Tato diplomová práce se zabývá analýzou firemní kultury ve společnosti Siemens Industrial Turbomachinery v návaznosti na aktuální změny, kterými tato společnost v současnosti pro-chází. V roce 2003 proběhla akvizice divize spol. Alstom Power do spol. Siemens, jíž je Siemens Industrial Turbomachinery součástí, a došlo ke změně firemní kultury. V návaznosti na situaci na světových trzích s energií došlo k prudkému růstu zakázek a masivnímu náboru nových zaměstnanců do společnosti. Zároveň s touto situací rostla po-ptávka firem po technických odbornících, kterých je v současné době v České republice i Jihomoravském kraji akutní nedostatek. Tento nedostatek kvalifikovaných technických pra-covníků se začal projevovat od r. 2006 a od té doby neustále roste. Zvyšující poptávka vede firmy ke změnám náborové strategie, externí komunikace a k rozvoji firemní kultury, benefi-tů a růstu mezd. Ruku v ruce s náborovou strategií je nutné rozvíjet i adaptační a stabilizač-ní proces a interní komunikaci, protože samotným náborem zaměstnanců není proces u kon-ce a firmy musí věnovat velkou míru energie i stabilizaci a retenci.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the analysis of the company culture in Siemens Industrial Turbo machinery in connection with topical process of change. The 2003 acquisition of Alstom Power to Siemens Company meant a profound change in a company culture. The situation on the global energy markets had a great impact on the growth of orders and mas-sive employee recruitment followed. At the same time there was a want of technical profes-sionals in the Czech Republic and South Moravia in particular. This want of qualified tech-nical workers has been relevant since 2006 and is constantly increasing. The growing de-mand is forcing the companies to change their recruiting policy as well as communication and company culture, benefits and let alone the growth of wages. The development of recruiting strategy goes hand in hand with the development of the process of adaptability and stability as well as internal communication because this is where the companies have to focus on the stability itself and retention.
Keywords
Firemní kultura, Corporate Identity, Human Resources, Human Capital, Motivace
Keywords in English
Company Culture, Corporate Identity, Human Resources, Human Capital, Motivation
Length of the covering note
78, 3 str. přílohy
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá analýzou firemní kultury ve společnosti Siemens Industrial Turbomachinery v návaznosti na aktuální změny, kterými tato společnost v současnosti pro-chází. V roce 2003 proběhla akvizice divize spol. Alstom Power do spol. Siemens, jíž je Siemens Industrial Turbomachinery součástí, a došlo ke změně firemní kultury. V návaznosti na situaci na světových trzích s energií došlo k prudkému růstu zakázek a masivnímu náboru nových zaměstnanců do společnosti. Zároveň s touto situací rostla po-ptávka firem po technických odbornících, kterých je v současné době v České republice i Jihomoravském kraji akutní nedostatek. Tento nedostatek kvalifikovaných technických pra-covníků se začal projevovat od r. 2006 a od té doby neustále roste. Zvyšující poptávka vede firmy ke změnám náborové strategie, externí komunikace a k rozvoji firemní kultury, benefi-tů a růstu mezd. Ruku v ruce s náborovou strategií je nutné rozvíjet i adaptační a stabilizač-ní proces a interní komunikaci, protože samotným náborem zaměstnanců není proces u kon-ce a firmy musí věnovat velkou míru energie i stabilizaci a retenci.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the analysis of the company culture in Siemens Industrial Turbo machinery in connection with topical process of change. The 2003 acquisition of Alstom Power to Siemens Company meant a profound change in a company culture. The situation on the global energy markets had a great impact on the growth of orders and mas-sive employee recruitment followed. At the same time there was a want of technical profes-sionals in the Czech Republic and South Moravia in particular. This want of qualified tech-nical workers has been relevant since 2006 and is constantly increasing. The growing de-mand is forcing the companies to change their recruiting policy as well as communication and company culture, benefits and let alone the growth of wages. The development of recruiting strategy goes hand in hand with the development of the process of adaptability and stability as well as internal communication because this is where the companies have to focus on the stability itself and retention.
Keywords
Firemní kultura, Corporate Identity, Human Resources, Human Capital, Motivace
Keywords in English
Company Culture, Corporate Identity, Human Resources, Human Capital, Motivation
Research Plan
1. Definujte cíl práce, hypotézy a charakterizujte literaturu, která se zabývá danou tematikou.
2. Zpracujte souhrnný pohled na změny na trhu práce v období od roku 1990 do současnosti a nalezněte souvislosti se změnami marketingového chování firem v této oblasti, včetně faktorů ovlivňujících firemní kulturu.
3. Definujte a popište nové pojmy a aktivity - (např. interní marketing, interní komunikace, corporate responsibility, Human Capital, případně další) a zhodnoťte roli marketingové komunikace v této oblasti.
4. Posuďte, nakolik se tyto změny v personální práci odrážejí v celkové integrované marketingové komunikaci Vaší firmy a jak ovlivňují tvorbu marketingové a komunikační strategie.
5. Analýzujte pilíře firemní kultury společnosti Siemens Industrial Turbomachinery s.r.o.a nástroje, které využívá, analyzujte cílové skupiny a pomocí Balanced Scorecard analyzujte efektivnost některých nástrojů.
6. Vyvoďte adekvátní závěry pro marketingové komunikace a manažerská opatření na základě firemní analýzy interní komunikace.
7. Posuďte naplnění cíle a platnost stanovených hypotéz, naznačte další cesty řešení daného jevu.
Research Plan
1. Definujte cíl práce, hypotézy a charakterizujte literaturu, která se zabývá danou tematikou.
2. Zpracujte souhrnný pohled na změny na trhu práce v období od roku 1990 do současnosti a nalezněte souvislosti se změnami marketingového chování firem v této oblasti, včetně faktorů ovlivňujících firemní kulturu.
3. Definujte a popište nové pojmy a aktivity - (např. interní marketing, interní komunikace, corporate responsibility, Human Capital, případně další) a zhodnoťte roli marketingové komunikace v této oblasti.
4. Posuďte, nakolik se tyto změny v personální práci odrážejí v celkové integrované marketingové komunikaci Vaší firmy a jak ovlivňují tvorbu marketingové a komunikační strategie.
5. Analýzujte pilíře firemní kultury společnosti Siemens Industrial Turbomachinery s.r.o.a nástroje, které využívá, analyzujte cílové skupiny a pomocí Balanced Scorecard analyzujte efektivnost některých nástrojů.
6. Vyvoďte adekvátní závěry pro marketingové komunikace a manažerská opatření na základě firemní analýzy interní komunikace.
7. Posuďte naplnění cíle a platnost stanovených hypotéz, naznačte další cesty řešení daného jevu.
Recommended resources
Brooks Ian: Firemní kultura, Computer Press 2003, ISBN-80-7226-763-9
Šigut Zdeněk: Firemní kultura a lidské zdroje, ASPI Publishing 2006, ISBN 80-7357-646-7
Amstrong, Michael: Řízení lidských zdrojů, Grada Publishing 1999, ISBN 80-247-0469-2
Nový Ivan, Schroll-Machl Sylvia: Spolupráce přes hranice kultur, Management Press 2005, ISBN 80-726-1121-6
Svoboda, Václav: Corporate Identity, UTB 2004, ISBN 80-247-0012-3
Fitz, J., Philips J., J.: A new vision for human resources, Crisp Management library 1998, ISBN 1-56052-488-X
Šronek, I.: Kultura v mezinárodním podnikání. Grada Publishing 2000, ISBN 80-247-0012-3
Dowling, J., P, Welch, E. D.: International Human Resource management, Managing people in a Multinational company, South western college publishing 1998, ISBN 0-538-86137-1
Aktuální časopisecké studie, osobní konzultace s odborníky v oboru..
Recommended resources
Brooks Ian: Firemní kultura, Computer Press 2003, ISBN-80-7226-763-9
Šigut Zdeněk: Firemní kultura a lidské zdroje, ASPI Publishing 2006, ISBN 80-7357-646-7
Amstrong, Michael: Řízení lidských zdrojů, Grada Publishing 1999, ISBN 80-247-0469-2
Nový Ivan, Schroll-Machl Sylvia: Spolupráce přes hranice kultur, Management Press 2005, ISBN 80-726-1121-6
Svoboda, Václav: Corporate Identity, UTB 2004, ISBN 80-247-0012-3
Fitz, J., Philips J., J.: A new vision for human resources, Crisp Management library 1998, ISBN 1-56052-488-X
Šronek, I.: Kultura v mezinárodním podnikání. Grada Publishing 2000, ISBN 80-247-0012-3
Dowling, J., P, Welch, E. D.: International Human Resource management, Managing people in a Multinational company, South western college publishing 1998, ISBN 0-538-86137-1
Aktuální časopisecké studie, osobní konzultace s odborníky v oboru..