočeská univerzita, 1998, 139 s. ISBN 80-7082-453-0
KOTLER, P. Marketing a management, 10. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001, 789 s. ISBN 80-247-0016-6.
PORTER, M. E. Konkurenční strategie: Metody pro analýzu odvětví a konkurentů, 1. vydání, Praha: Victoria Publishing, 1994, 401 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. E. Konkurenční výhoda, Praha: Victoria Publishing, 1994, 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu, 1.vydání, Praha: Grada Publishing, 1998, 92s. ISMN 80-7169-536-X.
REKTOŘÍK, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací, 1. vydání, Brno: ESF MU, 1998, ISBN 80-210-1810-0
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy, 1. vydání, Praha: ASI, 2006, 300 s. ISBN 80-7357-176-5
SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu, Plzeň: Čeněk, 205, 340 s. ISBN 80-86898-48-2
Recommended resources
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti (1), 1. vydání, Praha: Radix, 2002, 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy, 1. vydání, Plzeň: Cechtuma, 2002, 111 s. ISBN 80-903225-2-2
EGER, L. Komunikace školy s veřejností, 1. vydání, Plzeň: Západočeská univerzita, 2001, 122 s. ISBN 80-7082-828-5
FORET M. Marketingová komunikace, 2. vydání, Brno: Masarykova univerzita, 1997, 157 s. ISBN 80-210-1681-7
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, přel. J. Novotná, 1. vydání, Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7
JAKUBÍKOVÁ, D. Aplikace marketingu ve školství, 1. vydání, Plzeň: Západočeská univerzita, 1998, 139 s. ISBN 80-7082-453-0
KOTLER, P. Marketing a management, 10. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001, 789 s. ISBN 80-247-0016-6.
PORTER, M. E. Konkurenční strategie: Metody pro analýzu odvětví a konkurentů, 1. vydání, Praha: Victoria Publishing, 1994, 401 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. E. Konkurenční výhoda, Praha: Victoria Publishing, 1994, 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu, 1.vydání, Praha: Grada Publishing, 1998, 92s. ISMN 80-7169-536-X.
REKTOŘÍK, J. Ekonomika a řízení neziskových organizací, 1. vydání, Brno: ESF MU, 1998, ISBN 80-210-1810-0
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy, 1. vydání, Praha: ASI, 2006, 300 s. ISBN 80-7357-176-5
SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu, Plzeň: Čeněk, 205, 340 s. ISBN 80-86898-48-2