Cílem této diplomové práce je navrhnout konkrétní opatření vedoucí k zefektivnění stá-vající marketingové komunikace řetězce LIDL. První část této práce se zabývá teoretický-mi základy retail marketingového a komunikačního mixu, analýzy konkurence a koncepce obsahu efektivního marketingového sdělení. V druhé části je charakterizována společnost LIDL i její konkurenti a identifikovány hlavní apely používané ve stávající marketingové komunikaci společnosti LIDL. Tyto apely jsou poté porovnány s nejdůležitějšími kritérii českých zákazníků při výběru diskontů jako hlavního nákupního místa a vnímáním společ-nosti LIDL v těchto kritériích. V třetí části jsou pak použitím teoretického modelu identifi-kovány takové apely, které výše zmíněná kritéria výběru diskontů a vnímání společnosti LIDL v nich zohledňují a jsou navržena konkrétní opatření k exekuci marketingové komu-nikace používající tyto apely.
Anotace v angličtině
Objective of this Master Thesis is a proposal of measures which will make the current marketing communication of retailer LIDL more effective. First part of this Thesis deals with theoretical foundations of the Retail Marketing and Communication mix, competitor’s analysis and creation of an effective marketing message. In the second part LIDL and its competitors are described and main appeals used in its current marketing communication are determined. These appeals are then compared to the most important discount stores selection criteria of Czech shoppers and to perception of LIDL in these criteria. In the third part are then (using a theoretical method) determined such appeals which are taking the identified discount stores selection criteria and LIDL’s perception in them into account. After that concrete measures for execution of the marketing communication using these appeals are suggested.
Klíčová slova
retailový marketingový a komunikační mix, maloobchod, diskont, kritéria výběru prodejny, hlavní nákupní místo, obsah marketingového sdělení, apel
Klíčová slova v angličtině
Retail Marketing and Communication mix, retail, discount, store selection criteria, main shopping place, marketing message content, appeal
Rozsah průvodní práce
87 s., 2 s. obr.příloh
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této diplomové práce je navrhnout konkrétní opatření vedoucí k zefektivnění stá-vající marketingové komunikace řetězce LIDL. První část této práce se zabývá teoretický-mi základy retail marketingového a komunikačního mixu, analýzy konkurence a koncepce obsahu efektivního marketingového sdělení. V druhé části je charakterizována společnost LIDL i její konkurenti a identifikovány hlavní apely používané ve stávající marketingové komunikaci společnosti LIDL. Tyto apely jsou poté porovnány s nejdůležitějšími kritérii českých zákazníků při výběru diskontů jako hlavního nákupního místa a vnímáním společ-nosti LIDL v těchto kritériích. V třetí části jsou pak použitím teoretického modelu identifi-kovány takové apely, které výše zmíněná kritéria výběru diskontů a vnímání společnosti LIDL v nich zohledňují a jsou navržena konkrétní opatření k exekuci marketingové komu-nikace používající tyto apely.
Anotace v angličtině
Objective of this Master Thesis is a proposal of measures which will make the current marketing communication of retailer LIDL more effective. First part of this Thesis deals with theoretical foundations of the Retail Marketing and Communication mix, competitor’s analysis and creation of an effective marketing message. In the second part LIDL and its competitors are described and main appeals used in its current marketing communication are determined. These appeals are then compared to the most important discount stores selection criteria of Czech shoppers and to perception of LIDL in these criteria. In the third part are then (using a theoretical method) determined such appeals which are taking the identified discount stores selection criteria and LIDL’s perception in them into account. After that concrete measures for execution of the marketing communication using these appeals are suggested.
Klíčová slova
retailový marketingový a komunikační mix, maloobchod, diskont, kritéria výběru prodejny, hlavní nákupní místo, obsah marketingového sdělení, apel
Klíčová slova v angličtině
Retail Marketing and Communication mix, retail, discount, store selection criteria, main shopping place, marketing message content, appeal
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k oblasti nastavení komunikačního mixu pro maloobchodní jednotky. Pozornost věnujte trendům v českém maloobchodě.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte společnost Lidl, její stávající komunikační aktivity a konkurenční prostředí.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat analyzujte vybrané aspekty vnímání obchodního řetězce Lidl spotřebiteli v ČR.
5. Navrhněte změny stávajících komunikačních aktivit společnosti LIDL tak, aby identifikované problematické oblasti vnímání této společnosti byly eliminovány.
6. Verifikujte hypotézy a upozorněte na přednosti i možná rizika (limity) Vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k oblasti nastavení komunikačního mixu pro maloobchodní jednotky. Pozornost věnujte trendům v českém maloobchodě.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte společnost Lidl, její stávající komunikační aktivity a konkurenční prostředí.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat analyzujte vybrané aspekty vnímání obchodního řetězce Lidl spotřebiteli v ČR.
5. Navrhněte změny stávajících komunikačních aktivit společnosti LIDL tak, aby identifikované problematické oblasti vnímání této společnosti byly eliminovány.
6. Verifikujte hypotézy a upozorněte na přednosti i možná rizika (limity) Vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, Petr, ZADRAŽILOVÁ, Dana a kol. Retail Management. 2007. vyd. Praha : Management press, 2007. 309 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunice. 2003. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Philip. Marketing management : Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přeprac. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
MC GOLDRICK, Peter J. Retail marketing. London ; New York ; St. Louis : McGraw-Hill Book Company, 1990. 362 s. ISBN 0-07-084159-4.
PRAŽSKÁ, Lenka, JINDRA, Jiří. Obchodní podnikání : Retail management. 1. vyd . Praha: Management Press, 1997 . 880 s. ISBN 80-85943-48-4.
TELLIS, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, spol.s.r.o., 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
Další zdroje:
Shopping Monitor 2006/2007. 2006. Praha : Gfk Praha a Incoma Research, 2006.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, Petr, ZADRAŽILOVÁ, Dana a kol. Retail Management. 2007. vyd. Praha : Management press, 2007. 309 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunice. 2003. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Philip. Marketing management : Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přeprac. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
MC GOLDRICK, Peter J. Retail marketing. London ; New York ; St. Louis : McGraw-Hill Book Company, 1990. 362 s. ISBN 0-07-084159-4.
PRAŽSKÁ, Lenka, JINDRA, Jiří. Obchodní podnikání : Retail management. 1. vyd . Praha: Management Press, 1997 . 880 s. ISBN 80-85943-48-4.
TELLIS, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, spol.s.r.o., 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
Další zdroje:
Shopping Monitor 2006/2007. 2006. Praha : Gfk Praha a Incoma Research, 2006.