Práce se zaměřuje na průzkum orientace marketingové strategie trhu v oblasti cizojazyčných mateřských škol v ČR. Tato orientace úzce souvisí se sledováním perspektivy vývoje trhu
cizojazyčných mateřských škol v ČR. Práce hodnotí názor zákazníků na služby poskytované
v cizojazyčných mateřských zařízeních a jeho vývoj v průběhu využívání těchto služeb. Bylo provedeno zpracování výsledků odpovědí dvou skupin rodičů. V první skupině byli rodiče, kteří se rozhodli služby využívat, ale dosud žádnou osobní zkušenost s uvedenými službami nemají. Ve druhé skupině jsou rodiče, kteří s nabízenými službami již jedno nebo víceletou zkušenost mají.
Cílem práce bylo zjistit soubor požadavků na výběr zařízení a kritéria, podle nichž si rodiče
příslušná zařízení vybírají. Ukazuje se, že vnímání požadavků na poskytované služby
se v průběhu získávání osobních zkušeností mění. Zjištěné skutečnosti by mohly významně
přispět k marketingové strategii nabídky služeb a to nejen u cizojazyčných mateřských zařízení.
Anotace v angličtině
This work focuses to the survey of marketing strategy of foreign language nursery schools
market in Czech Republic. This survey bears closely to the market monitoring and prospects. Opinions of school service customers and their changes were observed during the period
of service utilization. Data from two groups of customers was evaluated. There were only
customers without any knowledge of nursery school services in the first group. There were
customers with at least one year of services knowledge in the second group.
The aim of this work was to determine the most important demands and criterions for choosing nursery school. There was proved that customers demands are changing during the service
utilization. This fact should considerably improve the marketing strategy of services offers
not only in the field of nursery schools.
Klíčová slova
Průzkumná sonda; perspektiva trhu; kritéria šetření; soukromé cizojazyčné mateřské školy; vzdělávání; dotazník; sběr dat; potenciální a stávající zákazník; kauzální výzkum; deskriptivní výzkum; výzkum potřeb; sémantický diferenciál; škálování; analýza dat; kvalita služeb; očeká-vání rodičů; kritéria pro výběr; vnímání služby v čase; profilace cílové skupiny; komunikační kanál; argumentační faktory.
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire survey, market prospect, survey criterions, private foreign language nursery schools, education, question-form, data acquisition, potential and present customer, causa
research, descriptive research, requirement investigation, semantic differential, data analysis, service quality, parents expectancy, selection criterions, service perceiving, target group
profiling, transfer channel, reason factors.
Rozsah průvodní práce
69 s., 8 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na průzkum orientace marketingové strategie trhu v oblasti cizojazyčných mateřských škol v ČR. Tato orientace úzce souvisí se sledováním perspektivy vývoje trhu
cizojazyčných mateřských škol v ČR. Práce hodnotí názor zákazníků na služby poskytované
v cizojazyčných mateřských zařízeních a jeho vývoj v průběhu využívání těchto služeb. Bylo provedeno zpracování výsledků odpovědí dvou skupin rodičů. V první skupině byli rodiče, kteří se rozhodli služby využívat, ale dosud žádnou osobní zkušenost s uvedenými službami nemají. Ve druhé skupině jsou rodiče, kteří s nabízenými službami již jedno nebo víceletou zkušenost mají.
Cílem práce bylo zjistit soubor požadavků na výběr zařízení a kritéria, podle nichž si rodiče
příslušná zařízení vybírají. Ukazuje se, že vnímání požadavků na poskytované služby
se v průběhu získávání osobních zkušeností mění. Zjištěné skutečnosti by mohly významně
přispět k marketingové strategii nabídky služeb a to nejen u cizojazyčných mateřských zařízení.
Anotace v angličtině
This work focuses to the survey of marketing strategy of foreign language nursery schools
market in Czech Republic. This survey bears closely to the market monitoring and prospects. Opinions of school service customers and their changes were observed during the period
of service utilization. Data from two groups of customers was evaluated. There were only
customers without any knowledge of nursery school services in the first group. There were
customers with at least one year of services knowledge in the second group.
The aim of this work was to determine the most important demands and criterions for choosing nursery school. There was proved that customers demands are changing during the service
utilization. This fact should considerably improve the marketing strategy of services offers
not only in the field of nursery schools.
Klíčová slova
Průzkumná sonda; perspektiva trhu; kritéria šetření; soukromé cizojazyčné mateřské školy; vzdělávání; dotazník; sběr dat; potenciální a stávající zákazník; kauzální výzkum; deskriptivní výzkum; výzkum potřeb; sémantický diferenciál; škálování; analýza dat; kvalita služeb; očeká-vání rodičů; kritéria pro výběr; vnímání služby v čase; profilace cílové skupiny; komunikační kanál; argumentační faktory.
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire survey, market prospect, survey criterions, private foreign language nursery schools, education, question-form, data acquisition, potential and present customer, causa
research, descriptive research, requirement investigation, semantic differential, data analysis, service quality, parents expectancy, selection criterions, service perceiving, target group
profiling, transfer channel, reason factors.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická (terminologická) východiska práce.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metodologii zpracování.
3. Charakterizujte současný trh předškolních zařízení obecně, sociodemografické prostředí ČR, zohledněte aktuální situaci v oblasti soukromých cizojazyčných předškolních zařízení z hlediska jejich kvality a komunikace.
4. Na základě sekundárních dat (analýzy nabídky) a primárního šetření (analyzujícího stranu poptávky u nových a stávajících zákazníků)analyzujte vnímání determinantů kvality.
5. Z analýz vyvoďte závěry a doporučení pro budoucí působení cizojazyčných školek na českém trhu s důrazem na nastavení komunikačních apelů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická (terminologická) východiska práce.
2. Stanovte cíle, hypotézy a metodologii zpracování.
3. Charakterizujte současný trh předškolních zařízení obecně, sociodemografické prostředí ČR, zohledněte aktuální situaci v oblasti soukromých cizojazyčných předškolních zařízení z hlediska jejich kvality a komunikace.
4. Na základě sekundárních dat (analýzy nabídky) a primárního šetření (analyzujícího stranu poptávky u nových a stávajících zákazníků)analyzujte vnímání determinantů kvality.
5. Z analýz vyvoďte závěry a doporučení pro budoucí působení cizojazyčných školek na českém trhu s důrazem na nastavení komunikačních apelů.
Seznam doporučené literatury
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice-Bílá kniha. Ústav pro informace ve vzdělávání-nakladatelství Tauris, 2001. ISBN 80-211-0372-8
Kozel, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Grada Publishing Praha 2006. 280s. ISBN 80-247-0966-X
Zbořil, Kamil. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. 2.vyd. VŠE. Oeco-nomica Praha 2003. 171s. ISBN 80-245-0615-7
Foret, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Grada Publishing Praha 2003. 159s. ISBN 80-247-0385-8
Světlík, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1.vyd. Aspi 2006. 300s. ISBN 80-7357-176-5
De Pelsmacker, Patrick. Geuens, Maggie. Van den Bergh, Joeri. Marketingová komunikace. Dotisk. Grada Publishing Praha 2007. 600s.ISBN 80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice-Bílá kniha. Ústav pro informace ve vzdělávání-nakladatelství Tauris, 2001. ISBN 80-211-0372-8
Kozel, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Grada Publishing Praha 2006. 280s. ISBN 80-247-0966-X
Zbořil, Kamil. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. 2.vyd. VŠE. Oeco-nomica Praha 2003. 171s. ISBN 80-245-0615-7
Foret, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Grada Publishing Praha 2003. 159s. ISBN 80-247-0385-8
Světlík, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 1.vyd. Aspi 2006. 300s. ISBN 80-7357-176-5
De Pelsmacker, Patrick. Geuens, Maggie. Van den Bergh, Joeri. Marketingová komunikace. Dotisk. Grada Publishing Praha 2007. 600s.ISBN 80-247-0254-1