Tématem práce jsou podnikové noviny a časopisy a jejich využití a význam jako nástroje interních komunikací ve firmách. V teoretické části se práce zabývá definováním pojmů komunikace, public relations, podniková identita a image, interní komunikace a veřejnost. Vymezuje postavení interních komunikací v podniku, s důrazem na prostředky a formy komunikace se zaměstnanci. Samostatně se věnuje vydávání firemních periodik pro vnitřní i vnější veřejnost. V praktické části práce mapuje historii a současný stav vydávání podnikových zpravodajů. Je zde navržen, zpracován a vyhodnocen dotazník vydavatelům podnikových zpravodajů. Dále je zde provedeno srovnání tří podnikových zpravodajů, zvláště jejich tématické struktury a zhodnocen jejich význam jako nástroje interních komunikací. Projektová část práce navrhuje optimální způsob interní komunikace a ideální řešení podnikového zpravodaje.
Anotace v angličtině
The essay concentrates on corporate newspapers and magazines and their use and importance as a tool of corporate communications. The theoretical part of the essay introduces the terms of communication, public relations, corporate identity and image, corporate communications and public. It specifies the position of corporate communications in a company with an emphasis on the means and forms of communication with the personnel. It pays special attention to issuing corporate newspapers or magazines both for corporate and external public. The practical part looks back at the history and the current state of issuing corporate newspaper. A questionnaire for corporate newspaper editors is designed, developed and evaluated. Apart from that, a comparison of three corporate newspapers is provided, with the attention being focused on their topical structures and their importance as a tool of corporate communication. The design part of the work contains an optimum method of corporate communication and ideal solution to a corporate newspaper.
Klíčová slova
komunikace, public relations, podniková identita a image, interní komunikace, interní veřejnost, interní periodika, podnikové noviny a časopisy, intranet
Klíčová slova v angličtině
communication, public relations, corporate identity and image, corporate communications, corporate public, corporate publishing, corporate newspapers and magazines, intranet
Rozsah průvodní práce
63s., 103 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce jsou podnikové noviny a časopisy a jejich využití a význam jako nástroje interních komunikací ve firmách. V teoretické části se práce zabývá definováním pojmů komunikace, public relations, podniková identita a image, interní komunikace a veřejnost. Vymezuje postavení interních komunikací v podniku, s důrazem na prostředky a formy komunikace se zaměstnanci. Samostatně se věnuje vydávání firemních periodik pro vnitřní i vnější veřejnost. V praktické části práce mapuje historii a současný stav vydávání podnikových zpravodajů. Je zde navržen, zpracován a vyhodnocen dotazník vydavatelům podnikových zpravodajů. Dále je zde provedeno srovnání tří podnikových zpravodajů, zvláště jejich tématické struktury a zhodnocen jejich význam jako nástroje interních komunikací. Projektová část práce navrhuje optimální způsob interní komunikace a ideální řešení podnikového zpravodaje.
Anotace v angličtině
The essay concentrates on corporate newspapers and magazines and their use and importance as a tool of corporate communications. The theoretical part of the essay introduces the terms of communication, public relations, corporate identity and image, corporate communications and public. It specifies the position of corporate communications in a company with an emphasis on the means and forms of communication with the personnel. It pays special attention to issuing corporate newspapers or magazines both for corporate and external public. The practical part looks back at the history and the current state of issuing corporate newspaper. A questionnaire for corporate newspaper editors is designed, developed and evaluated. Apart from that, a comparison of three corporate newspapers is provided, with the attention being focused on their topical structures and their importance as a tool of corporate communication. The design part of the work contains an optimum method of corporate communication and ideal solution to a corporate newspaper.
Klíčová slova
komunikace, public relations, podniková identita a image, interní komunikace, interní veřejnost, interní periodika, podnikové noviny a časopisy, intranet
Klíčová slova v angličtině
communication, public relations, corporate identity and image, corporate communications, corporate public, corporate publishing, corporate newspapers and magazines, intranet
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části definujte pojmy: komunikace, public relations, podniková identita a image. Vymezte postavení úzce interní komunikace v podniku, zaměřte se při tom především na firemní zpravodaj-zaměstnanecké noviny. Formulujte základní pracovní hypotézy.
2. V praktické (analytické) části zmapujte historii a současný stav vydávání podnikových zpravodajů. Zpracujte evidenci periodického tisku a vydavatelů MK ČR. Analyzujte tři podnikové zpravodaje z jednoho regionu určené obdobné cílové skupině, proveďte následné srovnání a vyhodnocení z hlediska tradice podnikových zpravodajů a jejich významu jako nástrojů interní komunikace. Realizujte anketu mezi vydavateli PZ a proveďte její vyhodnocení. Zhodnoťte validitu pracovních hypotéz.
3. V projektové části navrhněte optimální způsob účinné interní komunikace. Zaměřte se především na možnosti tištěné versus elektronické verze podnikového zpravodaje (PZ).
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části definujte pojmy: komunikace, public relations, podniková identita a image. Vymezte postavení úzce interní komunikace v podniku, zaměřte se při tom především na firemní zpravodaj-zaměstnanecké noviny. Formulujte základní pracovní hypotézy.
2. V praktické (analytické) části zmapujte historii a současný stav vydávání podnikových zpravodajů. Zpracujte evidenci periodického tisku a vydavatelů MK ČR. Analyzujte tři podnikové zpravodaje z jednoho regionu určené obdobné cílové skupině, proveďte následné srovnání a vyhodnocení z hlediska tradice podnikových zpravodajů a jejich významu jako nástrojů interní komunikace. Realizujte anketu mezi vydavateli PZ a proveďte její vyhodnocení. Zhodnoťte validitu pracovních hypotéz.
3. V projektové části navrhněte optimální způsob účinné interní komunikace. Zaměřte se především na možnosti tištěné versus elektronické verze podnikového zpravodaje (PZ).
Seznam doporučené literatury
Black, S., Nejúčinnější propagace - Public relations, Grada, Praha 1994.
Brooks, I., Firemní kultura, Computer Press, Brno 2003, ISBN 80-7226-763-9
Holá, J., Interní komunikace ve firmě, Computer Press, 2006, 176 s., ISBN 80-251-1250-0
Janda, P., Vnitrofiremní komunikace, Grada Publishing, Praha 2004, 128 s., ISBN 80-247-0781-0
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing, Grada Publishing, Praha 2004.
Koubek, J., Řízení lidských zdrojů, Management Press, Praha, 2001.
Lesly, Ph., Public relations, Victoria Publishing, Praha 1995.
Osvaldová, B. a kol., Encyklopedie praktické žurnalistiky, Libri, Praha 1999.
Němec, P., Public relations - praxe komunikací s veřejností. Management Press, Praha 1999.
Adhotline In:http://www.adhotline.cz; Asociace dodavatelů internetových řešení In:http://www.asociace.biz; Asociace PR agentur In:http://www.apra.cz; Česká marketingová společnost In:http://www.cms-cma.cz; Český statistický úřad In:http://www.czso.cz; Klub Public relations In:http://www.prklub.cz; Komora Public relations In:http://www.komorapr.cz; Lenz, V., Tiskově letem mluvčího světem, dostupné na: http://mluvci.prolidi.cz; Marketingový klub ČR In:http://www.mkcr.cz; Ministerstvo kultury České republiky In: http://www.mkcr.cz; Týdeník Marketing Media In:http://www.mam.ihned.cz; Týdeník Strategie In:http://www.istrategie.cz.
Seznam doporučené literatury
Black, S., Nejúčinnější propagace - Public relations, Grada, Praha 1994.
Brooks, I., Firemní kultura, Computer Press, Brno 2003, ISBN 80-7226-763-9
Holá, J., Interní komunikace ve firmě, Computer Press, 2006, 176 s., ISBN 80-251-1250-0
Janda, P., Vnitrofiremní komunikace, Grada Publishing, Praha 2004, 128 s., ISBN 80-247-0781-0
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing, Grada Publishing, Praha 2004.
Koubek, J., Řízení lidských zdrojů, Management Press, Praha, 2001.
Lesly, Ph., Public relations, Victoria Publishing, Praha 1995.
Osvaldová, B. a kol., Encyklopedie praktické žurnalistiky, Libri, Praha 1999.
Němec, P., Public relations - praxe komunikací s veřejností. Management Press, Praha 1999.
Adhotline In:http://www.adhotline.cz; Asociace dodavatelů internetových řešení In:http://www.asociace.biz; Asociace PR agentur In:http://www.apra.cz; Česká marketingová společnost In:http://www.cms-cma.cz; Český statistický úřad In:http://www.czso.cz; Klub Public relations In:http://www.prklub.cz; Komora Public relations In:http://www.komorapr.cz; Lenz, V., Tiskově letem mluvčího světem, dostupné na: http://mluvci.prolidi.cz; Marketingový klub ČR In:http://www.mkcr.cz; Ministerstvo kultury České republiky In: http://www.mkcr.cz; Týdeník Marketing Media In:http://www.mam.ihned.cz; Týdeník Strategie In:http://www.istrategie.cz.